Providing a model to promote the sale of digital products with a social marketing approach
Subject Areas : Journal of Iranian Social Development StudiesYousof Adib 1 , Mehdi Rouholamini 2 , Shahrbanou Golipour Fereydouni 3
1 - Ph.D. student of business administration, majoring in marketing, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran
2 - Assistant Professor, Department of Business Administration, Faculty of Humanities, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran
3 - Assistant Professor, Department of Business Administration, Faculty of Humanities, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran
Keywords:
Abstract :
ابراهیم زاده اصفهانی، م، ضیاء، ب و محمد کاظمی، ر. (۱۳۹۸). درآمدی بر بازاریابی طنز آمیز پنهان در شبکههای اجتماعی مجازی بارویکرد بازاریابی کارآفرینانه، ششمین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، مؤسسه پژوهشی مدیریت مدبر.
امیری، ف و قاسمی، س. (1391). بازاریابی اجتماعی، اصفهان: انتشارات اردکان دانش.
حسنی مقدم، ص. (1389). بررسی تأثیر متغیرهای سه گانه مدل رفتار برنامه ریزی شده بر تمایل به اهدای داوطلبانه خون با تأکید بر فلسفه بازاریابی اجتماعی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل.
رضایی پندری، ح و نسترن کشاورز محمدی. (1393). کاربرد رویکرد بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت: مطالعه ای مروری، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دوره 2، شماره 2، ص 109-130.
شفیع پور، س ف؛ و علیرضل زارع زیدی و متانی، م.(1396). نقش اخلاق حرفه ای مدیران در موفقیت سازمان ها، نشریه مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه 2. سال دوم. دی96.شماره (5).
کاتلر، فیلیپ و هسکیل، نانسی لی. (1392). ابتکار اجتماعی در بازاریابی، ترجمه کامبیز حیدرزاده و بهار تیمورپور، نشر حکیم باشی.
ملکی نژاد، مینا. (۱۳۹۸). استفاده از بازاریابی اجتماعی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تأکید بر بازاریابی منطقه ای و جهانی، تهران - دانشگاه شهید بهشتی، دبیرخانه دائمی کنفرانس.
Antric, Tim, David McKie, Margalit Toledan. ( 2019). Soul searching: Public relations, reputation and social marketing in an age of interdisciplinarity,Public Relations Review,Volume 45, Issue 5,101827,ISSN 0363-8111.
Behrad, Arman; Style Ro, Mehdi and Tabatabai Nasab, Seyed Mohammad. (2019). Presenting the Model of Competencies of Tax Experts in the Tax Affairs Organization of Iran: A Qualitative Research Based on Data Foundation Theory, Organization Resource Management Research, Volume 9, Number 4, pp. 43-67. [Persian]
Eaglea, L. Osmondb, A. McCarthyc, B. Lowd, D. Lesbirel, H (2017) Social marketing strategies for renewable energy transitions. Australasian Marketing Journal (AMJ). Volume 17, Issue 7, Pages 321-340.
Finnella,K, J. Johna, R. Thompson, D (2017). 1% low-fat milk has perks! An evaluation of a social marketing intervention. Volume 5, Pages 144–149
French, J., & Russell-Bennett, R. (2015). A hierarchical model of social marketing. Journal of Social Marketing, (2), 139-159.
Lefebvre, R. C. (2011). An integrative model for social marketing. Journal of Social Marketing, 1(1), 54-72
Pachkowski, K. S. (2018). Ethical competence and psychiatric and mental health nursing education. Why? What? How?. Journal of psychiatric and mental health nursing, 25(1), 60-66.
Ramirez, S. Diaz Rios, K. Valdez, Z. Estrada, E. Ruiz, A (2017) Bringing Produce to the People: Implementing a Social Marketing Food Access Intervention in Rural Food Deserts. Volume 49, Issue 2, Pages 166–174.
Saunders, S. G., Barrington, D. J., & Sridharan, S. (2015). Redefining social marketing: beyond behavioural change. Journal of Social Marketing, 5(2), 160-168.
Zhiguo Zhu, Yuhe Zhou, Xiaoyi Deng, Xuhui Wang,2019,A graph-oriented model for hierarchical user interest in precision social marketing, Electronic Commerce Research and Applications, Volume 35,100845,ISSN 1567-4223.
Zeng, Shuai, Juanjuan Li, Xiaochun Ni, Yong Yuan, Fei-Yue Wang (2017). Research on Social Marketing Strategies with An Agent-based Propagation Model,IFAC-PapersOnLine,Volume 50, Issue 1,Pages 13581-13586,ISSN 2405-8963.
_||_