راهبردهای توسعه حملونقل چندوجهی به منظور بالابردن قدرت رقابتپذیری و توسعه زیرساختی در فضای حوزه ترانزیتی و لجستیکی کشور
محورهای موضوعی : بازاریابیسروش عروجی 1 , محمد حسین شوکت پور 2
1 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه عدالت تهران، تهران، ایران
2 - دکتری آینده پژوهی، دانشگاه تهران
کلید واژه: لجستیک, ترانزیت, رقابت پذیری توسعه زیر ساختی, حمل و نقل دریایی,
چکیده مقاله :
این پژوهش با هدف بررسی بررسی راهبردهای توسعه حملونقل چندوجهی به منظور بالابردن قدرت رقابتپذیری و توسعه زیرساختی در فضای حوزه ترانزیتی و لجستیکی کشور انجام شد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی پیمایشی و از نظر شیوه تجزیه و تحلیل دادهها یک پژوهش کمی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان شرکت حمل و نقل ترکیبی کشترانی تشکیل میداد که تعداد آنها 250 نفر بود و از این تعداد 120 نفر به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی ابزار سنجش با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول انجام شد و بار عاملی برای تمامی گویهها بزرگتر از 4/0 به دست آمد. پایایی کلی این پرسشنامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بزرگتر از 7/0 محاسبه و تایید شد. یافتهها نشان داد قوانین و مقرار با ضریب تاثیر 281/0، نوع نیازهای صادراتی و وارداتی با ضریب تاثیر 280/0، توسعه شرکتهای حملونقل چند وجهی با ضریب تاثیر 286/0، زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری با ضریب تاثیر 257/0 بر توسعه حملونقل چند وجهی در سطح اطمینان 95 درصد تاثیر معناداری دارد.
This research was conducted with the aim of investigating multimodal transportation development strategies in order to increase competitiveness and infrastructure development in the transit and logistics area of the country. This study is a quantitative research in terms of its practical purpose, in terms of the method of collecting descriptive survey information, and in terms of the method of data analysis. The statistical population of this research consisted of all the employees of Kashtrani Combined Transport Company, whose number was 250, and 120 of them were selected by random sampling. The tool for collecting information in this study was a researcher-made questionnaire. The validity of the measurement tool was performed using the first order confirmatory factor analysis and the factor loading for all items was greater than 0.4. The overall reliability of this questionnaire was calculated and confirmed by calculating Cronbach's alpha coefficient greater than 0.7. The findings showed that laws and decrees with an impact factor of 0.281, the type of export and import needs with an impact factor of 0.280, the development of multimodal transport companies with an impact factor of 0.286, and hardware and software infrastructure with an impact factor of 0.257. The development of multimodal transportation has a significant impact at the 95% confidence level.
_||_