Subject Areas : Woman and family
Keywords:
Abstract :
- ابراهیمی قوام آبادی، صغری (1377)، اثر بخشی سه روش آموزش راهبردهای یادگیری آموزش دوجانبه، توضیح مستقیم، چرخه انکار بر درک مطلب، حل مسأله، دانش فراشناختی، خود پنداره تحصیلی و سرعت یادگیری در دانشآموزان دختر دوم راهنمایی معدل پایینتر از 15 شهر تهران. رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
- امیری مجد، مجتبی و شاه مرادی، احمد (1388)، تاثیر درمان شناختی ورفتاری در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. مجله علوم رفتاری، (1)53، 64-73.
- البرزی، شهلا و سیف، دیبا (1382)، بررسی رابطه باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی از دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 190(1)، 73-82.
- پاکدامن ساوجی، آذر (1386)، رابطه راهبردهای یادگیری خودگردان با پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دورهای آموزش حضوری و آموزش مجازی. رساله دکتری، دانشگاه الزهرا.
- جوکار، بهرام (1384)، بررسی رابطه هدف گیری و خود تنظیمی در دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه شیراز، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 22 (4)، 56-71.
- حاج حسینی، منصوره و اخوان تفتی، مهناز (1386)، بررسی رابطه کاربرد راهبردهای یادگیری با پشرفت تحصیلی در رشته ریاضی- فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی. پژوهش های تربیتی و روان شناختی دانشگاه اصفهان، (3)8، 90-73.
- خیابانی، ناصر (1381)، بررسی مقایسه ای رابطه باورهای هوشی و جهت گیری هدفی با راهبردهای یادگیری و موفقیت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر رشته روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 81-80. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
- دادستان، پریرخ (1376)، سنجش و درمان اضطراب امتحان. مجله روانشناسی، 1(1)، 60-31.
- دلاور، علی(1385)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی. تهران: رشد.
- رستگار، احمد (1385)، رابطه باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی. نقش واسطه ای اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
- زارع، حسین و محمدی احمد آبادی، ناصر (1390)، تأثیر آموزش فراشناخت در حل مسائل ریاضی دانشآموزان. فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(3).
- سیف، دیبا و لطیفیان، مرتضی (1383)، بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای خود نظم دهی دانشجویان در درس ریاضی. مجله روانشناسی، 8 (4).
- سیف، علی اکبر (1388)، روانشناسی پرورشی. تهران: آگاه.
- سیف، علی اکبر (1381)، روانشناسی پرورشی و روانشناسی یادگیری و آموزشی. تهران: امیرکبیر.
- سیف، علی اکبر و مصر آبادی، جواد (1382)، اثر بخشی راهبرد های یادگیری بر سرعت خواندن، یادگیری و درک در متون مختلف. نشریه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، (74)، 37-54.
- شیولسون، ریچاردجی (1382)، استدلال آماری در علوم رفتاری، ترجمه: کیامنش، علیرضا. چاپ اول، تهران: جهاد دانشگاهی.
- صبحی قراملکی، ناصر (1385)، اثر بخشی دو روش شناخت درمانی و آموزش مهارتهای مطالعه و تعامل آنها با مولفه شخصیتی در کاهش اضطراب امتحان و افزایش عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاههای دولتی شهر تهران. پایان نامه دکتری رشته رواشناسی، دانشگاه تربیت مدرس.
- عابدینی، یاسمین (1386)، رابطه یادگیری تحصیلی، اهداف پیشرفت و پیشرفت تحصیلی: مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم ریاضی و علوم انسانی. پایان نامه دکتری، دانشگاه تهران.
- عباباف، زهره (1375)، مقایسه راهبردهای یادگیری دانشآموزان ضعیف و قوی دوره دبیرستان مناطق 2، 4 و 11 تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- فرخی، نورعلی (1389)، اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان پسر دوم راهنمایی منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، (18)6، 129-152.
- قلی زاده، مظفر؛ شکر کن، حسین و حقیقی، جمال (1386)، بررسی روابط ساده و چندگانه هدف های چهارگانه پیشرفت با اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهرستان ایذه. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3(14)، 149-166.
- کرمی، ابوالفضل؛ دلاور، علی؛ بهرامی، هادی و کریمی، یوسف (1384)، تدوین ابزار سنجش راهبردهای یادگیری و مطالعه و تعیین رابطه آن با پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی، 36، 9(4).
