Investigating the Role of Virtual Networks in Promoting Fashion: Typology and Pathology with an Emphasis on Instagram
Subject Areas : CommunicationKARIM Nematiaghdam 1 , Nasim Majidi Ghahroudy 2 , Aliasghar Keya 3
1 - PhD student of Islamic Azad University, Central Tehran branch
2 - استادیار، گروه مطالعات فرهنگی و رسانه، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - Teacher of Allameh Univresity
Keywords: fashion, Pathology, Typology, virtual networks,
Abstract :
The purpose of this study is to investigate the role of virtual networks in promoting fashion: typology and pathology with emphasis on Instagram. The research method was qualitatively analyzed through initial, centralized, centralized and theoretical coding. According to the research model, the role of virtual networks in fashion promotion includes 9 components of fashion in the field of appearance of people, people looking for superficial issues, fashion in anthropology, fashion due to ideological factors, rhetoric and impracticality of reforms, self-made models for fashion reform, lack of media planning in fashion promotion The infinite effectiveness of celebrities on Instagram and the exchange of information by word of mouth are the basis of the role of virtual networks in promoting fashion to examine the proper functioning of the role of social networks with a typological and pathological approach. Findings show that a person's perception can be the effect of a positive or negative "aura" in marketing according to consumer behavior on Instagram. Individual characteristics, physical appearance, and overall attractiveness can influence others' judgments about characters. Brands that use celebrities with a positive "aura" to create a positive relationship with a particular product cause people to follow the lifestyle of some celebrities with fashion and makeup styles, types of posts, or restaurant options, etc. Celebrities are unlikely to support brands in endorsing products that would jeopardize their position, power and reputation
بخارایی، احمد. و رفیعی، ملکه. (2016). "زنان و گرایش به مد"، زن در توسعه و سیاست، دوره 14(3)، صص. 309-328.
خلیلاللهی، شهلا. و مهدوی. بتول. (2021). "نگاهی بر رمان «طریق بسمل شدن» بر پایه مؤلفههای ضد رمان و رمان نو"، پژوهش نامه ادبیات داستانی، دوره 10(4)، صص. 45-64.
فیض، داود.، باقری قرهبلاغ، هوشمند. و رادفر، ثمین. (2018). "واکاوی عوامل مؤثر بر رفتار شکایتآمیز مشتریان: با نقش میانجی افسوس پس از خرید در صنعت پوشاک مد"، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 8(2)، صص. 199-216.
یعقوبی، نورمحمد.، کمالیان، امینرضا.، نوری، همایون.، نامدارجویمی، احسان.، راشکی، مهین. و سرمدیپور، مهلا. (2017). "نقش سرمایه نمادین مبتنی بر الگوی اخلاقی- اعتقادی دانشجویان ورزشکار دانشگاه اصفهان در تسهیل فرایند ارتباطات اجرای مدیریت دانش سازمانی"، مطالعات مدیریت و حسابداری، دوره 3(2)، صص. 17-32.
آذری، سیمین.، رضایی، حسن.، صدرام، وحید. و زارعزاده، فهیمه. (1394). "حفظ هویت فرهنگی در عرصه مد لباس"، کنفرانس بینالمللی معماری، شهرسازی، عمران، هنر و محیط زیست؛ افقهای آینده، نگاه به گذشته، تهران.
بابایی، پروین. و اکبری، فاطمه. (1393). "بررسی مبانی نظری طراحی مد لباس زنانه در الگوی ایرانی- اسلامی"، فصلنامه نقد کتاب هنر، دوره 1، شماره 1 و 2.
شفیزاد، علی.، یحییزادهفر، محمود. و شیرخدایی، میثم. (1395). "دلبستگی مصرفکننده ایرانی به برند در اینستاگرام؛ محرکها و پیامدها"، چهارمین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری، تهران.
میر جلیلی، محمدرضا.، حسینی شریف، سیدعلی. و حاجی صفری، احمد. (1397). "نقش وکاربرد فناوری های نوین در دنیای مد و لباس"، اولین کنفرانس ملی کسب و کارهای نوین و هوشمند داده کاوی و پردازش تصاویر، کرمان.
نگار تاجالدینی، آمنه. و جمشیدی گوهری، فاطمه. (1397). "بررسی کیفی آسیبهای شبکهی اجتماعی اینستاگرام، اولین کنگره ملی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، اسفراین.
یزدانی، سیدمحمدعلی. و راکیزاده، محمد. (1396). "تأثیر برندها در بین مشتریان فروشگاههای مجازی پوشاک در گرایش آنان به مد"، کنفرانس مدیریت و علوم رفتاری، تهران.
نعمتی اقدم، کریم. (1400). "واکاوی نقش شبکههای مجازی در ترویج مد، سنخشناسی و آسیبشناسی با تأکید بر اینستاگرام"، رساله دکتری، تهران
_||_Amsden, A.H. (1994). “Why isn't the whole world experimenting with the East Asian model to develop?: Review of the East Asian miracle”, World Development, Vol. 22(4), PP. 627-633.
Ghanbari, S. (2007). “Reviews the evolution of the discourse of the veil in the Iranian press 70”, Thesis in M.A Sciences and Economics College. Alzahra University. [Persian].
Shaidi, Ali. (2011). “Die rol van inligtingstegnologie in kulturele tegnologie met die fokus op die ontwikkeling van die Islamities-Iranse kultuur, nr. 5.”, Die Interdissiplinêre Tydskrif vir Virtuele Leer in Mediese Wetenskappe (IJVLMS).
Sony Kusumasondjaja. (2020). “Exploring the role of visual aesthetics and presentation modality in luxury fashion brand communication on Instagram”, Journal of Fashion Marketing and Management, Vol. 24(1) PP. 15-31.
Tallent, G. (2016). “The Strategic Use of Instagram in the Fashion Industry. Business in a Dynamic World conference”, Limassol, Cyprus 15 - 17 Jan 2016.
Thorndike, EL. (1911). “Animal intelligence: Experimental studies”, New York: Macmillan