Subject Areas :
معصومه نقدی 1 , بدری شاه طالبی 2 , محمدعلی نادی 3
1 - مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
3 - دانشیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
Keywords:
Abstract :
ابیلی، خدایار. مزاری، ابراهیم. خباره، کبری و ملکی، معصومه. (1394). تبیین نقش سرمایههای انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی در گرایش به نوآوری سازمانی آنان(مورد: دانشگاه بیرجند)، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6 (1): 83-63.
امیدیان، فرانک. امیدیان، مرتضی و صفری، مهناز. (1394). ارزیابی کیفیت عملکرد گروههای آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بر اساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی(EFQM)، فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، 6 (2): 157-147.
بزرگ نژاد، عبدالرضا و شریف زاده، فتاح. (1395). مطالعه و بررسی تاثیر اجرای خط مشیهای آموزش عالی کشور با توجه به ارزیابی برنامههای سوم و چهارم و پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بر عملکرد وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، پژوهش در نظامهای آموزشی، 10 (4): 51-73.
جلالیان، نجمه. امراللهی، ناهید. شکاری، حمیده و دهقانیزاده، مرضیه. (1393). آیندهگرایی و رفتار کارآفرینانه پارادایم هزاره سوم(مورد مطالعه: دانشگاههای دولتی شهرستان یزد)، کنفرانس بین المللی توسعه و تعالی کسب و کار. تهران، موسسه مدیران ایده پرداز پایتخت.
شریفزاده، فتاح. (1390). ضرورت بازشناسی نظام آموزش عالی و نقش آن در توسعه علمی و اجتماعی کشور: پژوهشی درباره دوره کارشناسی رشته مدیریت دولتی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، جامعه پژوهی فرهنگی، 2 (1): 112-79.
علیاحمدی، علیرضا. جعفریاسکندری، میثم. خالقی، غلامحسین و سلسبیل، مهسا. (1393). تعیین روابط علی- معلولی شاخصهای توسعهای علم و فناوری دانشگاهها مبتنی بر مدلسازی ساختاری تفسیری و نقشه شناختی خاکستری با رویکرد کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: دانشگاه علم و صنعت ایران)، مطالعات کمی مدیریت، 5 (2): 70-51.
فدایی، صمد. نیازآذری، کیومرث و تقوایییزدی، مریم. (1396). ارائه مدلی برای ایجاد دانشگاه کارآفرین مبتنی بر تکنیکهای آینده نگاری و تولید علم در نظام آموزشی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8 (4): 18-1.
ملکیراد، رسول. (1393). دانشگاه؛ مدرنیته و تحولات اجتماعی. تهران: انتشارات چاپخش.
منتظر، غلامعلی و فلاحتی، نگار. (1394). سناریونگاری آینده آموزش عالی ایران و کارکرد فناوری اطلاعات در آن، سیاست علم و فناوری، 7 (1): 67-47.
نظرزادهزارع، محسن. پورکریمی، جواد و ذاکرصالحی، غلامرضا. (1395). بررسی مولفههای دانشگاه کلاس جهانی در ایران: پیمایشی در دانشگاههای جامع کشور، سیاست علم و فناوری، 8 (3): 24-13.
Aavik , K. )2018(. Crafting neoliberal futures in the strategic plans of Estonian universities. Futures, 13: 18-41.
Alonso-Almeida, MdM., Marimon, F., Casani, F., & Rodriguez-Pomeda, J.)2015(. Diffusion of sustainability reporting in universities: current situation and future perspectives. Journal of Cleaner Production, 106: 144-154.
Beynaghi, A., Trencher, G., Moztarzadeh, F., Mozafari, M., Maknoon, R., & Filho, WL.) 2016(. Future sustainability scenarios for universities: moving beyond the United Nations Decade of Education for Sustainable Development. Journal of Cleaner Production, 112: 3464-3478.
Braun, V., & Clarke, V.)2006(. Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 2: 77-101.
Eren, E., & Kosan, I (2012(. The Importance of the cooperation of regional development agencies with universities founded in the provinces in terms of entrepreneurship and innovation projects. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 41: 363-366.
Duerrenberger, N., & Warning, S.)2018(. Corruption and education in developing countries: The role of public vs. private funding of higher education. International Journal of Educational Development, 62: 217-225.
Gladwin Mtshali, MN. & Sooryamoorthy, R.)2018(. A Research-Inducing Environment at a University of Technology in South Africa: Challenges and Future Prospects. Futures, 10: 11-39.
Groenwald, SL.)2017(. The challenges and opportunities in leading a multi-campus university. Journal of Professional Nursing, 34(2): 134-141.
King, G., & Sen, M.)2013(. The Troubled Future of Colleges and Universities. Political Science and Politics, 46(1): 83–88.
Lamanauskas, V., & Augiene, DA. )2015(. Development of scientific research activity in university: a position of the experts. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 167: 131-140.
Martins, J., Branco, F., Gonçalves, R., Au-Yong-Oliveira, M., Oliveira, T., Naranjo-Zolotiv, M., & Cruz-Jesus, F) 2018(. Assessing the success behind the use of education management information systems in higher education. Telematics and Informatics, 38: 182-193.
Mircea, M., & Andreescu, A.)2012(. Service-oriented university: changes and opportunities towards innovation. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 31: 251-256.
Monteiro, F., Leite. C., & Rocha, C.)2018(. Ethical education as a pillar of the future role of higher education: analyzing its presence in the curricula of engineering courses, Futures, 10: 21-43
Munck, R., & McConnell, G.)2009(. University Strategic Planning and the Foresight/Futures Approach, an Irish Case Study, Planning for Higher Education, 38(1): 31-40.
Pincus, KV. Stout, DE. Sorensen, JE. Stocks, KD. & Lawson, RA. )2017(. Forces for change in higher education and implications for the accounting academy. Journal of Accounting Education, 40: 1-18.
Pogodaeva, T., Zhaparova, D., & Efremova, I.)2015(. Changing role of the university in innovation development: new challenges for Russian regions. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 214: 359-367.
Robertson, SL.)2017(. Colonising the Future: Mega-Trade Deals, Education Services and Global Higher Education Markets. Futures, 94:24-33.
Schüll, E.)2018(. Current Trends and future Challenges of the Austrian Universities of Applied Sciences. Futures, 25: 81-102.
Sherry, B.)2005(. Scenario planning. Federal highway administration, 69(2):1-11.
Stephens, S.)2013(. Using the past to predict the future: what futures are documented for higher education? On the Horizon, 21: 323 – 332.
Titova, N., & Shutov, A.)2014(. Predictive model of strategic development of a university, Procedia computer Sciences, 31: 459-467.