Teaching the Concept of Function in General Mathematics with a Divine-Cultural Approach
Subject Areas : Creativity and innovation from cultural and social perspectives (Sociological creativity-logy)
Bibi khadijeh Mousavi
1
*
,
Mohamad Mehdi Horzadeh
2
,
Mohammad Farshi
3
,
Seyed Ghasem Hosseini
4
1 - Department of Science, Bafgh Branch, Islamic Azad University, Bafgh, Iran
2 -
3 -
4 - Department of Mathematics, Ashkezar Branch, Islamic Azad University, Ashkezar, Iranعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر
Keywords: Orientation, Divine-Cultural Orientation, Connection and Detachment, General Mathematics, Function,
Abstract :
Teaching with a divine-cultural orientation is one of the most effective methods for fulfilling the educational and moral role of an instructor in a spoken format. This approach involves teaching specialized subjects to students in a way that brings them closer to understanding God, practicing faith, and fostering self-confidence. The necessity of teaching through this approach lies in the fact that students, while acquiring knowledge, also strengthen their faith. This, in turn, leads to university graduates becoming more devout and faithful than they were at the time of their admission. Therefore, one of the most essential actions in this regard is teaching with a divine-cultural orientation. Teaching with divine-cultural orientation pursues goals, including teaching for the sake of God, teaching science with ethics and education, as well as educating the student in a way that applies his science to serve mankind and his peace, comfort and excellence. Heart belief, interest and skill of the teacher are the prerequisites of teaching with divine-cultural orientation; without heart belief and inner desire, the use of this teaching method is useless and sometimes destructive. The teacher can use various methods to express religious content during the course discussions, including divine-cultural connection and detachment. In this article, efforts are made to present methods for teaching the concept of function in general mathematics with this divine-cultural approach.
قرآن کریم، ترجمه مکارم شیرازی.
نهج البلاغه، ترجمه دشتی.
بدیعی، محمد .(1392). گفتگو با علامه حسن حسن زاده آملی. قم، نشر تشیع.
حسن زاده آملی، حسن .(1363). یازده رساله فارسی(فلسفی، منطقی، عرفانی). چاپ اول، موسسه مطالعات وتحقیقات فرهنگی وابسته به وزارت فرهنگ وآموزش عالی شماره542.
حجتی، سیدمحمدباقر. (1374). آداب تعلیم و تعلم در اسلام، تحریری جدید از منیه المرید فی الآداب المفید و المستفید شهید ثانی. چاپ بیستم، تهران ، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
رسول زاده، سید اسماعیل. (1375). قضاوتها و حکومت عدالت خواهی علی بن ابی طالب علیه السلام. تهران، یاسین.
ری شهری، محمد. (1392). منتخب میزان الحکمه. ترجمه حمید رضا شیخی، دارالحدیث.
طوسی، محمد بن حسن. (1414ق). الامالی. چاپ اول، قم، دار الثقافة.
ظفری، محمد آصف. (1390). پایان نامه: محدودیت های کاربرد "دی ان ای" در اثبات جرم، دانشگاه علامه طباطبایی.
فیض کاشانی، ملامحسن. (1387). محجه البیضاء. مشهد، آستان قدس رضوی.
مجلسی، محمدباقر. (1403ق). بحارالانوار. چاپ دوم، بیروت، دارالاحیاء التراث.
مشکینی، سید علی اکبر. (1374). نصایح: سخنان چهارده معصوم(ع)، ترجمه آیت الله جنتی، چاپ11، الهادی.
مطهری، مرتضی. (1376). امدادهای غیبی در زندگی بشر. تهران، صدرا.
موسوی خمینی، سید روح الله. (1385). ترجمه تحریر الوسیله. چاپ اول، تهران، موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى(ره).