Subject Areas :
اکبر رضایی 1 , بدری شاه طالبی 2 , نرگس سعیدیان 3
1 - دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
2 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
3 - دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
Keywords:
Abstract :
سام آرام، عزت اله و قائمپور، محمد علی. (1390). سنجش منزلت اجتماعی معلمان در بین دانشآموزان، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران. 3 (4): 87 – 77.
غلامی، میثم. صفری، حسین. یعقوبی، مصطفی. (1395). بررسی تطبیقی جایگاه معلم در ایران و پنج کشور پیشرو در عرصه آموزش و پرورش، دومین کنگره بین المللی توانمند سازی جامعه در حوزه علوم اجتماعی، روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه.
قادرزاده، امید و فرجی، سیروان. (1393). تحلیل تجربههای معلمان از دوشغله بودن: مطالعه کیفی دلایل و پیامدها، راهبرد فرهنگ، 26: 146 – 119.
مهدیان، سمیه. حکیمزاده، رضوان. صفایی موحد، سعید. صالحی، کیوان. (1396). بازنمایی ادراک و تجربه زیسته معلمان از منزلت اجتماعیشان: مطالعهای به روش پدیدارشناسی، خانواده و پژوهش، 15 (1): 18 – 19.
نوید ادهم، مهدی و شفیعزاده، حمید. (1393). بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر منزلت اجتماعی معلمان، فصلنامه راهبرد، 23 (4): : 194 – 175.
نویدی، احد و برزگر، محمود. (1387). راههای ارتقاء منزلت اجتماعی معلمان، مجله تعلیم و تربیت، 74: 100 – 55
Berliner, D. C. (2013). Effects of Inequality and Poverty vs Teachers and Schooling on America's Youth. Teachers College Record, 115(12): 58-71.
Cameron, M. (2017). Teacher Status Project: identifying teacher status, its impact, and recent teacher status initiatives, Wellington, NZ: New Zealand Ministry of Education.
Chan, D. W. (2002). Stress, self-efficacy, social support, and psychological distress among prospective Chinese teachers in Hong Kong, Educational psychology, 22(5): 557-569.
Chang, M. C., Shaeffer, S., Al-Samarrai, S., Ragatz, A. B., De Ree, J., & Stevenson, R. (2013). Teacher reform in Indonesia: The role of politics and evidence in policy making, The World Bank.
Chaplain, R. P. (2008). Stress and psychological distress among trainee secondary teachers in England, Educational Psychology, 28(2): 195-209.
Hargreaves, L. (2019). The status and prestige of teachers and teaching, In International handbook of research on teachers and teaching, Springer, Boston, MA.
Khanna, V. (2017). Measuring job satisfaction of academicians using Herzberg theory. Delhi Business Review, 18(2): 75-86.
Moussa, M., & Somjai, K. (2019). Job dissatisfaction and employee turnover: A qualitative case study in Thailand, SAGE Publications: SAGE Business Cases Originals.
Okeke, C. I., & Mtyuda, P. N. (2017). Teacher job dissatisfaction: Implications for teacher sustainability and social transformation, Journal of Teacher Education for Sustainability, 19(1): 54-68.
Parkay, F. W., Stanford, B. H., & Gougeon, T. D. (2010). Becoming a teacher, Pearson/Merrill.
Pérez‐Díaz, V., & Rodríguez, J. C. (2014). Teachers' Prestige in S pain: probing the public's and the teachers' contrary views, European Journal of Education, 49(3): 365-377.
Reio Jr, T. G. (2005). Emotions as a lens to explore teacher identity and change: A commentary, Teaching and Teacher Education, 21(8): 985-993.
Saifullova, R., Krapotkina, I., Pospelova, N., & Kayumova, G. (2018). The social status of teachers and education in the Russian empire of the second half of the XIX century, Journal of Social Studies Education Research, 9(3): 97-108.
Vähäsantanen, K., Hökkä, P., Eteläpelto, A., Rasku-Puttonen, H., & Littleton, K. (2008). Teachers’ professional identity negotiations in two different work organizations, Vocations and Learning, 1(2): 131-148.