The assessment of National loyalty's Feeling among Students (Islamic Azad University, Tehran Branches)
Subject Areas : INTERCULTURAL STUDIES QUARTERLYtaha Hashemi 1 , Aliakbar Rezaei 2
1 - استادیار پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری
2 - Director of the municipal administration ,Faculty of Management and Economics, Islamic Azad University, Science and Research Tehran- Iran
Keywords: national loyalty, students and Islamic Azad University,
Abstract :
Nationality is one of the nation's surfaces Loyalty which Compliance with a political unit called the country. Nationality means a huge social group in a specific political geography and under a specific political government. The members of a nation have Solidarity to each other and to their country; they also have common feel for past, present and future. The purpose of this research was to estimate feelings of national loyalty among Islamic Azad University, Region 8. National loyalty divided to four aspects in this research, such as Personal sacrifices, being ready for defense of the homeland in danger situation, love and devotion to his/her homeland and Lack of tendency for immigration. Questionnaire was the main tool for gathering information in this research. Statistical population was the students of Islamic Azad University, Region 8 and the method was Cluster sampling and simple random. The sample size was 200 students and was used Cochran formula and SPSS Statistical software for sample size determination. The Results of this research show feelings of national loyalty among Islamic Azad University, Region 8 is in good condition but in some Components such as country development, Delivery of precious objects and monuments, cooperate with government in economic Issues and attention to common interests are needed reinforcement national spirit
باوند، داوود (1377). «چالشهای برون مرزی و هویت ایرانی در طول تاریخ»، ماهنامه اطلاعات سیاسی اقتصادی، سال دوازدهم شماره 129، 130.
چلبی، مسعود (1373). «تحلیل شبکه در جامعه شناسی»، فصلنامه علوم اجتماعی، دوره دوم شماره 5 و 6 (پاییز و زمستان): 42-9.
چلپی، مسعود (1375). جامعه شناسی نظم، نشر نو.
خاکی، غلامرضا (1378). روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی، تهران: مرکزتحقیقات علمی کشور.
دواس، دی،ای (1381). پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی، چاپ دوم.
دورکیم، امیل (1369). درباره تقسیم کار اجتماعی، ترجمة باقر پرهام، چاپ اول، نقش جهان.
دورکیم، امیل (1373). قواعد روش جامعه شناسی، ترجمة علی محمد کاردان، چاپ پنجم، تهران: مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
رضایی، علی اکبر (1391). برنامهریزی فرهنگی، انتشارات سخنکده.
رفیع پور، فرامرز (1375) کندو کاو و پنداشتهها، شرکت سهامی انتشار، چاپ هشتم، تهران.
روشه، گی (1376). جامعهشناسی تالکوت پارسونز، ترجمة عبدالحسین نیک گهر، چاپ اول، تهران: مؤسسه فرهنگی انتشاراتی تبیان.
عبداللهی، محمد (1376). «جامعهشناسی بحران هویت»، نامه پژوهش، شماره 2 و 3، پاییز و زمستان.
کوزر، لوییس (1369). زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، ترجمة محسن ثلاثی، چاپ دوم، تهران: انتشارات علمی.
Cohen, D. and Prusak, L. (2001). In Good Company: How Social Capital Make Organizations Work. In Vilanova & Josa (2003) Social capital as a managerialphenomenon. Tampere University of Technology.
Crick, Bernard (1973). In Defense of Politics, Edi. Penguin, England,
Estimate feelings of national loyalty among Islamic Azad University, Region 8
http://en.Wikipedia. org/wiki/Corporate_Social_Responsibility
_||_