Subject Areas :
جواد میرمحمد صادقی 1 , مهناز رضازاده 2
1 -
2 -
Keywords:
Abstract :
منابع
1- الیوت، جیمز (1379): مدیریت توریسم، ترجمه مهدی جمشیدیان و اکبر مهدی پور، نشر مانی، اصفهان.
2- بلانک، جنیفر (2008): جای خالی ایران در میان ۱۲۴ کشور پیشرو در گردشگری، ترجمه میترا اسدنی، سایت خبر ایران.
www.Irannewsagency.com/rss/rss.php?wccategory=0&weheadline=5 (2008/7/17)
3- جمشیدی، محمد (1382): تعیین عوامل موثر بر تقاضای گردشگری داخلی در استان همدان، پایاننامه تحصیلی کارشناسیارشد، دانشکده کشاورزی، گروه توسعه روستایی، دانشگاه صنعتی اصفهان.
4- حبیبی، فاتح (1382): تصریح و برآورد تابع تقاضای گردشگری ایران با استفاده از دادههای سری زمانی- مقطعی، مجله تحقیقات اقتصادی، شماره ٧۰ پاییز ٨۴ صص ١١٥-٩١.
5- دفتر آماروفن آوری اطلاعات (مصاحبه شفاهی با کارشناسان در بهار (1388): سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان اصفهان.
6- رضاییپور، محمد (1384): برآورد کششهای تقاضای کالا و خدمات مشمول مالیات بر مصرف و فروش در ایران، فصلنامه مالیات و توسعه، صص 30-8 .
7- زیرک باش، دیبا (1384): تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان، مجله جغرافیا و توسعه، صص 153-131.
8- ژیلایی، جعفر (1380): تحلیل رفتار مصرفی مناطق شهری استان اصفهان با کاربرد یک مدل تقاضای تقریباً ایده آل طی دوره 78-1350، پایان نامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، گروه اقتصاد، دانشگاه اصفهان.
9- صمدی، علی حسین(1383): ارزیابی انتقادی کاربرد سیستم تقاضای تقریباً ایدهآل(AIDS) در تحلیل رفتار مصرفی: مطالعه موردی خانوارهای شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویر احمد، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، شماره 20، صص 187-157 .
10- کریمائی، سمیه (1387)، تخمین تابع تقاضای اکوتوریسم (مطالعه موردی استان گیلان)، پایان نامه تحصیلی کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، گروه اقتصاد، دانشگاه اصفهان.
11- کوپر، کریس؛ جان، فلچر؛ دیوید،گیلبرت و استفان، ون هیل، (1380)، اصول و مبانی جهانگردی، ترجمه اکبر غمخوار، انتشارات فرآماد، تهران.
12- لاندبرگ، دانلد؛ کریشنا، مورتی و استاونگا، مینک، (١۳٨9)، اقتصاد گردشگری، ترجمه محمد رضا فرزین، شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران.
13- مرکز آمار ایران (1387)، سالنامه آماری استان اصفهان سال١٣۸۶.
14- موسائی، میثم (1383)، تخمین تابع تقاضای توریسم به ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 32، صص 244-225 .
15- Coenen, M. and L.V Eekeren,. (2001), Demand for domestic tourism by Swedish households . Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, Vol.3, No.2, PP 114-133.
16- Deaton, A. and , J. Muellbaur.(1980), An Almost Ideal demand System, American Economic. Review, Vol. 70, No.3 , PP 312-326.
27- De Mello, M. and A, Pack and. M.T Sinclair. (1999), UK Demand tourism in its Southern Neghbours, Tourism and Travel Research Institute, PP 1-33.
18- Mangion, M.L. and R, Durbarry and M.T Sinclair, M. (2005), Tourism competitiveness: Price and Quality, Tourism Economics, Vol. 11, No.1, pp 45-68.
19- Mervar, A. and J.E.Payne (2007), An Analysis of Foreign Tourism Demand for Croation Destinations: Long-Run Elasticity Estimates, Working Paper, PP 1-21.
20- Syriopoulos, T.C. and M.T. Sinclair (1993), An Econometric Study Demand: The AIDS Model of US and E uropean Tourism in Mediterranean Countries, Journal of Applied Economics, Vol.12, No,25, pp 1541-1552.