- محسن پور، مریم؛ حجازی، الهه و کیامنش، علیرضا (1385)، نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش آموزان سال سوم متوسطه شهر تهران. نوآوری های آموزشی، (9)، 16-36.
- ملکی، بهرام (1384)، تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر افزایش یادگیری و یادداری متون درسی مختلی. مجله تازههای علوم شناختی، 7(3).
- نوشادی، ناصر (1380)، بررسی رابطه جهت گیری هدف با خود تنظیمی یادگیری، پیشرفت تحصیلی و رضایت از تحصیل در دانش آموزان دختر و پسر رشته های مختلف تحصیلی دروه های پیش دانشگاهی شهر شیراز. پایان نامه ی کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
- ولی محمدی، مریم (1381)، بررسی رابطه بین جهت گیری هدفی با راهبردهای یادگیری و اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر و پسر سال دوم راهنمایی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه الزهرا (س).
- همایونی، علیرضا و عبدالهی، محمدحسین (1382)، بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و سبک های شناختی و نقش آن در موفقیت تحصیل دانش آموزان. مجله روانشناسی، (27)، 197-179.
- یعقوب خانی، م (1389)، ارتباط بین راهبردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی. مجله علوم اجتماعی و رفتاری، (5)، 1033-1036.
- Akturk, A.o., & Sahin, I. (2011), Literature review on meta cognition and its measurement . Procedia social and behavior sciences, 15(3), 3731-3736.
- Ames, G.(1992), Classrooms: Goals, structure and students maturation. Journal of educational psychology, 80(3), 260-267.
- Bouffard-Bouchard Therese, Parent, Sophie and Laviree serge (2002), Self-Regulation on a concept-Formation Task among Average and Gifted Students. Excremental child psychology, 56(1), 115-134.
- Bouffard, T.(1998), A Developmental study of the Relation between combined learning and performance Goals and students self-Regulated learning. British journal of educational psychology, (68), 309-319.
- Campbell, M.S, Silverstein, Z., Takalashi, T., Newman, B., Gubi, A., Mccann, N.(2005), Test anxiety and academic performance in undergraduate and graduate students. Journal of educational psychology, 97(2), 268-274.
- Chen,C.S. (2002), Self-regulated learning strategies and achievement in an introduction to information systems course .Information technology. Learning, and preformation journal, 20(1), 11-24.
- Church, M.A, Elliot, A.J Goble, S,L. (2001), Perception of classroom environment, achievement goals, and achievement outcomes .Journal of educational psychology,93, 43-54.
- Dupeyrat, C., marine, C.(2005), Implicit theories of intelligence, goal orientation, cognitive engagement and achievement: A test of Dweeck’s model with returning to school adults. Contemporary educational psychology, 30, 43-59.
- Elliot, A.j ,Mc Gregor, H. & Gable, S. (1999), Achievement Goals, study strategies, and exam performance :A meditational Analysis. Journal of educational psychology, (91), 549-563.
- Elliot, A.J. & MC Gregor, H.(2001), A2X2 Achievement goal framework. Journal of personality and social psychology, 80(3), 501-519
- Filcher, C. & Miller, G.(2000), Learning strategies for distance education students. Journal of Agricultural Education, 41(1), 60-68.
- Green, B.A., Miller, R.B., Crowson, M., Duke, B.L., Akey, K. (2004), Predicting high school students' cognitive engagement and achievement: contributions of classroom perception and motivation. Contemporary Educational psychology, (29), 462-482.
- Harackiewicz, M, Barron, K.E, Carter, S.M., Lehto, A.T., & Elliot, A.J.(1997), Predictors and consequences of Achievement Goals in the college classroom: Maintaining interest and making the grode. Journal of personality and social psychology,( 73), 1284-1295
- Jain, S. (2006), Test anxiety and mathematics anxiety as a function of mediated learning experience and metacognitive skills. Thesis of doctoral philosophy in counselor education, university of Wyoming.
- Kaplan, A. & Flum, H. (2010), Achievement goal orientations and identity formation styles. Educational research review,( 5), 50-67.
- Kaplan, A. & Migdly, C.(1997), The effect of achievement goals. Does level of perceived academic competence make a difference? Contemporary educational psychology,( 22), 415-435.
- Lee, J.K. (2008),The effects of self-regulated learning strategies and system satisfaction regarding learner’s performance. Information and management,( 40), 133-146.
- Mac Millan, Wenstein, C.E., Jong,J.,& Acee,T.W.(2010),Learning strategies. Journal of International e ncylopedia of Education, (-), 323-329.
