بررسی میزان توجه نشریات محلی استان کردستان به شاخصهای نشریات محلی
محورهای موضوعی : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )شیوا پژوهش فر 1 , محمد اسکندری 2
1 - استاد یار و عضو هیات علمی گروه ارتباطات دانشگاه ازاد اسلامی تهران مرکز
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
کلید واژه: جهانی شدن, نشریات محلی, محلیگرایی, شاخصهای رسانههای محلی,
چکیده مقاله :
نشریات محلی دستهای از رسانههایی هستند که در دنیای رسانهای جدید در کنار انبوهی از رسانههای جدید و قدیم به کار اطلاعرسانی و انتقال پیام مشغولند؛ از اینرو در این فضای رسانهای جدید تداوم و استمرار فعالیت آنها منوط است به رعایت پارهای از شاخصهای محتوایی و فنی. هر چند میتوان از معیارهای مختلفی برای استخراج شاخصهای این نشریات بهرهگرفت؛ اما شاخصهای مورد استفاده در این مقاله برگرفته از دو مفهوم رسانهبودن و محلیبودن این نشریات است و بیشتر مربوط به شاخصهای محتوایی است. از اینرو دراین تحقیق میزان رعایت این شاخصها در نشریات محلی استان کردستان بررسی میشود؛ همچنین دادههای تحقیق به روش تحلیل محتوا و از هفتهنامههای سیروان و آشتی استخراج گردید.