Presentation of the Model for Developing Sport for all through Digital Media
Subject Areas : Innovation in Sports Management
seyed afshin mousavi
1
,
Mehdi Kohandel
2
*
,
سید نعمت خلیفه
3
,
حسین عبدالملکی
4
,
حمید قاسمی
5
1 - Ph. D. Student in Sports Management, Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran
2 - Associate Prof. Department of Sports Management Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran
3 - Assistant Prof. Department of Sports Management Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran
4 - Assistant Prof. Department of Sports Management Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran
5 - Prof. Department of Sports Management Payame Noor University, Tehran, Iran
Keywords: Promotion, Digital Media, Sport for all, Media and Sports Interaction, Digital Environment,
Abstract :
The aim of this study was to propose a model for the interaction between digital media components and the development of sport for all. The research method used was qualitative, employing a grounded theory approach. The participants in this research consisted of media experts, mass sports professionals, and university professors specializing in sports marketing and sports sociology. Purposeful sampling was conducted, and 22 interviews were carried out based on theoretical saturation. The data collection tool used was semi-structured interviews. Strategies such as credibility, transferability, dependability, and confirmability were employed to examine the validity and reliability of the results. Data analysis involved three stages: initial coding, selective coding, and theoretical coding. Through the analysis of the data, 69 initial codes and 16 concepts were derived, forming the basis of this theory. The functions (news, awareness, educational, promotional, and unifying), characteristics of digital media (ease of use, accessibility, customization, and decentralization), and the digital environment (media literacy, digital media selection, digital literacy) all contribute to the interaction of media and sports. The establishment and promotion of mass sports are likely to be facilitated by the formation of this integration.
1. افراسیابی، علیرضا. (1393). تعیین شاخصهای رشد و توسعه ورزش تنیس از دیدگاه مربیان ورزشکاران. پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، گرایش مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
2. پورزرنگار، جلیل.، رجبی نوش آبادی، حسین.، و علیدوست قهفرخی، ابراهیم. (1401). مدل رسانههای اجتماعی در توسعه ورزش همگانی. مدیریت و توسعه ورزش، پذیرفته شده انتشار آنلاین از تاریخ 3 مهر 1401.
3. راسخ، نازنین.، سجادی، سید احمد.، رضوی، سید محمد حسین.، و دوستی، مرتضی. (1397). تحلیل ساختار ورزش تربیتی ایران. پژوهش در ورزش تربیتی، شماره 14، صص: 44-17.
4. شجیع، رضا.، و سوری، رحمان. (1398). تحلیل وضعیت مشارکت ورزش همگانی در ایران و تبیین چالشها و موانع کلان. دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ (گروه ورزش، میراث فرهنگی و گردشگری)، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. شناسه گزارش 16780.
5. طیبی، محسن.، کرامتی مقدم، مجید.، و سید عامری، میرحسن. (1401). شناسایی عوامل انگیزاننده رسانههای نوین در ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش. مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، دوره 10، شماره 2، صص: 16-1.
6. قاسمی، حمید. (1401). بازاریابی دیجیتال و مدیریت رسانههای ورزشی. چاپ اول؛ تهران: اندیشه آرا.
7. قاسمی، حمید.، مظفری، سید امیراحمد.، و امیرتاش، علی محمد. (1386). توسعه ورزش از طریق تلویزیون. پژوهش در علوم ورزشی، دوره 5، شماره 17، صص: 148-131.
8. مشتاقی، مهتاب.، قاسمی، حمید.، و راسخ، نازنین. (1400). طراحی الگوی نقش رسانههای جمعی در توسعه ورزش همگانی کشور و راهبردهای آن. مطالعات مدیریت ورزشی، دوره 13، شماره 66، صص: 392-363.
9. ناوخاصی، جمیل.، و نقشبندی، سید صلاح الدین. (1401). بررسی چالشهای پیش روی ورزش شهروندی استان البرز و ارائه مدل ارتقاء. طرح پژوهشی، اداره کل ورزش و جوانان استان البرز.
10. نصری، قاسم. (1393). نقش ورزش، تحرک و آمادگی جسمانی در ارتقاء توان رزمی کارکنان ناجا مطالعه موردی کارکنان کلانتریها، پاسگاهها و یگان امداد فرماندهی انتظامی استان قم. فصلنامه دانش انتظامی، سال اول، شماره 3، صص: 92-64.
11. یزدانی، مجتبی. (1392). ورزش شهروندی: شاخصها، مطالبات و حقوق شهروندی. تهران: انتشارات تیسا.
12. یمینی فیرزو، مینا.، و یمینی فیروز، مسعود. (1399). درآمدی بر نقش رسانههای جمعی در توسعه ورزش همگانی. مدیریت رسانه، سال هشتم، شماره 52، صص: 50-41.
13. Berger, A. A. (2012). Media and society: A critical perspective. Rowman & Littlefield Publishers.
14. Burkholder, G. J., Cox, K. A., Crawford, L. M., & Hitchcock, J. H. (Eds.). (2019). Research design and methods: An applied guide for the scholar-practitioner. Sage Publications.
15. Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2012). Digital marketing: strategy. Implementation and.
