Subject Areas :
حسین فخاری 1 , محسن حسن نتاج کردی 2
1 - دانشیار گروه حسابداری، دانشگاه مازندران، مازندران، ایران
2 - دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه مازندران، مازندران، ایران.
Keywords:
Abstract :
1) انوار رستمی، علی اصغر، حسین اعتمادی و مرضیه موحد مجد، (1392)، "بررسی تأثیر ساختارهای رقابتی محصول بر سیاستهای تقسیم سود"، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت دارایی و تأمین مالی، سال اول ، شماره دوم، صص 18-1.
2) جامعی، رضا و آزاده رستمیان، (1395)، "تأثیر تخصص مالی اعضای کمیته حسابرسی بر ویژگیهای سود پیش بینی شده"، پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، سال هشتم، شماره29، صص71-1.
3) خدادی،ولی، جواد نیک کار و محسن رشیدی باغی، (1393)، "تأثیر رقابت در بازار محصول بر سیاست تقسیم سود"، پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی،سال ششم، شماره 24، صص32-21.
4) خواجوی،شکرالله، غلامعلی محسنی فرد، غلامرضا رضایی و سید داوود حسینی راد، (1392)، "بررسی اثر رقابت در بازار محصول بر مدیریت سود"، فصلنامه علمی_پژوهشی مدیریت دارایی و تأمین مالی، سال اول، شماره سوم، صص 134-119.
5) دیانتی دیلمی، زهرا و مرتضی بیاتی، (1394)، "رابطه رقابت در بازار محصول و حق الزحمهٔ حسابرس مستقل"، پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، سال 7، شماره 27، صص 38-23.
6) صفرزاده، محمدحسین و افسانه رفیعی، (1393)، "تبیین ارتباط بین رقابت در بازار محصول و راهبری شرکتی"، مجله دانش حسابداری، سال پنجم، شماره 18، صص 48-25.
7) فخاری، حسین و نصیبه یوسفعلی تبار، (1389)، "بررسی رابطه بین سیاست تقسیم سود و راهبری شرکتی"، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره17، شماره69، صص84-69.
8) فخاری،حسین، سید روح الله تقوی و مهدی بشیری جویباری، (1394)،"بررسی اثر شدت رقابت در بازار محصول بر ارزش گذاری بازار از نگهداشت وجه نقد شرکتها"، مجله علمی پژوهشی دانش حسابداری مالی، دوره دوم، شماره یک، صص65-47.
9) قربانی،سعید، مرضیه موحدمجد و محمد منفردمهارلوئی، (1392)، "رقابت در بازار محصول، ترکیب هیئت مدیره و کیفیت افشا اطلاعات"، پژوهش حسابداری و حسابرسی، دوره چهارم، شماره نوزدهم، صص106-92.
10) مشایخ، شهناز و مریم اسماعیلی، (1385)، "بررسی رابطه بین کیفیت سود و برخی از جنبههای اصول راهبری در شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران"، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، شماره45، صص44-25.
11) مشایخ، شهناز و سیده سمانه شاهرخی، (1386)، "بررسی دقت پیش بینی سود توسط مدیران و عوامل مؤثر بر آن"، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره 14، شماره 50، صص82-65 .
12) نمازی، محمد و شهلا ابراهیمی، (1391)، "بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام"، پژوهشهای تجربی حسابداری مالی، شماره 1، صص27-9.
13) نمازی، محمد، غلامرضا رضایی و علیرضا ممتازیان، (1393)، "رقابت در بازار محصول و کیفیت اطلاعات حسابداری"، مجله پیشرفتهای حسابداری دانشگاه شیراز، دوره ششم، شماره دوم، صص166-131.
14) واعظ،سیدعلی، محمد حسین قلمبر و نسرین قنواتی، (1394)، "تأثیر رقابت در بازار محصول بر کیفیت سود با بهره گیری از تکنیک تحلیل عاملی"، مجله دانش حسابداری، سال ششم، شماره21، صص149-129.
15) Ali, A., Klasa, S. and Yeung, E, (2009), "The Limitations of Industry Concentration Measures Constructed with Compustat Data: Implications for Finance Research", Review of Financial Studies, 22, PP. 3839–3871.
