The Role of Islamic Azad University in Women's Educational, Cultural, Social and Economic Affairs
Subject Areas : Sociologyفروغ Rudgarnezhad 1 , کریم Kia Kojory 2 , A. R. Taheri 3
1 - Islamic Azad University, Anzali Branch, Faculty Member, Management Department, Port Anzali, Iran
2 - Islamic Azad University, Anzali Branch, Faculty Member, Management Department, Port Anzali, Iran
3 - Islamic Azad University, Chaloos Branch, M.Sc. student, Management Department, Chaloos, Iran
Keywords:
Abstract :
The purpose of this study was to examine the role of Islamic Azad University in educational, cultural, social and economic affairs of Port of Anzali city women. To investigate the consequences of Islamic Azad University establishing 110 subjects were questioned by implying a researchers initiated questionnaire with 0/84 reliability coefficient during a descriptive survey research. Afterward, the structural equation model was extracted by statistical correlation test, direct and indirect relationships between variables and regression equations in the form of interactive path analysis. The results suggested that in all the quadric main variables; educational, cultural, social and economical affairs; Islamic Azad University had positive significant impact on the status of women. Impact of these factors in order of importance were social, educational, economic and cultural factors.
- آذر، عادل (1373). تبیین آماری فرضیات در پژوهشهای مدیریتی و رفتاری. دانش مدیریت. (26). صص (39-28).
- اسدی، علی(1385). مدیریت استراتژیک از دیدگاه اجتماعی. نشریه مدیریت دولتی. (14).
- الوانی، سید مهدی(1378). دانشگاه آزاد اسلامی ضرورتی در عصر مدیریت گرایی. مجله توان دانایی.(6). انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
- الوانی، سیدمهدی، کیاکجوری، کریم و رودگرنژاد، فروغ (زمستان 1389)، مدیریت توسعه، تهران: انتشارات صفار.
- اداره تحقیقات و برنامه ریزی (1384). آشنایی با تکنیک تحلیل پوششی داده و کاربردهای آن. مجله بانک ملی ایران. شماره114. صص9-7.
- امیریان زاده، مژگان (1383) نظام آموزش عالی و توسعة علمی، مجموعه مقالات همایش منطقه ای نهضت تولید علم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج.
- بازرگان، عباس و دیگران (1377). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
- بریری، ناهید (1383). مجموعه مقالات همایش نقش زنان در توسعه پایدار. وزارت آموزش و پرورش. معاونت آموزش و پرورش عمومی.
- حسن زاده، رمضان(1384). بررسی پیامدهای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزشی، فرهنگی - اجتماعی و اقتصادی زنان شهرستان ساری از دیدگاه اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری. ساری: دانشگاه آزاد اسلامی.
- حسین زاده سلجوقی، محمد جواد (1385). ارزیابی عملکرد مراکز آموزش عالی استان سیستان و بلوچستان. موجود در سایت: www.imi.ir.
- خوی نژاد، غلامرضا و همکاران (1379). مقایسه نگرش شهروندان و مدیران اجرایی شهرستان تربت جام در مورد اثرات دانشگاه آزاد اسلامی بر تحولات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهر، تربت جام: دانشگاه آزاد اسلامی.
- سلطانی تیرانی، فلورا (1378). کاربرد تجزیه وتحلیل علی در پژوهشهای علوم اجتماعی و رفتاری همراه با معرفی نرم افزار لیزرل. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
- شادی طلب، ژاله(1381). توسعه و چاشهای زنان ایران. تهران: نشر قطره.
- ظهوری، قاسم (1378). کاربرد روشهای تحقیق علوم اجتماعی در مدیریت. تهران: انتشارات میر.
- علیزاده، مرجان(1389). نقش اشتغال زنان در توسعه، فصلنامه علمی پژوهشی زن و فرهنگ، سال دوم، شماره پنجم، ص 59-49.
- کیاکجوری، کریم ، رودگرنژاد، فروغ (1385)، ارائه الگوئی مفهومی از نقش زنان در فرایند توسعه، مجموعه مقالات همایش ملی چالشهای فراروی مدیریت در نظامهای آموزشی، تهران: دانشگاه امام صادق(ع) واحد خواهران.
- معمارزاده، غلامرضا، کیاکجوری، کریم و رودگرنژاد، فروغ (1390)، تحلیل استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه استراتژی های مناسب، فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش های مدیریت، سال بیست و دوم شماره 88، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، صص 54- 39 .
- هومن، حیدرعلی(1381)، استنباط آماری در پژوهش رفتاری. تهران: نشر پارسا. صص: 412-409.
-Bergen, V. et al (2004). Balanced scorecard for small business. www.google.com.
-Conca, F. J. & et al (2004). Development of a measure to assess quality management in ertified firms. European journal of operational research. (156), pp. 683-697.
- Cronbach, L. J (1951). Coefficient alpha and the internal structure of test. Psychometricka.(16). pp. 297-334.
-Duncan, W. Ginter, P M; Rucks, A C and Jacobs, T D (1988). Intrapreneurship and Reinvention of the Corporation, Business Horizons. May & June, pp. 16-21.
- Dundar, H, Haworth, J (1999). Improving womens access to higher education. A review of the world bank division population and human resources department the world bank. Pp 1-75
- Feldman, D. C (2004). The devil is in the detail: converting good research into publishable articles. Journal of management. (30)(1). pp. 1-6.
- Hoyle, R.H., Structural equations modeling: concepts. Issues, and Applications, Thousand Oaks, CA: sage, 1995.
- Hair, J. F. & Anderson, R. E. & Tatham, R. L. & Black, W. C (1998). Multivariate data analysis. Prentice Hall International Inc. Upper Saddle River. NJ.
-Lopes, A. L. M. & Lanzer, E. A (2001). Data envelopment analysis- DEA and fuzzy sets to assess the performance of academic departmans: A case study at Federal University of Santa Catarina – UFSC, Pesquisa Operational. 22(2). PP. 217-230.
-Miranda, G. V (1994). Education and female force participation in industrializing countries. In the International Encycloedia of Education. 2 Ed. Vol 2. pp 1666-1671.
- Nunnally, J. C (1978). Psychometric theory. Second ed., McGraw-Hill. New York.
-Parker, C(2000). Performance measurement. The journal available. (49)(2).
- Peterson, R. A (1994). A meta-analysis of cronbach,s coefficient alpha. Journal of consumer research. (21). pp. 381-391.
- Van de ven, A. & Ferry, D (1979). Measuring and assessing organizations. John Wiley. New York.
_||_