ارائه مدلی مفهومی جهت تبیین عوامل کلیدی موثر بر نگرش کارکنان نسبت به سیستمهای اطلاعاتی مالی(مورد مطالعه: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران)
محورهای موضوعی : مطالعات رفتاری در مدیریت
احسان عابدی
1
(
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
)
کلید واژه: مدل پذیرش فناوری, عوامل کلیدی موفقیت, نگرش کاربران, سیستم اطلاعاتی مالی,
چکیده مقاله :
ویژگیها و مزایای سیستمهای اطلاعاتی موجب شده است که استفاده از این فناوریها در شرکتها از جایگاه ویژهای برخوردار شود. همچنین با افزایش رو به رشد اهمیت سیستمهای اطلاعاتی مالی و اقدامات مهمی که توسط شرکتها در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی مالی در کشور صورت گرفته است و با توجه به رشد تعداد استفادهکنندگان از این سیستمها، برای شرکتها الزامی است که درک بهتری از کاربران این سیستمها داشته باشند تا بستر مناسبی برای پیادهسازی آنها فراهم شود. در پژوهش حاضر سعی شده است تا عوامل موثر بر نگرش کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در خصوص سیستمهای اطلاعاتی مالی بررسی شوند تا با کمک یافتههای حاصل از این پژوهش در جهت استقبال هرچه بیشتر از این شیوه ارائه خدمات مالی و همسویی با روند جهانی دراین خصوص گام برداریم. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان میدهد که با طراحی سیستمهای ارائه دهنده خدمات مالی به صورتی ایمن و با امکان ارائه خدمات بدون خطا و قطعی به کارکنان، ارائه خدمات متنوع مالی، اطلاع رسانی به موقع در خصوص این خدمات، آموزش کارکنان در خصوص چگونگی استفاده از این خدمات و تلاش در راستای ایجاد نگرش مثبت در کارکنان از طریق طراحی بستههای تبلیغاتی مناسب، شرکتها میتوانند به جایگاه متمایزی در ارائه این خدمات به کارکنان دست یابند.
Due to the increasing importance of Financial Information Systems and the critical actions taken by companies in order to offer electronic financial services in Iran and also according to the increasing number of companies using Financial Information Systems services, it is essential for managers to understand users better. Only through this comprehension they are able to develop strategies and tactics to attract and sustain their users. In this study we have investigated the influential factors in Financial Information System user’s attitude. Electronic questionnaires were applied for data gathering through a case study of Iranian Central Oil Fields Company users. According to research findings and conclusions it is suggested to apply different marketing strategies for different age groups, provide users with the opportunity of using financial services electronically and achieving good experiences, and present information and training focusing on Financial Information Systems benefits.
Vichuda Nui Polatoglu, SerapEkin;)2013(,An empirical investigation of the Turkish consumer acceptance of internet banking services; International journal
_||_