- MC Carthy, R.(2007),When anxiety causes your brain to jam, use your heart. Institute of heart math, heart math research center .Boulder creek, CA.
- Meece, J., Blumenfeld, P. and Hayle, R.(1988), Students goal orientation and cognitive engagement in classroom activities. Journal of educational psychology, 80(4), 514-523.
- Middleton, M.J. & Midgley,C. (1997), Avoiding the Demonstration of lock of ability: an unexplored Aspect of Goal theory .Journal of educational psychology, (89), 710-718.
- Nie, Y., lau, s. &liau, A.K., (2011), Role of academic self-efficacy in moderating the relation between task importance and test anxiety .Learning and individual differences, 21(6), 736-741.
- Nien, C.L., & Duda, J.L. (2008), Antecedents and consequences of approach and avoidance achievement goals: a test of gender invariance. Journal of psychology of sportand exercise,(9), 352-372.
- Ott, M.,& Tavella, M.(2010), Motivation and engagement in computer-based learning tasks: investigation key contributing factors. World journal on educational technology, 2(1), 1-15.
- Parks-Sstamm, E.Gollwitzer, P.M., & Oettingen. (2010), Implementation inter nations and test anxiety. Shielding academic performance from distraction .journal of learning and individual differences, (20), 30-33.
- Patwain, D, W.,& Daniels, R.A.(2010), Is the relationship between competence beliefs and test anxiety influenced by goal orientation? Journal of learning and individual differences, (20), 8-13.
- Pintrich, P. R&schunk, D, H.(2002), Motivation in education: theory, Research, & Applications. New Jersey: Johnston.
- Pintrich, P.R.(2003), A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts .Journal of educational psychology, (95), 667-686.
- Pressley, M. (1982), Elaboration and memory development, child development. (53), 296-309.
- Ravindran, B., Green, B, Debakas, T.(2000), Predicting pre service teacher cognitive engagement with goal and epistemological beliefs. Paper presented at the annual meeting of the American educational association in ne or lean. (http:www.science direct. Com).
- Renman, M.V.J.& spans, MA. (2005), Relation between intellectual and Meta cognitive skill: Age and task differences. Learning and individual differences, 15(2), 159-176.
- Schleifer, Lydial. F & Dull, Richard B.(2009), Metacognition and performance in the accounting classroom, issues in accounting education, 24(3), 339-367.
- Silvia B. Reeve, C.L. (2010), The nature and relative importance of student’s perceptions of the sources of test anxiety .Learning and individual differences, (20), 617-625.
- Simons, J., Dewitte, s., lens, w.(2004), The role of different types of instrumentally in motivation, study strategies, and performance: know why you learn, so you’ll know what you learn. British journal of educational, (14),343-360.
- Slavin, RE. (2006), Educational psychology .prentice-Hall international.
- Stipek, D., Gralinski,. H. (1996), Children’s belief about intelligence and school performance .Journal of educational psychology, (88), 397-401.
- Tanaka, A & Takehara,T &Yamauchi,H.(2005),Achievement Goals in a presentation Task: performance Expectancy ,Achievement Goals ,state Anxiety ,and Task performance ,Learning and individual Differences,16(2),93-99.
- Tobias, S. (1985), Test anxiety: interference, detective skills and cognitive capacity. Educational psychologist, 20(3), 135-142.
- Vitasari, p., Nubli, A.M., Othman, A., Herawan, T., sinnadurai, s.k. (2010),The relationship between study anxiety and academic performance among engineering students . Procedia social and behavioral sciences, (8), 490-197.
- Vuk, J. (2008), College student’s behavior on multiple choice self-tailored exams in relation to metacognitive ability, self-efficacy, and test anxiety. Dissertation in educational psychology. Mississippi State, Mississippi.
- Winstein, C.E & Mayer, R.E.(1989), The teaching of learning strategies .New York .
- Wolters, (2004), Advancing achievement goal theory: using goal structures and goal orientations to predict student’s motivation, cognition, and achievement. Journal of educational psychology, (96), 236-250.
- Wolters, C.A. Yu, S.L.& Pintrich, P.R.(1996), The Relation Between Goal orientation and student’s motivational beliefs and self-regulated learning. Learning and individual differences, (6), 211-239.
- Yang, Chanyan (2005), learning strategy use of Chines Phd students of social sciences in Australian universities. Griffith University, doctoral dissertation.
- Zimmerman, B.J. & Martinz -Ponsi, N.(1986), Development of a structural interview for assessing student use of self-regulated learning strategies .American educational research, (23), 614-628.