.
Subject Areas : شاهنامهBahman Nozhat 1 , عبدالناصر نظریانی 2 , Yahya Hoseynai 3
1 - دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارومیه
2 - استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارومیه
3 - دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه ارومیه
Keywords:
Abstract :
1. آزادی، محمدکریم (1373)، تعلیموتربیت از دیدگاه سعدی، تهران: راهگشا.
2. اسلامی ندوشن، محمدعلی (1383)، چهار سخنگوی وجدان ایران، چ۳، تهران: قطره.
3. اعرافی، علیرضا، و سید تقی موسوی (1390)، «دانش تربیت؛ وضعیت مطلوب علوم تربیتی»، فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال سوم، شمارۀ 2، 57ـ۷۶.
4. بختیار نصرآبادی، حسنعلی، رضاعلی نوروزی، و محمد رحمانپور (1386)، «درآمدی بر تعلیموتربیت و مبانی آن از دیدگاه غزالی»، فصلنامه تربیت اسلامی، سال دوم، شمارۀ 4، 193ـ۲۱۸.
5. بصیری، محمدصادق، و گلناز امجدی (1391)، «روشهای تعلیموتربیت در متون ادب فارسی»، پژوهشنامه ادبیات تعلیمی، شمارۀ 15، 67ـ۹۶.
6. پاشایی، کامران، و پروانه عادلزاده (1391)، بررسی جایگاه مدیریت در متون ادب فارسی، چ۱، تبریز: مولیعلی.
7.توسلی، طیبه (1386)، «مفهوم تربیت از دیدگاه شاعران، ادیبان و اندیشمندان زبان فارسی»، مجله اندیشههای نوین مدیریتی، دورۀ ۳، شمارۀ ۳، 137ـ۱۵۵.
8. داناییفرد، حسن، سیدمهدی الوانی و عادل آذر (1383)، روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت، چ۱، تهران: صفار شرقی.
9. دشتی، علی (1381)، در قلمرو سعدی، تهران: امیرکبیر.
10. زرینکوب، عبدالحسین (1379)، حدیث خوش سعدی، تهران: سخن.
11. سروری، محمدحسین (1347)، «نظریات تربیتی سعدی در سیستم جدید آموزش و پرورش»، نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز، شمارۀ ۴، 496ـ۵۰۴.
12. سعدی، مصلحالدین (۱۳۷۸)، گلستان، تصحیح غلامحسین یوسفی، چ۸، تهران: خوارزمی.
13. شکوهی، غلامحسین (1361)، مبانی و اصول آموزشوپرورش، مشهد: آستان قدس رضوی.
14. شولتز، داون (1377)، نظریههای شخصیت، ترجمۀ یحیی سیدمحمدی، چ۶، تهران: هما.
15. غزالی، ابوحامد (1368)، کیمیای سعادت، بهکوشش حسین خدیوجم، چ۲، تهران: علمی و فرهنگی.
16.کاردان، علیمحمد (1378)، «علوم تربیتی و مطالعات میانرشتهای (رابطۀ علوم تربیتی با فلسفه)»، مجله پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، شمارۀ ۵، ۳.۱ـ۳۶
17. نصیری نکو، آرش (1378)، «ادبیات در راستای تربیت سعدی و تعلیموتربیت»، مجله اصلاح و تربیت، شمارۀ 52، 34ـ۴۰.
_||_.