Subject Areas :
طاهره سازمند 1 , کیومرث نیاز آذری 2 , محمد صالحی 3
1 - دانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی، مدیریت آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ایران
2 - استاد، گروه علوم آموزشی ، دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد ساری ، ایران
3 - دانشیار ، گروه علوم تربیتی ، دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد ساری ، ایران
Keywords:
Abstract :
استراس، آنسلم. کوربین، جولیت. (1390). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویه ها وروشها، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ سوم.
پوررضا، رسول. (1390). رسالت آموزش در کسب مرجعیت علمی، از منظر نقشه جامع علمی کشور، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404، تهران: پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت.
تابان، محمد. سیدجوادین، سیدرضا. پوراشرف، یاسان. یاسینی، علی. ویسه، سیدمهدی. (1395). شناسایی مؤلفههای مرجعیت علمی در آموزش عالی ایران با رویکرد داده بنیاد، فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی،20(2): 182-163.
حسینیمقدم، محمد. بشیری، حسن. حیدرزاده، آبتین. خوشرنگ، حسین. دادگران، ایده. (1398). ارائه الگوی پیشنهادی آینده نگاری مرجعیت علمی با تأکید بر مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دو فصلنامه آیندهپژوهی ایران، 4 (1): 205-171.
دهقانی، محمودرضا. عزیزی، فریدون. حقدوست، علی اکبر. نخعی، نوذر. خزائلی، پیام. روانگرد، زینت. (1392). تحلیل وضعیت آموزش پزشکی پاسخگو و دیدگاههای نوآورانه اعضای هیأت علمی بالینی دانشکده پزشکی کرمان در ارتقای وضعیت موجود بر اساس نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها (مدل SWOT)، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 10 (4): 285-294
دهنویه، رضا. رفیعی، نورا. (1395).تولید علم و مرجعیت علمی، کمیت یا کیفیت؟، مجله گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 13(6): 652-651.
صاحبزاده، ماندانا. (1397). آیندهنگاری ضرورتی اساسی برای تحقق مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(44): 404-403.
فیاض، ایراندخت. افشارکهن، زهرا. (1390). گذری بر بسترهای فرهنگی تحقق مرجعیت علمی، مجموعه مقالات همایش ملی آموزش در ایران 1404، تهران: پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت.
گودرزی، غلامرضا و رودی، کمیل. (1390). تبیین مرجعیت علمی برای نهادهای علمی کشور با رویکرد تئوری مفهوم سازی بنیادی، مجله سیاست علم و فناوری، (14): 90-75.
لطیفی، میثم. طهماسبی بلوک آباد، رضا. جوادی، مجتبی. میرزایی هاوشکی، محمدحسن. (1397). استخراج و اولویت بندی راهبردهای نیل به مرجعیت علمی ج.ا.ایران با روش تحلیل عملکرد- اهمیت (IPA)، راهبرد، 27 (1): 29-5.
یحییپور، یوسف. (1396). شناسایی حیطههای مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، مجله پژوهش در آموزش علوم پزشکی، (9): 71-61.
Altbach, P. (2015). Higher education and the WTO: Globalization run amok, International Higher Education, 23: 17-31.
Araujo, L. S., Cruz José, F. A., Almeida Leandro S., (2017), Achieving scientific excellence: An exploratory study of the role of emotional and motivational factors, High Ability Studies, 28 (2): 249–264.
Boelen, C, (2016), Producing a socially accountable medical school: AMEE Guide No. 109, Medical Teacher, 38(11):1078–91.
Jamshidi H. (2011). Medical education in the twenty first century, Iranian Journal of Medical Education, 2(11):25-30.
Lindhult, E. (2019). Scientific Excellence in Participatory and Action Research: Rethinking Research Quality, Technology Innovation Management Review, 9(5): 6-21.
Olszewski, M. & Bednarska, M. (2018). Is scientific excellence a good predictor of academic engagement in knowledge transfer? Empirical evidence from tourism academia, Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers’ Demands, 17: 83-94.
Tay, D. (2011). Discourse markers as metaphor signaling devices in psychotherapeutic talk, Language & Communication, 31 (4): 310-317.
Wiek, A., Ness, B., Schweizer-Ries, P., Brand, F. S., & Farioli, F. (2012). From complex systems analysis to transformational change: a comparative appraisal of sustainability science projects, Sustainability Science, 7(1): 5-24.