Subject Areas :
مریم نصیردهقان 1 , مریم پیروی 2 , نیلوفر طهمورسی 3
1 - دکتری روانشناسی سلامت، گروه روانشناسی ، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج،ایران
2 - دکتری روانشناسی سلامت، گروه روانشناسی ، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج،ایران
3 - دکتری روانشناسی سلامت، گروه روانشناسی ، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج،ایران
Keywords:
Abstract :
اتکینسون، ریتا ال. ؛ اتکینسون، ریچاردسی؛ اسمیت، ادوارد ای. ؛ نولن-هوکسمان، سوزان. (1904). زمینه روانشناسی هیلگارد. ترجمه محمدتقی براهنی و همکاران (1400).تهران: کتابخانه ملی ایران. (تاریخ انتشار به زبان اصلی1904)
پورسید، سیدمهدی؛ متولی، محمدمسعود؛ پورسید، سید رضا؛ براهیمی، زهرا . (1394). رابطه استرس ادراکشده، کمال گرایی و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشجویان. مجله راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، شماره31.http://ensani.ir/fa/article/journal-
تمنایی فر، م.، و صدیقی ارفعی، ف.، و سلامی محمدآبادی، ف. (1389). رابطه هوش هیجانی, خودپنداره و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی, 16(2 (56)), 99-113. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125167
تمنایی، فاطمه. (1390). تبیین نقش واسطه گری تابآوری در رابطه بین معنویت و استرس ناباروری در زنان نابارور. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ارسنجان.http://downloads.cpss.ir/downloads/1781512/html
رحمن، مهدی،1399،نقش تشخیصی امید به زندگی، خوشبینی، تابآوری و بهزیستی روانشناختی بهعنوان ابعاد روانشناسی مثبتگرا در پیشبینی ترس از ابتلا به بیماری کرونا ویروس (کووید-19. https://civilica.com/doc/1154333
ملکی. (2022). رابطه استرس ادراک شده و حس انسجام با اضطراب بیماری کرونا در دانشجویان: نقش میانجی تحمل پریشانی. نشریه علمی رویش روان شناسی, 11(4), 49-60. http://frooyesh.ir/browse.php?a_id=3715&sid=1&slc_lang=fa
دولتی. (2022). تأثیر آموزشهای مجازی بر عملکرد تحصیلی با نقش تعدیل کنندگی استرس روانی در طول دوره بیماری کرونا. فصلنامه مدیریت نظامی, 22(86), 35-54. http://jmm.iranjournals.ir/article_701001.html?lang=fa.
سارافینو، ادوارد. (1391). روانشناسی سلامت، مترجم: الهه میرزایی، تهران، رشد(تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی،2002)
صفایی, مریم, رضایی, علی محمد, طالع پسند, سیاوش. (1398). پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس حمایت خانواده، حمایت دوستان و دیگران: نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی، تابآوری تحصیلی و مجذوبیت تحصیلی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 15)52: 239-268.. doi: 10.22054/jep.2019.41526.2658
صحرایی, سهراب, شکری, امید, خانبانی, مهدی, حکیمی راد, الهام. (1397). رابطه باورهای خودکارآمدی تحصیلی با بهزیستی تحصیلی:نقش واسطهای تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 14(49), 53-84.:
10.22054/jep.2019.10366.1388
صیدی، م.، و پورابراهیم، ت.، و باقریان، ف.، و منصور، ل. (1390). رابطه بین معنویت خانواده با تابآوری آن, با واسطه گری کیفیت ارتباط در خانواده. روشها و مدلهای روان شناختی, 2(5), 63-79. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189422
قدسی, احمد, طالع پسند, سیاوش, رضایی, علی محمد, محمدی فر, محمدعلی. (1398). پیشایندهای درگیری تحصیلی: آزمون مدلی براساس نظریه انتظار- ارزش. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 15(51), 231-257. doi: 10.22054/jep.2019.41786.2675
موسوی، سیده مریم و جعفری، فائزه،1399،آموزش مجازی در دوران کرونا، فرصت ها و چالشها،اولین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت،میناب،https://civilica.com/doc/1116361
محمودزاده، سارا و رسولی ساروی، ثمانه،1399،پیش بینی استرس ادراک شده بر اساس باورهای فراشناختی دانشجویان دارای اضطراب امتحان،همایش ملی پژوهش و نوآوری در روانشناسی، با نگاهی ویژه بر رویکردهای درمانی موج سوم،بابل،https://civilica.com/doc/1156809
Ali W (2020) Online and remote learning in higher education institutes: a necessity in light of Covid-19 pandemic. High Educ 10(3):16–25
Almaiah MA, Al-Khasawneh A, Althunibat A (2020) Exploring the critical challenges and factors influencing the e-learning system usage during COVID-19 pandemic. Educ Inf Technol 25(6):5261–5280. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10219-y
International Association of Universities, IAU (2020) Regional/National Perspectives on the Impact of COVID-19 on Higher Education. https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid-19_regional_perspectives_on_the_impact_of_covid-19_on_he_july_2020_.pdf. Accessed 08 Feb 2021
Martin, A. (2020) How to optimize online learning in the age of coronavirus (COVID-19): A 5-point guide for educators. https://www.researchgate.net/publication/339944395 _How_to_Optimize_Online_Learning_in_the_Age_of_Coronavirus_COVID-19_A_5-Point_Guide_for_Educators/link/5e71637ca6fdcc37caf31289/download. Accessed 8 Feb 2021
Morales-Rodríguez, F.M. Fear, Stress, Resilience and Coping Strategies during COVID-19 in Spanish University Students. Sustainability 2021, 13, 5824. https://doi.org/10.3390/su13115824
Popa-Velea, O.; Pîrvan, I.; Diaconescu, L.V. The Impact of Self-Efficacy, Optimism, Resilience and Perceived Stress on Academic Performance and Its Subjective Evaluation: A Cross-Sectional Study. Int. J. Environ. Res. Public Health 2021, 18, 8911. . https://doi.org/ 10.3390/ijerph18178911
Radwan E, Radwan A, Radwan W, Pandey D. Perceived Stress among School Students in Distance Learning During the COVID-19 Pandemic in the Gaza Strip, Palestine. Augment Hum Res. 2021;6(1):12 Epub 2021 Oct 23. PMCID: PMC8536901. . doi: 10.1007/s41133-021-00050-6.
Zhong, R. (2020) The coronavirus exposes education’s digital divide. The New York Times https://www.nytimes.com/2020/03/17/technology/china-schools-coronavirus.html. Accessed 17 Jan 2020