Subject Areas :
سوسن سلیمی پرمهر 1 , صدرالدین ستاری 2 , توران سلیمانی 3
1 - دانشجوی دکترای رشته مدیریت آموزشی،گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران
2 - دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران. (نویسنده مسئول)
3 - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران
Keywords:
Abstract :
ابطحی، سیدحسین و ترابیان، محسن. (1389). بررسی تحقق اهداف آموزش عالی براساس سند چشمانداز بیست ساله کشور با روش (فرآیند تحلیل سلسله مراتبی)، پژوهش در نظام های آموزشی، 8(4): 44-23.
احدی، علی. شیرازی، ماندانا. صدر، سیدشهاب الدین و مجتهدزاده، ریتا. (1394). ارتباط آمادگی تغییر عملکرد اعضای هیات علمی علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با فرسودگی شغلی آنان، مجله پزشکی قانونی ایران، 1(211): 88-61.
آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (1395).
بهشتیفر، ملیکه. (1393). رابطه سکون زدگی و فرسودگی شغلی پرستاران بیمارستان های خصوصی شهر کرمان در سال 1393، مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت)، 11(1): 84-75.
چلبیانلو، غلامرضا و طالبی، بهنام. (1389). مقایسه استرس شغلی و شادکامی ذهنی در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه های آزاد اسلامی و دولتی، آموزش و ارزشیابی، 3(9): 148-127.
شریعت نژاد، علی. اسماعیلی، محمود رضا و عارف نژاد، محسن. (1395). شناسایی و اولویت بندی عوامل ایجادکننده فلات زدگی شغلی در سازمانهای دولتی با استفاده از روش دلفی فازی، فرایند مدیریت و توسعه، 29(4): 166-145.
شیخ، ابراهیم. (1387). جایزه تعالیم منابع انسانی فصلی نوین در توسعه منابع انسانی، تدبیر، 291: 77.
صفری، مریم و نیاز آذری، کیومرث. (1393). واکاوی مولفه های تاثیر گذار بررشد حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد آزادشهر، روانشناسی تربیتی، 5(2): 6-1.
طبرسا، غلامعلی. رضاییان، علی. هادیزاده مقدم، اکرم و جمالی نظری، آرزو. (1393). طراحی و تبیین الگوی فلات شغلی در سازمانهای دولتی، مدیریت سازمان های دولتی، 3(1): 103-90.
محمودی، محمدهادی و قسلانی، رزین. (1394). ارتباط بین هوش مصنوعی معلمان، بازتاب و فرسودگی، مطالعات زبان کاربردی، 6(1): 116-89.
مدهوشی، مهرداد و نیازی، عیسی. (1389). بررسی و تعیین جایگاه آموزش عالی ایران در جهان، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 2(4): 66-51.
مزینانی، علی. (1380). اطلاعات علمی از جانب اعضای هیئت علمی-آموزشی کشور، رهیافت، 25: 98-73.
ناستی زائی، ناصر و رحیمی دادکان، نعمت الله. (1395). رابطه سازگازی شغلی با توانمندسازی روانشناختی و فرسودگی شغلی اعضای هیئت علمی، پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8(4): 28-19.
نوروزی، علی مدد. زارع، علیرضا و شیرآلی، رضوان. (1395). ﻋﻮاﻣﻞمؤثر بر ایجاد فلات شغلی در اعضای هیئت علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های دولتی ایران، پژوهش و برنامه ریزی، 22 (3): 35-19.
Alrahlah, A. (2016). The impact of motivational factors on research productivity of dental faculty members: A qualitative study, Journal of Taibah University Medical Sciences, 11(5): 448-455.
Baldvin, S. (2010). Components of an Effective Faculty Development Program, Higher Education, 46(2): 23-27.
Bardwick, J.M. (1986). The Plateauing Trap: How to avoid it in your Career, New York: Bantam Book.
Boswell, C. & S. Cannon. (2012). Introduction to nursing research: Incorporating evidence-basedpractice, Jones & Bartlett Publishers.
Brody, C; Scholar, F. (2007). Success Factors for Faculty Development in Thailand Higher Education, TUSEF.
Drucker-Godard, Carole. (2015). Career plateauing, job satisfaction and commitment of scholars in French universities, Public Organization Review, 15(3): 335-351.
Hurst, C. kungu, K. flott. P. (2012). Stress, Organizational Citizenship Behaviors, and Coping: Comparisons among Plateaued and Non-Plateaued Employees, Business and Management Research, 1 (3): 19-27.
Jung, J., Tak, J. (2008). The effects of perceived career plateau on employees’ attitudes moderating effects of career motivation and perceived supervisor support with Korean employees, Journal of Career Development, 35(2):187-201.
Lee, P. C. (2003 ). Going beyond career plateau: using professional plateau to account for work outcomes, Journal Management Development, 22(6): 538-551.
Magner N, Welker RB & Campbell TL. (2011).Testing a model of cognitive budgetary participation processes in a latent variable structural equations framework, Accounting and Business Research, 27(1): 41-50.
Ongori, H. Agolla, j. E. (2009). Paradigm shift in managing career plateau in organization: the best strategy to minimize employee intention to quit, African journal of business management, 3 (6): 268-271.
Oriarewo, G. O. Agbim, K. C., & Owoicho, M. (2013). Entrepreneurial success, knowledge workers plateauing and turnover: the impact of relatedness, International Journal of Scientific and Research Publications, 3(6): 1-7.
Rosser, V.J. (2004). Faculty members’ intentions to leave: A national study on their work life and satisfaction, Research in Higher Education, 43(3): 285-309.
Rotondo, D., & Perewe, P. L. (2000). Coping with a career plateau: an empirical examination of what works and what doesn’t, Journal of Applied Social Psychology, 30: 2622-2646.
Tashakkori, A. & Teddlie, C. (2003). Mixed Methodology: Combining Qualitative and Quantitative Approaches, Thousand Oaks, CA: Sage.
Tremblay, M., Roger, A. (2004). Career plateauing relations: the moderating role of job scope, role ambiguity and participating among Canadian managers, International Journal of Human Resource Management, 15(6): 996-101.