Educational explanation of ancient beliefs, modern superstitions in traditionalism
Subject Areas : Sufism
hamid armani
1
*
,
ali salmani
2
1 - Khwarizmi
2 - Member of the Faculty of Bu Ali Sina University
Keywords: Traditionalist upbringing, sacred art, ancient beliefs, modern superstitions.,
Abstract :
Retelling the topic of sacred knowledge is a necessity today. Science is not the only mundane research about nature, and nature can be explored carefully and with a logical view, and at the same time from a sacred perspective. Considering that the most important affairs of modern society are influenced by modern trends, why and how should ancient beliefs and values be revived? Man in the modern and rebellious world has lost his tranquility and peace, which is in the heart, due to deviation from reality, therefore, a group of contemporary people, in search of the sacred order and the recovery of man with meaning, on the one hand, looking for the way They have become fluent in meditation so that they can calm down their disturbed minds and overcome excessive brain activity that is characteristic of modern humans, and on the other hand, they have tried to recover the wisdom and reason of the body. In the traditionalist point of view of the modern world, the world is a social chaos in a special sense, so that in modernity no one sees himself in a position that suits him.
- آرمانی، حمید (۱۴۰۱). جایگاه هنر مقدس در تربیت عصر نوین، دوفصلنامه فلسفه تربیت، ۷(۱)، صص. ۷۴-۵۱.
- الدمدو، كنت، (1389)، سنت گرايي دين در پرتو فلسفه جاويدان، ترجمه¬ رضا كورنگ بهشتي، تهران: حكمت.
- بورکهارت، تیتوس (1394). کیمیا: علم جهان علم جان، ترجمه¬ گلماز رعدی آذرخشی و پروین فرامرزی، نشر کیمیای حضور.
----- (1389). جهان¬شناسی سنتی و علم جدید، ترجمه¬ی حسن آذرکار، نشر حکمت.
----- (1374). درآمدی برآئين تصوف، ترجمه يعقوب آژند، تهران، مولي.
- بورکهارت، تیتوس (1355). «نظری به اصول و فلسفه هنر اسلامی» ترجمه اعوانی، جاویدان خرد، شماره 2صص. 30-18.
- بورکهارت، تیتوس (1365). هنــر اســامی زبــان و بیــان. ترجمه مسعود رجب نیا، تهران، انتشارات سروش.
- شوان، فریتیوف (1381). گوهر و صدف عرفان اسلامي، ترجمه مينو حجت، تهران، سهروردي.
----- (1388) انسان شناسي معنوي، ترجمه عليرضا رضايت، اطلاعات حكمت و معرفت، شماره 38، صص. 61-59.
- شوان، فریتیوف (1393). مابعدالطبیعه¬ جامع، ترجمه¬ رضا کورنگ بهشتی و فاطمه صانعی، نشر کیمیای حضور.
- شوان، فریتیوف (1372)، مقاله ى اصول و معيارهاى هنر جهانى از كتاب مبانى هنر معنوى، ترجمه نصر، تهران، نشر حوزه هنرى.
- شوان، فریتیوف (1390). منطق و تعالی، ترجمه حسین خندق آبادی، تهران، نشر نگاه معاصر.
- گنون، رنه (1384). سیطره کمیت و علائم آخرالزمان، ترجمه علی¬محمد کاردان، تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
- گنون، رنه (1393). بحران دنیای متجدد، ترجمه¬ حسن عزیزی، نشر کیمیای حضور.
- لینگز، مارتین (1396). باورهای کهن و خرافه¬های مدرن، ترجمه¬ سعید تهرانی نسب، تهران، حکمت.
- نصر، سيد حسين (1396). معرفت و امر قدسی، ترجمه فرزاد حاجی میرزایی، تهران نشر فروزان روز.
- نصر، سيد حسين (1393). نیاز به علم مقدس، ترجمه حسن میانداری، قم، نشر طه.
----- (1388). معرفت و معنویت،¬¬¬¬ ترجمه انشاءالله رحمتی، تهران، نشر سهروردی.
- (1386). دین و نظم طبیعت، ترجمة انشا الله رحمتی، تهران، نشر نی.
- (1391). در مسیر سنت¬گرایی، ترجمة مسعود رضوی، نشر علم.
- (1392). انسان سنتی و مدرن، ترجمة مهدی نجفی افرا، تهران، جامی.
- (1394). گلشن حقیقت، ترجمة انشاءالله رحمتی، تهران، نشر سوفیا.
----- (1392) انسان سنتی و مدرن، ترجمه مهدی نجفی افرا، تهران، جامی.
- فرهنگ، علیرضا و قدرت¬اللهی، احسان (1394). ساحت وحیانی دین از منظر سنت¬گرایان و نواندیشان دینی معاصر، فصلنامه¬ اندیشه¬ دینی، دوره¬ 15، شماره¬¬ 2 پیاپی، 55، صص 92-75.
- عطوفی، طاهره (1389). سنت¬گرایان، فرهنگ پژوهش، سال دوم، شماره¬ 6، صص 168-145.
- باقری، خسرو، با همکاری نرگس سجادیه و طیبه توسلی (1394). رویکردها و روش¬های پژوهش در فلسفه تعلیموتربیت، تهران، مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- جهانبگلو، رامین (1395). در جستوجوی امر قدسی، ترجمة مصطفی شهر آیینی، تهران، نشر نی.
- پیتر، سینگر (1387). هگل، ترجمة عزت¬الله فولادوند، انتشارات طرح نو.
-کوماراسوامی، آندانا (1390). مبانی سنتی هنر و زندگی: تأملی در کتاب رقص شیوای آندانا کوماراسوامی، ترجمة ، امیرحسن ذکرگو، تهران؛ مؤسسه تألیف.
- کوئین، ویلیام (1395). یگانه سنت، رحیم قاسمیان، نشر کیمیای حضور.
- گنون، رنه (1393). بحران دنیای متجدد، ترجمة حسن عزیزی، نشر کیمیای حضور.
----- (1384). سیطره کمیت و علائم آخرالزمان، ترجمة علی¬محمد کاردان، تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
- لینگز، مارتین (1396). باورهای کهن و خرافه¬های مدرن، ترجمة سعید تهرانی نسب، تهران، حکمت.
هرینگتون، آستین، (1392).نظریه های فلسفی و جامعه شناختی در هنر، ترجمه و تالیف علی رامین، تهران، نی
- لینتن، نوربرت (۱۳۸۳)، هنر مدرن، مترجم علی رامین، نی، تهران، ص ۴۲۵
- Schuon (1987). Spiritual Perspectives and Human Facts. Trans. P. N.Townsend. London: Perennial.
- Schuon .(1984). Transcendent unity of Religion, wheaton: Theosophical publishing House.
- Schuon (1984), Logic and transcendence. Trans. Peter N.Townsend. London: Perennial Books.
- Schuon (1981). Esoterism as Principle and as Way, Trans. William Stoddart. London: Perennial Books.
- Frithjof Schuon (1976), Islam and the Perennial philosophy , Al Tajir Trust.
-Coomaraswamy, Ananda. (1955). the Christian and oriental. philosophy of art, newYork: dover publication.
- Ortega y Gasset, J., En Torno a Galileo. (Esquema de las Crisis), Madrid, Revista de Occi, dente, 1976, p.64.
- Wiliams, R., Culture, London and Glasgow, Fontana, 1981.