Troubadours and the Developments of the Concept of Love in the Middle Ages
Subject Areas :
Christianity
mahdie aminzadeh gohari
1
,
Shahram Pazouki
2
1 - Teacher
2 - yes
Received: 2020-02-04
Accepted : 2020-02-04
Published : 2019-08-23
Keywords:
Troubadours,
Trouverer,
Muwashah,
Zajal,
Abstract :
In the late eleventh century, the troubadour school with features of nobility, Polytheism, and anti-religion was established in the southern parts of France. The Arab had influenced this school a lot, and then it moved from Paris to London and created the Minnesang in Germany. In Italy it produced a delicate style of the poetry which provided the context for the advent of Dante. Troubadours were poets who had love as their character. The Albigensian Crusade terminated Troubadours in 1209 A.D., Pope Innocent III started this crusade which is the most terrible Crusades of European History. Troubadours were connected to Albigensian in those periods, although the Albigensian movement was actually a protest against the medieval clergy. Therefore, Troubadours and their developments of love thinking were complicatedly integrated to religious life. The concepts and theme of the poems and songs of Troubadours are generally derived from the daily life issues, especially the dissemination of the Catharism. Regarding the intimidation and horror caused by priests, the Catharism chose the poetry of Troubadours in order to disseminate their own heresy.
References:
ابن سناء الملک، دارالطراز فی عمل الموشحات، المطبعه الکاثولیکیة، بیروت، 1949م.
اخگری، محمد، «تأثیر عرفان اسلامی بر ادبیات غرب»، کیهان فرهنگی، شماره 284 و 285، خرداد و تیر 1389.
اسلامى ندوشن، محمد على، جام جهان بین، چاپ اول، تهران، کتابخانه ایرانمهر، 1346ش.
افشار سیستانی، ایرج، کولیها، پژوهشی در زمینه زندگی کولیان ایران و جهان، انتشارات روزنه، 1377ش.
البستانی، بطرس، ادبا العرب فی الاندلس و عصر الانبعاث، دارالجیل، بیروت، 1998م.
الرکابی، جودت، فی الادب الاندلسی، دارالمعارف، قاهره، 1960م.
پلووسکی، آن، دنیای قصه گویی، ترجمه محمد ابراهیم اقلیدی، سروش، 1364ش.
حدیدی، جواد، «شیوههای پژوهش در ادبیات تطبیقی»، مجله پژوهش ادبیات معاصر جهان، شماره8، 1379ش.
حریرچی، فیروز، «موشح در ادبیات عرب»، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، شماره 63 و 64،1347ش.
همو، موشح در ادبیات عرب، میهن، تهران، 1342ش.
حسنی، سعدی، تفسیر موسیقی، صفیعلیشاه، بیتا.
خزایی، روح الله، بررسی موسیقی شعر در موشحات اندلس، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بوعلی سینا، 1389ش.
ستاری، جلال، سایة ایزوت و شکرخند شیرین، چاپ اول، تهران، نشر مرکز، 1383ش.
همو، عشق صوفیانه، چاپ اول، تهران، نشر مرکز، 1374ش.
همو، پیوند عشق میان شرق و غرب، چاپ دوم، اصفهان، نشر فردا، 1379ش.
همو، جانهاى آشنا، چاپ اول، تهران، توس، 1370ش.
ستایشگر، مهدی، واژهنامه موسیقی ایران زمین، جلد اول، چاپ دوم، تهران، اطلاعات، 1381ش.
عاصی، میشال، الشعر و البییة فی الاندلس، المکتب التجاری للطباعة، بیروت، 1970م.
عباسة، محمد، الموشحات و الأزجال الأندلسیة و أثرها فی شعر التروبادور، دار امالکتاب للنشر و التوزیع، الجزایر، الطبعة الاولی، 1433ﻫ/2012م.
گفتگوی بیل مویزر با جوزف کمبل، قدرت اسطوره، ترجمۀ مخبر، عباس، نشر مرکز، چاپ دوم، 1380ش.
گفتگوی ناهید نوروزی با پروفسور ماریو منچینی، سایت شهرکتاب، تاریخ انتشار یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ش.
لویى، رنه، تریستان و ایزو، ترجمة فریدة مهدوى دامغانى، چاپ اول، تهران، تیر، 1383ش.
مظلومی، هدیه، «مقدمهای بر موسیقی قرون اولیه»، مجله هنر و معماری، شماره 7، بهار و تابستان 1379.
هیکل، احمد، الادب الاندلسی من الفتح الی سقوط الخلافة، الطبعة السابعة، دارالمعارف، قاهره، 1993م.
Gaunt, Simon, “Sexual Difference and the Metaphor of Language in a Troubadour Poem”, Modern Humanities Research Association, the Modern Language Review, vol.83, no.2, Apr 1988.
Joseph, Anglade: Antology of Troubadours, Paris, 1953.
Smythe, Barbara, “the Connection between Words and Music in the Songs of the Trobadors”, Modern Humanities Research Association Stable, the Modern Language Review, vol.3, no.4, Jul 1908.
Moser Hans Joachim Die Musikfibel, Leipzig, 1951.
_||_