بررسی دیدگاههای اساتید علوم اجتماعی نسبت به نقش رسانههای دیداری (تلویزیون، ماهواره و اینترنت) در فرآیند جهانی شدن با تأکید بر سیاستهای فرهنگی ایران
محورهای موضوعی : فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )سید وحید عقیلی 1 , .... دلاور 2 , هانیه برادران 3
1 - دانشیار و ریس دانشکده علوم انسانی دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
2 - استاد و عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات
3 - مدرس دانشگاه
کلید واژه: جهانی شدن, فرهنگ, رسانه, سیاست فرهنگی, مصرف بی رویه منابع طبیعی کشور,
چکیده مقاله :
در این مقاله به منظور مطالعه نقش رسانه¬های دیداری در فرهنگ¬پذیری مردم، این سؤال مطرح است که تلویزیون، ماهواره و اینترنت، چه تأثیری بر تغییر رفتار و عادات مردم و پذیرفتن روش¬های صحیح مصرف منابع طبیعی و تغییر الگوهای روش زندگی دارند؟ به عبارت دیگر آیا این رسانه¬ها می¬توانند تغییراتی در عادات زندگی افراد به وجود آورند و اگر نه پس علت نداشتن کارایی این رسانه¬ها چیست؟