16. Ding, D. , Lawson, K. D. , Kolbe-Alexander, T. L. , Finkelstein, E. A. , Katzmarzyk, P. T. , Van Mechelen, W., & Lancet Physical Activity Series 2 Executive Committee. (2016). the economic burden of physical inactivity: a global analysis of major non-communicable diseases. The Lancet, 388(10051), 1311-1324.
17. Fernández-Torres, M. J. , Álvarez-Nobell, A. , & Vadillo-Bengoa, N. (2022). Post-truth, gender issues and sports entertainment: the setting in Ibero-America’s main digital media for the Super Bowl halftime shows 2020. Communication & Society, 35(1), 177-195. Gabnai, Z., Müller, A., Bács, Z., & Bácsné, B. É. (2019). The economic burden of physical inactivity at national level. Health Development Journal, 60(1), 20-30.
18. Gabnai, Z. , Müller, A. , Bács, Z. , & Bácsné, B. É. (2019). The economic burden of physical inactivity at national level. Health Development Journal, 60(1), 20-30.
19. Gantz, W. , & Lewis, N. (2014). Sports on traditional and newer digital media: Is there really a fight for fans? Television & New Media, 15(8), 760-768.
20. Garcia, L. , Pearce, M. , Abbas, A. , Mok, A. , Strain, T. , Ali, S. , & Brage, S. (2023). Non-occupational physical activity and risk of cardiovascular disease, cancer and mortality outcomes: a dose–response meta-analysis of large prospective studies. British Journal of Sports Medicine. 57, 979-989.
21. Garza Segovia, M., & Kennett, C. (2021). Digitalization and Sports Sponsorship Strategy: A Review and Research Agenda. Annals of Applied Sport Science, 1-12.
22. Gyasi, R. M. , Accam, B. T. , Forkuor, D. , Marfo, C. O. , Adjakloe, Y. A. D. , Abass, K. , & Adam, A. M. (2023). Emotional and physical-related experiences as potential mechanisms linking physical activity and happiness: Evidence from the Ghana Aging, Health, Psychological Well-being, and Health-seeking Behavior Study. Archives of Psychiatric Nursing, 42, 113-121.
23. Howard-Payne, L. (2016). Glaser or Strauss? Considerations for selecting a grounded theory study. South African Journal of Psychology, 46(1), 50-62.
24. Ibrahim, M. S., Hassan, M. S., Bakar, M. S. A., Yusuf, S., Rahman, N. A. A., & Ramli, N. S. (2018, October). Instrument development to measure the quality of non-profit organisation (NPO) website. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2020, No. 1). AIP Publishing.
25. Ibrahim, M. S., Hassan, M. S. , Bakar, M. S. A. , Yusuf, S. , Rahman, N. A. A. , & Ramli, N. S. (2018, October). Instrument development to measure the quality of non-profit organisation (NPO) website. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2020, No. 1). AIP Publishing.
26. Kercher, V. M. M., Kercher, K., Levy, P., Bennion, T., Alexander, C., Amaral, P. C., & Romero-Caballero, A. (2023). 2023 Fitness Trends from around the Globe. ACSM's Health & Fitness Journal, 27(1), 19-30.
27. Mahindru, A., Patil, P., & Agrawal, V. (2023). Role of physical activity on mental health and well-being: a review. Cureus, 15(1), 1-7.
28. Müller, A., Bendíková, E., Herpainé Lakó, J., Bácsné Bába, É. Łubkowska, W., & Mroczek, B. (2019). Survey of regular physical activity and socioeconomic status in Hungarian preschool children. Family Medicine & Primary Care Review, (3), 237-242.
29. Norman, D. (2013). The design of everyday things: Revised and expanded edition. Basic books.
30. Pontzer, H. (2023). Exercise is essential for health but a poor tool for weight loss: a reply to Allison and colleagues. International Journal of Obesity, 47(2), 98-99.
31. Stoldt, G. C., Dittmore, S. W., Ross, M., & Branvold, S. E. (2020). Sport public relations. Human Kinetics Publishers.
32. Thompson, A. J., Martin, A. J., Gee, S., & Eagleman, A. N. (2014). Examining the Development of a Social Media Strategy for a National Sport Organisation a Case Study of Tennis New Zealand. Journal of Applied Sport Management, 6(2), 1-13.
33. Vancampfort, D., Kimbowa, S., Ward, P. B., Onekalit, K., Lukwata, H., & Mugisha, J. (2023). A 10-hours workshop improves physical activity prescription for mental illness knowledge and confidence in health care professionals: a nation-wide multicentre study from Uganda. Disability and Rehabilitation, 45(1), 170-175.
34. Zhang, Z., Li, R., Zhou, Z., Wang, P., Yang, B., & Wang, X. (2023). The effect of physical activity on quality of life and parenting stress in children with attention-deficit/hyperactivity disorder: A randomized controlled trial. Disability and Health Journal, 16(1), 101377.
35. Zheng, J., & Mason, D. S. (2022). New Media, Digitalization, and the Evolution of the Professional Sport Industry. Frontiers in Sports and Active Living, 221(4); 1-13.