Subject Areas : Woman and family
Keywords:
Abstract :
- آزاد، ح.(1380). آسیب شناسی روانی، تهران: بعثت.
- اتکینسون، ر. ال.، اتکینسون، ر. س.، اسمیت، ا. ای.، بم، د. ج.، و هوکسما، س. ن. (1385). متن کامل زمینه روانشناسی هیلگارد. ترجمه: محمد نقی براهنی و همکاران . تهران: رشد.
- احمدی، س. ا. (1385). روانشناسی نوجوانان و جوانان. تهران: انتشارات نخستین.
- احیاء کننده، م.، شفیع آبادی، ع.، و سودانی، م. (1388). رابطه هوش هیجانی و سلامت روانی دانشجویان دختر رشته مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفهان)، 41، 1388، 16-1.
- اصل فتاحی، ب.، و نجارپور استادی، س.(1390). بررسی رابطه سلامت عمومی، پایگاههای هویت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشتههای علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر. کنفرانس ملی بهداشت روانی دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان.
- برک، ل.ا. (1388). روان شناسی رشد(ج اول). ترجمه: یحیی سید محمدی. تهران: ارسباران.
- بهروزیان، ف.، خواجه الدین، ن.، هدایی، ف.، و زمانی، ن. (1388). بررسی ارتباط رضایت شغلی و شیوههای مقابلهای با سلامت عمومی کارکنان بخش خصوصی صنعتی. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 8، (3)، 345- 353.
- حجازی، ا.، و فرتاش، س. (1385). بررسی رابطه سبکهای هویت وتعهد هویت با کیفیت دوستی. روان شناسی و علوم تربیتی، 36، 1و2، 184-167.
- حدادی کوهسار، ع. ا.، روشن، ر.، و اصغر نژاد فرید، ع. ا. (1386). بررسی مقایسهای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیر شاهد دانشگاه تهران، روانشناسی و علوم تربیتی، شماره 1، 97 - 113.
- رجایی، ع.ر.، بیاضی، م. ح.، و حبیبی پور، ح. (1388). باورهای مذهبی اساسی، بحران هویت و سلامت عمومی جوانان. روان شناسی تحولی(روان شناسان ایرانی)، 6، (22)، 97- 107.
- رضاپور میرصالح، ی.، عبدی، ک.، صافی، م. ه.، و قاسمی، م. (1389). نقش باور دینی و سبک مدارا در پیش بینی سلامت عمومی مادران دارای کودک دچار ناتوانی ذهنی، رفاه اجتماعی،10، 39، 123- 150.
- رضایی، س.، افشار نژاد، ط.، کافی، م.، سلطانی، ر.، و فلاح کهن، ص.(1388). ارتباط افسردگی با راهبردهای مقابله با درد در بیماران مبتلا به درد مزمن پشت: یک مطالعه مقطعی با کنترل شدت درد و مدت زمان ابتلا. دانشور پزشکی، دانشگاه شاهد، 16، 81، 63-74.
- ساکی، ک.، و کیخانی، س. (1381). بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان علوم پزشکی ایلام. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 10، 35-34، 11-25.
- شاکر، ج.، حسینی، م.، گلشنی، ص.، صادقی، خ.، و فیض الهی، و.(1385). بررسی سلامت عمومی، راهبردهای مقابلهای و رضایت زناشویی در زنان نابارور تحت درمان IVF . باروری و ناباروری، 7، 3، 269- 275.
- شمس اسفندآبادی، ح.، کاکاوند، ع. ر.، و ترابی، ز. (1390). رابطه سبکهای دلبستگی و هویت با سلامت عمومی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی شهر قزوین. اندیشههای نوین تربیتی، 7 (2)، 108- 129.
- صادقیان، ع.، فرهادی نسب، ع.، و فلاحی نیا، غ. ح.(1388). بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال1385. مجله تحول و توسعه آموزش پزشکی، 1، 1 ،44-52.
- عبدی زرین، س.، ممیزی، ف.، عبدی زرین، ف.، و شمس الدینی، م. ه. (1387). رابطه پایگاه هویت و سلامت روانی در دانشجویان پسر دانشگاه شهید بهشتی. فصلنامه مطالعات جوانان، 15، 111.
