• Home
  • سیدمهدی حسینی سرخوش

    List of Articles سیدمهدی حسینی سرخوش


  • Article

    1 - تاثیر رضایت شغلی، انگیزه کارکنان و فرهنگ سازمانی بر بهبود عملکرد کارکنان بیمارستان ها در منطقه یک تهران در دوران کرونا با تاکید نقش فناوری اطلاعات
    Journal of healthcare management , Issue 51 , Year , Spring 2024
    مقدمه: شیوع بیماری کووید-۱۹ از حدود سه سال گذشته، بسیاری از سازمان‌ها و دولت‌ها را ناگزیر به تدوین و پیاده سازی راههایی نموده تا بتوانند به اهداف نهایی سازمان دست یابند. در این میان نقش فناوری از اهمیت فراوانی برخوردار است. با فناوری، همه فعالیت ها می توانند ادامه پیدا More
    مقدمه: شیوع بیماری کووید-۱۹ از حدود سه سال گذشته، بسیاری از سازمان‌ها و دولت‌ها را ناگزیر به تدوین و پیاده سازی راههایی نموده تا بتوانند به اهداف نهایی سازمان دست یابند. در این میان نقش فناوری از اهمیت فراوانی برخوردار است. با فناوری، همه فعالیت ها می توانند ادامه پیدا کنند. این مطالعه توضیح می‌دهد که فناوری، فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی در بیمارستان ها‌های ملی منطقه ی یک تهران انگیزه‌ای برای بهبود عملکرد، به‌ویژه در زمان همه‌گیری می باشد. روش پژوهش: تعداد 181 پرسشنامه بین کارمندان توزیع شد. پاسخ دهندگان باید معیارهای زیر را داشته باشند: حداقل دوره کاری یک ساله و حداقل تحصیلات دیپلم. متغیر وابسته عملکرد کارکنان است. متغیرهای مستقل فرهنگ سازمانی، انگیزه و رضایت شغلی هستند. متغیر مداخله گر فناوری اطلاعات است. به دلیل وجود متغیر مداخله گر فرضیات پژوهش از روش تحلیل عاملی PLS و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 بررسی شدند. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان می‌دهد که فرهنگ سازمانی، رضایت شغلی و انگیزه تأثیر مثبت معناداری بر عملکرد کارکنان دارند و همینطور انگیزه و فرهنگ سازمانی از طریق فناوری اطلاعات تاثیر معناداری بر عملکرد کارکنان می گذارد. نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه می تواند به عنوان مبنایی برای طراحی استراتژی های تجاری برای بهبود عملکرد کارکنان در یک محیط رقابتی برای ارتقای اعتبار یک بیمارستان ها مورد استفاده قرار گیرد. Manuscript profile