Barriers to Investors' Willingness to Invest in TV Programs (Case Study of Hamedan Broadcasting Center)
Subject Areas : Media ManagementAli Asghari Sarem 1 , Medi Bahadourian 2
1 - Assistant Prof., Department of Management, Faculty of Management and Accounting, Bu-Ali Sina University, Hamedan, Iran.
2 - MSc. in Marketing Management, University College of Ganjnameh, Hamedan, Iran
Keywords: Hamedan Broadcasting Center, TV Programs, Barriers to Investors' Willingness to Invest,
Abstract :
The purpose of this research is to provide solutions to increase the motivation of investors to invest in television programs. In order to achieve this goal, an attempt has been made to identify barriers to investors' willingness to invest in television programs. This study was applied research. In the first step, in the qualitative part, by using interviews, the obstacles to investors' desire to invest in TV programs are identified. In this step, the research participants included 12 experts, including producers, staff managers and investors. In the second step, in the quantitative part, using the Delphi technique, 224 people were referred to the statistical population to prioritize them. The sample size was 141 people. The results showed that the three main obstacles to investors' willingness to invest in television programs with the provincial network of Hamedan were the multiplicity of less expensive parallel media, investor distrust of the effectiveness of such advertisements and the unattractiveness of television competitions, respectively. Therefore, in order to make investors want to invest in network applications, it is better to first pay attention to the obstacles that exist in the network and the developers and try to eliminate them. In this case, the network capacity can be increased for investors to be willing to invest. Also, informing investors about the types of advertisements in the national media is not ineffective in this way.
بنار، نوشین. و فتحالهزاده، حمیده. (1392). "راهنمای حمایت مالی در ورزش"، تهران، انتشارات: حتمی.
توکلی، محمدرضا. (1394). "اولویتبندی عوامل مؤثر بر ترجیحات مشتریان در انتخاب بانک"، پایاننامه کارشناسی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی.
حقیقینسب، منیژه.، قدرتآبادی، لیلا. و شفیع، شکوفه. (1398). "تأثیر تعهد مدیران ارشد، مدیریت دانش و یادگیری سازمانی بر سرمایه مشتری"، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 11، شماره 40، صص. 357-374.
دانش جعفری، داود. و کریمی، سمانه. (1390). "خصوصیسازی خدمات شهری روشی پایدار در تأمین مالی شهرداری، مطالعه موردی: شهرداری تهران"، چهارمین همایش مالیه شهرداری، مشکلات و راهکارها، صص. 127-155.
درستکار، ملیحه. و رنجبر، محمدحسین. (1398). "ارائه مدل و شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر ترجیحات مشتریان در انتخاب بانک هدف و انجام سرمایهگذاری با رویکرد گرندد تئوری و معادلات ساختاری (مورد مطالعه: صنعت بانکداری ایران)"، نشریه دانش سرمایهگذاری، دوره 8، شماره 30، صص. 355-382.
دهقانی، علیرضا. (1391). "نوآوری در تولید مسابقات تلویزیونی میان برنامهای در معاونت سیما"، مجموعه آموزهها و تجارب مدیریتی دهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
رسولی قهرودی، مهدی. (1395). "تأثیر الزامات عملکرد محیطی مشتری بر تعهد محیطی تأمینکننده: نقش تعدیلگری سرمایهگذاری، قرارداد و ارزیابی"، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
زارع، حسین. و سیفلو، سجاد. (1396). "استراتژیهای بازاریابی بینالملل در ارتقاء عملکرد مالی با رویکرد تولید و جذب سرمایه"، هشتمین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت و پنجمین کنفرانس کارآفرینی و نوآوریهای باز، تهران.
شبانی، محمد. (1398). "بازارهای مالی و پولی بینالمللی"، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها: سمت.
صمدی، منصور. و یزدانی، احسان. (1397). "اندازهگیری تأثیر سرمایه ارتباطی بر عملکرد مشتری در شرکتهای کوچک و متوسط با رویکرد بازاریابی تجاری و نقش تعدیلکننده ظرفیت جذب"، نخستین کنفرانس ملی پژوهشات کاربردی در علوم انسانی و روانشناسی، تهران.
صلواتیان، سیاوش. و حسینی، سیدبشیر. (1398). "امکانسنجی استفاده از روش تأمین مالی جمعی تولیدات نمایشی سازمان صدا و سیما"، مجله جهانی رسانه، دوره 14، شماره 2، صص. 106-130.
صلواتیان، سیاوش. و محسنی، مهدی. (1394). "مطالعهی تطبیقی شیوههای تأمین مالی سازمانهای رسانهای رادیویی و تلویزیونی عمومی و تحت مالکیت دولتی در دنیا"، مجله رسانه، صص. 48-72.
صنایعی، علی.، انصاری، آذرنوش عباسپور، فردوس. (1397). "تحلیل تأثیر شواهد برند و آوازه برند بر ترغیب به انتخاب مراجعان به استفاده از مراکز درمانی با نقش میانجی تصویر برند (مطالعه موردی: آزمایشگاههای تشخیص طبی منتخب شهر اصفهان"، مدیریت بازرگانی، دوره 10، شماره 3، صص. 509-528.
فعلهگری، سهیل. و ذکیپور، مهدی. (1397). "بررسی نقش رسانههای بازاریابی اجتماعی بر جذب سرمایه مشتری (بانک تجارت تهران)"، نخستین همایش ملی حسابداری و مدیریت، نطنز.
