Subject Areas :
رقیه سادات بلوکی 1 , علی محمدزاده 2
1 - کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2 - دانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
Keywords: ویژگی های شخصیتی, سرزندگی تحصیلی, نظم جویی شناختی هیجان,
Abstract :
امیری، سهراب؛ سپهریان آذر، فیروزه و ناصری، کبری. (1394). نقش راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان، تکانشگری و برونگرایی در گرایش اعتیاد به اینترنت دانشجویان دانشگاه ارومیه، مجله علمی پژوهان، دوره 14، شماره1، پاییز 1394.
بی تا، محدثه و جعفری هرندی، رضا. (1397). پیش بینی رضایت از زندگی براساس ویژگی های شخصیتی و مکانیسم های دفاعی، مجله مطالعات اجتماعی روان شناختی زنان، سال 16، شماره1، بهار 1397، صفحات، 111تا 150.
پورسید، مهدی و خرمائی، فرهاد. (1397). تأثیر ویژگیهای شخصیتی و حمایت اجتماعی ادرک شده بر قدردانی با واسطهگری استرس و خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی مثبت. 4(4)، صفحات44-25.
چاری، محمدحسین و دهقانی زاده، محمد حسین. (1391). سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوی ارتباطی خانواده، نقش واسطهای خودکارآمدی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری. 4(2)، 47-22.
دهقانی زاده، محمدحسین؛ چاری، محمدحسین؛ مرادی، مرتضی و سلیمانی خشاب، عباسعلی. (1393). سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوهای ارتباطات خانواده و ساختار کلاس؛ نقش واسطه ای ابعاد خودکارآمدی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، شماره 32، سال 10، تابستان 1393.
رمضانی، ملیحه. (1395). نقش واسطه ای خودتنظیمی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین حمایت اجتماعی ادراک شده از سوی معلم و درگیری تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه ی شهر بیرجند. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی. دانشگاه بیرجند، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
صانعی، رضا. (1397). مقایسه نظم جویی شناختی هیجان وسرزندگی در بین دانش آموزان تیزهوش و عادی پسر مقطع متوسطه شهرستان شاهرود. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
فولادی، اسما؛ کجباف، محمدباقر و قمرانی، امیر. (1395). اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر معنای تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایۀ سوم دورة اول متوسطه شهر مشهد. فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 3(15)، 103-93.
کریمی افشار، عشرت و منظری توکلی، احمد. (1397). ارتباط میان راهبردهای تنظیم هیجان با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان. همایش ملی آسیب های اجتماعی و روانشناختی، فیروزآباد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروز آباد- اداره بهزیستی شهرستان فیروز آباد.
مرادی، مرتضی؛ دهقانی زاده، محمدحسین و سلیمانی خشاب، عباسعلی. (1394). حمایت اجتماعی ادراک شده و سرزندگی تحصیلی: نقش واسطه ای باورهای خودکارآمدی تحصیلی. نشریه مطالعات آموزش و یادگیری. 7(1)، 24-1.
نادری، فرح. (1386). تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر سازگاری فردی اجتماعی، پرخاشگری و ابراز وجود دانش آموزان دختر در معرش خطر. فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی.33، 62-35.
Baraczuk, U. (2019). The five factor model of personality and emotion regulation: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 13(9): 217-227.
Baraczuk, U. (2019). The five factor model of personality and emotion regulation: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 13(9): 217-227.
Baskin-Sommers, A. & Sommers, I. (2006). The Co-Occurrence of Substance Use and High-Risk Behaviors. Journal of Adolescent Health, No. 38, p609-611.
Baskin-Sommers, A. & Sommers, I. (2006). The Co-Occurrence of Substance Use and High-Risk Behaviors. Journal of Adolescent Health, No. 38, p609-611.
Butt, M. M., Sanam, F., Gulzar, S., Yahya, F. (2013). Cognitive emotional regulation and forgiveness. Interdisciplinary Journal of contemporary research in Business, 4 (12), 769-792.
Gratz K, Roemer L. (2007). Multidimensional assessment of emotion regulation and dysregulation: Development, factor structure, and initial validation of the difficulties in emotion regulation scale. J Psychopath Behav Assess. 26(1):41-54.
Gresham, D., & Gullone, E. (2012). Emotion regulation strategy use in children and adolescents: The explanatory roles of personality and attachment. Personality and Individual Differences, 52, 616–621.
Gross, J.J. (2013). Wise emotion regulation. In: L. Feldma-Barrett & P. Salovey (Eds.), the wisdom in feeling. New York: The Guilford Press. 3(1), 297-318.
Kokkonen, M., & Pulkkinen, L. (2001). Examination of the paths between personality, current mood, its evaluation and emotion regulation. European Journal of Personality, 15, 83- 104.
Purnamaningsih, E. H. (2017). Personality and emotion regulation strategies. International Journal of Psychological Research, 10(1): 53-60.
Suldo, M. S., Minch, R. D. and Hearson, V. B. (2015). Adolescence satisfaction and personality characteristic .Journal of happiness studies, 16(4): 965-983.
Vater, A., & Schroder-Abe, M. (2015). Explaining the link between personality and relationship satisfaction: Emotion regulation and interpersonal behavior in conflict discussions. European Journal of Personality, 29, 201–215.