16) Ali, A., Klasa, S., and Yeung, E, (2010), "Oligopolistic Industries and Corporate Disclosure Policy", Available from URL: SSRN Working Paper Series.
17) Ali, A., Liu, M., Xu, D., and Yao, T, (2012), "Corporate Disclosure, Analyst Forecast Dispersion, and Stock Returns ", Available from URL: SSRN Working Paper Series.
18) Almeida, J and Dalmácio, F, (2015), "The Effects of Corporate Governance and Product Market Competition on Analysts’bForecasts", Evidence from the Brazilian Capital Market, The International Journal of Accounting. 50:PP. 16-339.
19) Bhat, G., Hopea, O. and Kang, T, (2006), "Does Corporate Governance Transparency Affect the Accuracy of Analyst Forecast?” Accounting and Finance, Vol. 46, PP. 715-732.
20) Brown, L. D.; G. D. Richardson; and S. J. Schwager, (1987), "An Information Interpretation of Financial Analyst Superiority in Forecasting Earnings", Journal of Accounting Research 25, PP. 49–67.
21) Chen, A., Kao, L., Tsao, M. and Wu, C, (2007), "Building a Corporate Governance Index from the Perspectives of Ownership and Leadership for Firms in Taiwan", Corporate Governance: An International Review, Vol. 15, PP. 251-61.
22) Cheng, P, Man Paul, Y., and Cheong, H, (2013), "The Impact of Product Market Competition on Earnings Quality", Accounting and Finance, 53, PP. 137-162.
23) Dalmácio, F. Z., Rezende, A. J., Lopes, A. B. and Cia, J. N. S, (2012), "The Influence of the Adoption of Differentiated Practices of Corporate Governance on the Accuracy of the Analysts’ Forecasts of the Brazilian Market", European Accounting Association 35th Annual Congress, Ljubljana, Slovenia.
24) Dhaliwal, D., Huang, S., Khurana, I. K. and Pereira, R, (2008), "Product Market Competition and Accounting Conservatism", Dec. Working Paper Series.
25) Dyck, A. and Zingales, L, (2004), "Private Benefits of Control: an International Comparison", Journal of Finance, 59, PP. 537-600.
26) Garay Urbi, Gonzalez Maximilian, (2008), "Corporate Governance and Firm Value: The Case of Venezuela", Journal Compilation; 16(3), PP. 194- 209.
27) Greenwald, B. and Stiglitz, J. E, (1990), "Asymmetric Information and The New Theory of the Firm: Financial Constraints and Risk Behavior", American Economic Review, LXXX, PP. 160-165.
28) Hart, O. D, (1983), "The Market Mechanism as an Incentive Scheme", Bell Journal of Economics, 14, PP. 366-382.
29) Karuna, C, (2007), "Industry Product Market Competition and Managerial Incentives", Journal of Accounting and Economics, Vol. 43, PP. 275–97.
30) La Porta, R, Lopez-de-Silanes, F., Shleifer, A. and Vishny, R, (2002), "Investor Protection and Corporate Valuation", The Journal of Finance, Vol. 57, PP. 1147-1170.
31) Li, X., (2010), "The Impacts of Product Market Competition on the Quantity and Quality of Voluntary Disclosures", Review of Accounting Studies, 15, PP. 663–711.
32) Marciukaityte, D., and Park, J. C, (2009), "Market Competition and Earnings Management", Available at SSRN 1361905.
33) Myung gun, L., Woo jin, p., and Young mi, Seo., (2013), "The Relationship between Related Party Transactions and Management Forecasts", Korea International Accounting Review, Vol. 49, 6, PP. 49-80.
34) Nalebuff, B. J. and Stiglitz, J. E, (1983), "Prizes and Incentives: Towards a General Theory Compensation and Competition", The Bell Journal of Economics, Vol. 14, No. 1, PP. 21-43.
35) Nurwati, A, (2010), “Corporate Governance and Earnings Forecasts Accuracy", Asian Review of Accounting, 18, PP. 50-67.
36) Raith, M, (2001), "Competition, Risk and Managerial Incentives", Available at SSRN 262648.
37) Stiglitz, J. E, (2002), "Information and the Change in the Paradigm in Economics", The American Economic Review, Vol. 92, No. 3, PP. 460-501.
یادداشتها