• Home
  • طاهر روشندل اربطانی

    List of Articles طاهر روشندل اربطانی


  • Article

    1 - الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس ,چگونه به قطب خبری تبدیل شویم
    Media Studies , Issue 3 , Year , Winter 2018
    هدف اصلی این مقاله که استخراج شده از پژوهش نویسندگان در تابستان 1393 است. دستیابی به الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس است که با بهره گیری از نظرات مدیران، دبیران و حوزه سردبیری خبرگزاری فارس، دیگر خبرگزاری ها و چند تن از کارشناسان ارشد ارتباطات و مدیریت رسانه با More
    هدف اصلی این مقاله که استخراج شده از پژوهش نویسندگان در تابستان 1393 است. دستیابی به الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس است که با بهره گیری از نظرات مدیران، دبیران و حوزه سردبیری خبرگزاری فارس، دیگر خبرگزاری ها و چند تن از کارشناسان ارشد ارتباطات و مدیریت رسانه با روش تحقیق کیفی(گروه کانون و تحلیل محتوا) انجام شده است. این پژوهش از نظر مدیران و کارشناسان به سه پرسش پاسخ گفته است؛ ضعف ها و آسیب های چرخه مدیریت خبر خبرگزاری فارس کدام است؟ ‌چه متغیرهایی بر مدیریت خبر اثر مطلوب می‌گذراند؟ و الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس چگونه باید باشد؟ بر اساس نتایج این پژوهش، اگر در فرایند مدیریت خبر به هفت متغیر کلان یعنی کارکرد اصلی خبر رسانی، نیازهای مردم، امکانات و محدودیت ها، نقش های مدیریتی، مطلوبیت، سرعت در انتشار و بازخورد و نظارت توجه داشته باشیم، می توانیم به الگوی مطلوب دست یابیم. در الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس، سه گام و 10مرحله با ابعاد و پیچیدگی های خود تشریح شده است که با اجرای همه تدابیر آن، می توانیم اعتبار رسانه، اعتماد مخاطب، قطب خبری بودن و موفقیت در میدان های رقابتی را برای خبرگزاری فارس به ارمغان آوریم.خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون نیز از این خصیصه به دور نبوده و خبر در صدر برنامه‌های آنها قرار دارد و به خصوص در بین خبرگزاری‌های دنیا به میدان رقابت این رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی رویدادها تبدیل شده است. با توسعه خبرگزاری‌ها در کشور نقش اطلاع‌رسانی این رسانه مادر از اهمیت Manuscript profile

  • Article

    2 - الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس؛ چگونه به قطب خبری تبدیل شویم
    Media Studies , Issue 38 , Year , Winter 2017
    هدف اصلی این مقاله که استخراج‌شده از پژوهش نویسندگان در تابستان 1393 است- دستیابی به الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس است که با بهره‌گیری از نظرات مدیران، دبیران و حوزه سردبیری خبرگزاری فارس، دیگر خبرگزاری‌ها و چند تن از کارشناسان ارشد ارتباطات و مدیریت رسانه با More
    هدف اصلی این مقاله که استخراج‌شده از پژوهش نویسندگان در تابستان 1393 است- دستیابی به الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس است که با بهره‌گیری از نظرات مدیران، دبیران و حوزه سردبیری خبرگزاری فارس، دیگر خبرگزاری‌ها و چند تن از کارشناسان ارشد ارتباطات و مدیریت رسانه با روش تحقیق کیفی (گروه کانون و تحلیل محتوا) انجام‌شده است. این پژوهش از نظر مدیران و کارشناسان به سه پرسش پاسخ گفته است؛ ضعف‌ها و آسیب‌های چرخه مدیریت خبر خبرگزاری فارس کدام است؟ چه متغیرهایی بر مدیریت خبر اثر مطلوب می‌گذراند؟ و الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس چگونه باید باشد؟ بر اساس نتایج این پژوهش، اگر در فرایند مدیریت خبر به هفت متغیر کلان یعنی کارکرد اصلی خبررسانی، نیازهای مردم، امکانات و محدودیت‌ها، نقش‌های مدیریتی، مطلوبیت، سرعت در انتشار و بازخورد و نظارت توجه داشته باشیم، می‌توانیم به الگوی مطلوب دست‌یابیم. در الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس، سه‌گام و 10 مرحله با ابعاد و پیچیدگی‌های خود تشریح شده است که با اجرای همه تدابیر آن، می‌توانیم اعتبار رسانه، اعتماد مخاطب، قطب خبری بودن و موفقیت در میدان‌های رقابتی را برای خبرگزاری فارس به ارمغان آوریم. Manuscript profile