محصل افشاری، سمیه. و موسیزاده، اصغر. (1396). "شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر برجذب سرمایهگذاری در پروژههای شهری شهرداری تبریز"، اولین کنگره بینالمللی پژوهشهای علوم میان رشتهای در شهرسازی و معماری.
مرادی، مهدی. و مرندی، زکیه. (1397). "بررسی رابطه بین مصرف رسانه و سرمایهگذاری در داراییهای مالی"، نشریه رسانه، دوره 29، شماره 4، صص. 113-129.
نورسینا، مهدی، فلاح، علی. و غفوری، حمید. (1394). "شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر برجذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی"، کنفرانس ملی هزاره سوم و علوم انسانی.
همتی، احمد. (1391). "تعیین ارجحیت روشهای تأمین مالی طرحهای سرمایهگذاری با استفاده از فرآیند سلسله مراتبی فازی"، پایاننامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، تهران: دانشگاه امیر کبیر.
Ahmad, M., Ahmad, M.A. (2019). “A Study of Customer Orientation and Customer Commitment in the Food Sector of Pakistan”, Lahore Journal of Business, Vol. 8(2), PP. 1-32.
Ali, R.S. (2016). “Investment Promotion in Egypt: Institutional analysis of the general authority for investment and free zones”,
Aman, H., Kasuga, N. & Moriyasu, H. (2018). “Mass media effects on trading activities: television broadcasting evidence from Japan”, Applied Economics, Vol. 50(42), PP. 4522-4539.
Armando, A. (2016). “Televisi Indonesia di bawahKapitalisme Global”, Jakarta: PT. Kompas Media Nusantara.
Ballentine, K.L., Goodkind, S. & Shook, J. (2020). “From scarcity to investment: The range of strategies used by low-income parents with “good” low-wage jobs”, Families in Society, Vol. 101(3), PP. 260-274.
Bernritter, S.F., Van Ooijen, I. & Müller, B.C. (2017). “Self-persuasion as marketing technique: the role of consumers’ involvement”, European Journal of Marketing, Vol. 51(5/6), PP. 1075-1090.
Competition Authority, A. (2020). “The Australian Competition Authority continues its investigation into a 19.9% stake airline acquisition and highlights the increased concerns that smaller airlines face due to COVID-19 (Qantas/Alliance Airlines)”, e-Competitions Bulletin.
CPB. (2012). “Alternative Sources of Funding for Public Broadcasting Stations”.
Croucher, S.M. (2011). “Social Networking and Cultural Adaptation: A Theoretical Model”, Journal of International and Intercultural Communication, Vol. 4(4), PP. 264-259.
Dhaliwal, J.S. & Dhillon, J.S. (2019). “Profit based unit commitment using memetic binary differential evolution algorithm”, Applied Soft Computing, Vol. 81.
Elaoud, A. & Jarboui, A. (2017) “Auditor specialization, accounting information quality and investment efficiency”, Research in International Business and Finance, Vol. 42(3), PP. 616-629.
Ebelebe, U.B. (2017). “Reinventing Nollywood: The impact of online funding and distribution on Nigerian cinema”, Convergence, Vol. 25(3), PP. 466-478.
Geddes, A., Schmid, N., Schmidt, T.S. & Steffen, B. (2020). “The politics of climate finance: Consensus and partisanship in designing green state investment banks in the United Kingdom and Australia”, Energy Research & Social Science, Vol. 69.
Garcia Lara, J.M., & Garcia Osma, B. (2010). “Accounting Conservatism and Firm Investment Efficiency”, www.ssrn.com.
Jechoutek, K.G. & Lamech, R. (2018). “Private power Financing: from project finance to corporate finance, public policy for private sector”, World Bank Group, No. 56. Washington DC.
Lyon, T.P. & Montgomery, A.W. (2013). “Tweetjacked: The Impact of Social Media on Corporate Greenwash”, Journal of Business Ethics, Vol. 118(4), PP. 747-757.
Makarius, E.E. (2016). “Edutainment: Using Technology to Enhance the Management Learner Experience”, Management Teaching Review, Vol. 2(1), PP. 17-25.
Mazodier, M. & Quester, P. (2014). “The role of sponsorship fit for changing brand affect: A latent growth modeling approach”, International Journal of Research in Marketing, Vol. 31(1), PP. 16-29.
Nandi, A. & Kamboj, V.K. (2020). “A New Solution to Profit Based Unit Commitment Problem Considering PEVs/BEVs and Renewable Energy Sources”, In E3S Web of Conferences, Vol. 184, PP. 1-8.
Raats, T. & Donders, K. (2017). “Public service media and partnerships: Analysis of policies and strategies in Flanders”, Public service media renewal: Adaption to digital network challenges, PP. 39-60.
Sanityastuti, M.S. (2007). “Membaca" Televisi Indonesia, Sebuah Upaya Menyikapi Tayangan Televisi”, Jurnal Komunikasi, Vol. 2(1), PP. 189-200.
Sharma, S. & Sharma, P. (2016). “A Study on the Impact of Marketing Strategies on Customer’s Preferences of Investments with the Banks in Indore City”, International Journal of Latest Technology in Engineerin, Vol. 5(12), PP. 2278-2540.
Wiley, J. (2017). “China’s Mobile Economy”, Convergence Journal, Vol. 25(3), PP. 1-1
_||_