Designing an Emotional Marketing Model with Emotional Approach in orde to Implemnt Goog Governance: Case Study of Bank Sepah Customers in North of Tehran
Subject Areas : Financial Economics
Siamak Naseri
1
,
Vahid Araei
2
*
,
Mina Jamshidi
3
1 - Department of Business Management, Tehran Branch, Center of Tehran Islamic Azad University. Iran. snaseri70@yahoo.com
2 - -Department of management group of the Tehran branch of the Islamic Azad University of Tehran, Iran
3 - Management Department of Tehran Center, Islamic Azad University, Tehran, Iran
Keywords: emotional intelligence, G4, Keywords: Sensory marketing model, good governance JEL Classification: M3,
Abstract :
AbstractObjectives: This research aims to implement an emotional marketing model with emotional approach in order to reach to a good governance. The case study was done on customers of Bank Sepah in northern zone of Tehran.Methodology: The research is practical survey and the statistical population consists of 10 experts in a decision team exploring indicators and variables by targeted non-random and snow bullet methods.Results: The research is calibrated into 51 indicators totally classified in 11 components and 3 dimensions. The components are Understanding Emotions, Quality of Emotional Relations, Reaction to Emotions, Motivations, Capitalization, Instruction, Communication, Information, Social Skills, Value Creation and Participatory Strategy.Conclusion: Three main dimensions of Emotional Performance, Emotional Self-Effectiveness and Emotional Participatory must be considered in reaching the model for implementing emotional marketing with emotional approach in order to come off good governance by the case study of Bank Sepah customers in north of Tehran.
فهرست منابع
امینی شاد، علی؛ منوریان، عباس؛ امیری، مجتبی (۱۳۹۸). طراحی الگوی حکمرانی خوب در شهرداری تهران، فصلنامه آینده پژوهی مدیریت، سال سی ام، شماره ۱۱۸، پاییز ۹۸.
شیدائی حبشی، ا.، فضل زاده، ع.، فارابی، م. (۱۳۹۳). بررسی نقش ب ازاریابی راب ط ه م ند، بازاریابی حسی و حمایتی در وفاداری مشتریان، مدیریت بازاریابی، سال نهم شماره ۲۴.
ولایتی، محمد؛ حسین زاده لطفی، فرهاد؛ شهریاری، محمدرضا؛ رهنمای رودپشتی، فریدون (1396). رویکرد دادهکاوی در بخشبندی بازار مشتریان به منظور اتخاذ استراتژیهای کارا (مطالعه موردی صنعت مخابرات)، فصلنامه اقتصاد مالی دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی، شماره 41، زمستان 96.
جلالیان، کتایون؛ پژویان، جمشید (1388). بررسی اثر مالیات های سبز و حکمرانی خوب بر محیط زیست، فصلنامه اقتصاد مالی دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی، شماره 7، تابستان 88.
محمودی، وحید؛ عبده تبریزی، حسین؛ شیرکوند، سعید؛ قهرمانی، رضا (1398). الگوی حکمرانی و تخصیص منابع در صندوق توسعه ملی ایران، فصلنامه اقتصاد مالی دانشکده اقتصاد و حسابداری واحد تهران مرکزی، شماره 49، زمستان 98.
صفرزاده، حسین؛ کمالی، کامل؛ بنکدار مازندرانی، نازنین (۱۳۹۱). تاثیر هوش هیجانی کارکنان بر اثربخشی بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
Krishna, A., & Schwarz, N. (2014). Sensory marketing, embodiment, and grounded cognition: A reviewand introduction, Journal of Consumer Psychology, 1-10.
Mukhlisin, M., Nofianti, L. (2019). "The Role of Good Corporate Governance and Accounting in Islamic Financial Institutions" In Research in Corporate and Shari’ah Governance in the Muslim World: Theory and Practice. Published online: 09 May 2019; 115-126.