Subject Areas :
سمیه صباغی رنانی 1 , مائده وطن خواهان 2 , آسیه خدیوی 3
1 - دانشجوی روانشناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، اصفهان ، ایران.
2 - کارشناسی ارشد، روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، اصفهان، ایران.
3 - کارشناسی ارشد، روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، اصفهان، ایران.
Keywords: همدلی, کیفیت دلبستگی, اختلال رفتاری برونی سازی شده, درمان مبتنی بر تعامل والد- فرزند,
Abstract :
امامی، ا. (1395). اثربخشی برنامه آموزش تعامل والد- فرزند در رفتارهای تعارضآمیز و عملکرد والدین و نوجوانان دارای رفتارهای برون ریزی شده. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی تهران.
ترکش دوز، ش.، و فرخ زاد، پ. (1396). بررسی رابطه اختلالات رفتاری کودکان با سبک های فرزندپروری و سبک های دلبستگی. سلامت اجتماعی, 4 (2) , 118-126.
حسینی ف، لنابی ب، پورحسین ر، کراسکیان آ. (1396). فرا تحلیل کیفی مقالات پژوهشی حوزه «تعامل والد نوجوان». رویش روان شناسی، 6(3): 95-63.
خانجانی، ز. بهادری، س. خسروشاهی ، ج. (1396). بررسی تحول همدلی، اختلالات درونی سازی و برونی سازی در دانش آموزان دختر و پسر 5 تا 11 سال. مجله فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 8(30)،218 - 195.
روشن م، آقایوسفی ع، علی پور ا، رضایی ا. (1395). مقایسه اثربخشی درمان تعامل والد- کودک و مقابله درمانگری مادران بر کاهش شدت مشکلات رفتاری کودکان 3 تا 6 ساله. روان شناسی بالینی و شخصیت، 14(1): 123-111.
صدری، م. زارع بهرام آبادی، م. غیاثی، م. (1395). اثربخشی درمان مبتنی بر دلبستگی بر کیفیت دلبستگی و مهارت اجتماعی کودکان دارای اختلال نافرمانی مقابله ای. فصلنامه سلامت روانی کودک، 3(2)،22-11.
عثمانی, هلاله, شکری, لیلا. (1398). اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر نظمجویی شناختی هیجان و همدلی شناختی دانشآموزان با اختلال رفتار برونیسازی شده. توانمندسازی کودکان استثنایی, 10(1), 125-136
علی قنواتی, سارا, شریفی, طیبه, غضنفری, احمد, عابدی, محمدرضا, تقوی, اعظم. (1398). اثربخشی بسته آموزشی تعامل والد- فرزند بر کیفیت دلبستگی کودکان دارای تعامل مادر-کودک ناکارآمد. توانمندسازی کودکان استثنایی, 10(2), 237-249
کاجی اصفهانی، س. عارفی، م. آقایی جشوقانی، ا. اصلی آزاد، م. فرهادی، ط. (1396). مطالعه همدلی شناختی در دانش آموزان با پرخاشگری ارتباطی و آشکار. فصلنامه سلامت روان کودک، 4(2)، 126-116.
Achenbach, T .M .(2010). Resocorla L A. Manual for ASEBA school-age forms and profile , Burlington VT، University of Vermont. Research Center for Children,Yout & Families.
Cramer, P. (2015). Change in children's externalizing and internalizing behavior problems: the role of defense mechanisms. The journal of nervous and mental disease, 203(3), 215-221.
Day, L.A., Costa, A.E., Previ, D., & Caverly, C. (2018). Adapting parent–child interaction therapyfor deaf families that communicate via American Sign Language: A Formal Adaptation Approach.Cognitive and Behavioral Practice, 25(1), 7-21.
Domoff , S. E., Niec, L. N. , (2018). Parent-child interaction therapy as a prevention model for childhood obesity: A novel application for high-risk families. Children and Youth Services Review, 91 (C) , 77-84.
Farmer , R. F. Gau. , J. M. Seeley. ,J. R. Kosty. , D. B. Sher . ,K. J. &Lewinsohn , P. M. (2016). Internalizing and externalizing disorders as predictors of alcohol use disorder onset during three developmental periods. Journal of Drug and Alcohol Dependence 164 (1) , 38-46.
Gimpel, G. A., Holland, M. L. (2010). Emotional and behavioral problems of young children. Effective interventions in the preschool and kindergarten tears New York، Guilford press.
Glosser , R. (2011). Examination of the relationship between the Child Behavior Checklist/ 6-18 and the Social Responsiveness Scale Parent Forms using individuals with high functioning autism. Doctoral Dissertation, Indiana University of Pennsylvania.
Gump, B., Dykas, M. J., MacKenzie , J. A. , Dumas ,A. K. , Hruska , B. , Ewart , C. K. , Parsons, P. J. , Palmer ,C.D. , & Bendinskas ,K. (2017). Background lead and mercury exposures. Journal of Psychological and behavioral problems in children. Environmental Research , 158، 576-582.
Kennedy, S. C., Kim , J. S., Tripodi , S. J., Brown, M.S., & Gowdy ,G. (2014). Does Parent–Child Interaction Therapy Reduce Future Physical Abuse A Meta-Analysis. Research on Social Work Practice, 26 (2) , 147-156.
Landers , A. L. , Bellamy , J. L. , Danes, S. M., & Hawk, S. W. (2017). Internalizing and externalizing behavioral problems of American Indian children in the child welfare system. Journal of Children and Youth Services Review, 81، 413-421.
Lauren, N. M. W., Quetsch, L. B., Robinson, C., McCoy, K., & McNeil, C. B. (2018). Infusing parent-child interaction therapy principles into community-based wraparound services: An evaluation of feasibility, child behavior problems, and staff sense of competence. Children and Youth Services Review, 88, 567-581.
Leon, E., Steele, M., Palacios, J., Román, M., &Moreno, C. (2018). Parenting adoptive children: Reflective functioning and parent-child interactions. A comparative, relational and predictive study. Children and Youth Services Review, 95, 352-360.
N’zi, A.M., Lucash, R.E., Clionsky, L.N., & Eyber, S.M. (2018). The effect of left-behind phenomenon and physicalneglect on behavioral problems of children. ChildAbuse & Neglect, 88, 144-151.