- عبداللهی، م. ح.، فراهانی، م. ن.، و ابراهیمی، ا.(1387). بررسی و مقایسه رابطه بین سبکهای مقابله با تنیدگی، خلاقیت هیجانی و سلامت عمومی در دختران دانشجو، مجله روان شناسی، 12، 1، 89- 103.
- غضنفری، ف.، و قدم پور، ع. (1387). بررسی رابطه راهبردهای مقابلهای و سلامت روانی در ساکنین شهرخرم آباد. فصلنامه اصول بهداشت روانی، شماره 37، 36- 43.
- ضیغمی، م.، و پور بهاء الدینی زرندی، ن.(1390). بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی با سلامت عمومی و سبکهای مقابله ای در دانشجویان پرستاری، مامایی و بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 8، 1، 41- 48.
- فرزین راد، ب.، اصغر نژاد فرید، ع. ا.، یکه یزدان دوست، ر.، و حبیبی عسگر آباد، م.(1389). مقایسه راهبردهای مقابلهای و سبکهای شخصیتی در دانشجویان افسرده و غیر افسرده. علوم رفتاری، دوره4، 1، 21-17.
- قمری گیوی، ح. (1387). معنویت، هویت و بهداشت روانی در گستره زندگی. روان شناسی و دین، 4، 45.
- گلکار، ح.، آزاد فلاح، پ.، و رسول زاده طباطبایی، س. ک.(1390). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای مقابلهای بر سلامت عمومی و حرمت خود. مطالعات روان شناسی بالینی ،1، (2)، 1- 24.
- گودرزی، م. ع.، و معینی رودبالی، ز.(1382). بررسی رابطه سبکهای مقابلهای و سلامت روانی در دانش آموزان دبیرستانی. دانشور رفتار، دانشگاه شاهد، 13، 19، 32-23.
- محمدی، ن.(1383). رابطه سبکهای حل مسئله با سلامت عمومی، مجله روان شناسی، 8، 4، 322- 336.
- معتمدی، ع.، اژه ای، ج.، آزاد فلاح، پ.، و کیامنش، ع. ر.(1384). بررسی رابطه بین گرایشهای مذهبی و سالمندی موفق. دانشور رفتار،12، 10،56-43.
- مکوند حسینی، ش.(1386). بررسی رابطه هویت یابی و سلامت روانی نوجوانان شاهد. روان شناسی، 11، 2، 184-167.
- نجارپور استادی، س.، اقدمی باهر، ع.ر.، وبیرامی، م.(1389). بررسی رابطه راهبردهای مقابله و سلامت روان شناختی با فرسودگی شغلی در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر.طرح پژوهشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر.
- نریمانی، م.، و رفیق ایرانی، س.(1387). بررسی ارتباط بین روشهای مقابلهای و سلامت روانی در بیماران تحت درمان با همودیالیز. اصول بهداشت روانی، سال دهم، شماره2(پیاپی38)، 117-122.
- نوابخش، م.، و پوریوسفی، ح. (1385). نقش دین و باورهای مذهبی بر سلامت روان. پژوهش دینی، 14، 71- 94.
- Berzonsky, M. D. (1995). Identity style: conceptualization and measurement. Journal of Adolescent Research. 4, 3, 268- 282.
- Cai lian. T., & Swee Geok. L. (2009). Perceived Social Support, Coping Capability and Gender Differences among young adults. Sunway Academic Journal, 6. 75-88.
- Cook, M., Young, A. Taylor, D., & Bedford, A. P. (1996). Personality correlates of psychological distress. Personality Individual Differences. 20, 3, 313-319.
- Cotton. S. M., McCann. T. V., Gleeson. J. F., Crisp. K., Murphy. B. P., & Lubman. D. I. (2013). Coping strategies in careers of young people with a first episode of psychosis. Schizophrenia Research,146(1-3):118-124.
- Crockett. L. J., Iturbide. M. I., Torres Stone. R. A., McGineley. M., Rafaelli. M, & Carlo. G. (2007). Acculturative Stress, Social Support, and Coping: Relations to Psychological Adjustment among Mexican American College Students. Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology, 13:4 . 347–355
- Dorothy, R. (1972). Issues in adolescent psychology. NY: Meredith inc.
- Erikson, E.H. (1982). The life cycle completed: A review. New York. Norton.
- Whitney, C. (2010). Social supports among college students and measures of alcohol use, perceived stress satisfaction with life emotional intelligence and coping. Journal of student wellbeing, 4(1), 49-67.