مقایسه اهداف، محتوا و روشهای ارزشیابی تربیت دینی مقطع ابتدایی در ایران و کشور اروپایی انگلستان
محورهای موضوعی : علوم اجتماعیپروانه کاویانی 1 , سید حسین واعظی 2
1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان/اصفهان
2 - دانشیار، گروه الهیات، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)، ایران
کلید واژه: ''ایران, ''انگلستان, ''مقطع ابتدایی, '' تربیت دینی, ''مقایسه'',
چکیده مقاله :
چکیدههدف از پژوهش حاضر مقایسه روشهای تربیت دینی مقطع ابتدایی درایران وکشوراروپایی انگلستان بود، روش پژوهش حاضر از نوع تظبیقی بود که جامعه اماری آن را اسنادومدارک موجوددرباب تربیت دینی درسایتهای نشریات ومجلات معتبرعلمی،سایتهای آموزش وپرورش رسمی،اسنادعلمی ولوایح قانونی رسمی مربوط به ا مرتربیت دینی دردوکشورایران و انگلستان تشکیل میدهند که پس از جمع آوری اطلاعات به روش تم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که روش های تربیت دینی در این دو کشور دارای شباهت هایی می باشد اما دارای تفاوت های اساسی در اهداف، ارزشیابی و محتوای دروس می باشند. نتایج پژوهش حاضر می تواند به عنوان مبدایی برای استفاده از نقاط قوت تربیت دینی در کشور انگلستان و شناسایی نقاط ضعف داخلی مورد استفاده قرار گیرد.کلیدواژگان: ایران، انگلستان، مقطع ابتدایی، تربیت دینی، مقایسه
AbstratCompare the objectives, content and evaluation methods of primary school religious education in Iran and the European countries EnglandThe aim of this study was to compare primary school religious education in Iran and European countries UK,A comparative study was that the population ofDocuments concerning religious education sites and publications in scientific journals, scientific documents and official legal bills related to the issue of religious education in Iran and England,After collecting data for comparative analysis method were analyzed.The results showed that religious education is in these two countries have similarities, but have fundamental differences in objectives, evaluation and course content are. The results of this study can be used as proximal to utilize the strengths of religious education in England and identify internal weaknesses to be used.Keywords: Iran, the UK, primary school, religious education, compared
_||_