Ranking the influential components of ideal language and dominant discourses in improving team interactions of adults in Tehran province according to analytical philosophers and Islamic jurists
Subject Areas : All jurisprudential issues
Pedram Shahdoust moghadam
1
,
seyedeh esmat rasoli
2
,
Farshide Zameni
3
1 - PhD student in Philosophy of Education, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
2 - Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
3 - Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
Keywords: Ideal language, dominant discourses, team interactions, analytical philosophers,
Abstract :
The aim of this study was to investigate the effect of ideal language and dominant discourses on improving team interactions of adults in Tehran province according to analytical philosophers in order to present a model. The research method is applied-survey in terms of purpose; quantitative in terms of data type. The statistical population consisted of 1700 employees of the Ministry of Education of Tehran in 2019, of which 313 people were selected as the sample size using stratified random sampling. In this study, data collection was carried out using a library method and a researcher-made questionnaire (quantitative part). In the quantitative part, descriptive statistics were used to describe demographic characteristics and research variables, and in the inferential part, structural equation modeling and SPSS-v23, Smart Pls-v2, and Lisrel-v8 software were used to test the research questions. The findings showed that the components of ideal language and dominant discourses included hegemony and consolidation of meaning, identity, articulation, central signifier, discourse, equivalence chain, antithesis and otherness, deconstruction, and empty signifier. Also, the components of improving team interactions based on analytical philosophy included process, results, team learning, transformational leadership, team reflection, professional competence, job enthusiasm, and organizational commitment, and ideal language and dominant discourses have an effect on improving adult team interactions according to analytical philosophers.
اسکندری، حسین و اعلمی نیا، منصوره. (1395). انسان بهمنزله مسالهای زبانی (دیدگاه مولانا محمد بلخی رومی درباره نقش زبان در تعیین وضعیت روانی و رفتار انسان). فصلنامه مطالعات روان شناسی بالینی، 6 (24)، 98-63.
اسکندری، حسین. (1386). از زبان روزمره کمک بگیریم: استعاره و تغییر دوران درمانی. نشریه رشد مشاوره مدرسه، 1 (10)، 8-1.
اسکندری، حسین. (1392). کشف جهان اجتماعی بیماری روانی، بازنگری در ماهیت بیماری روانی و تاکید بر ساخت زبانی آن. فصلنامه روانشناسی بالینی، 3 (12)، 41-2.
اسکندری، حسین. (1394)، روایت ها چگونه واقعیت را می سازند؟. مطالعات روانشناسی بالینی، 5 (19)، 182-155.
آقاگل زاده، فردوس. (1390). تحلیل گفتمان انتقادی: تکوین تحلیل گفتمان در زبان شناسی. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
بهشتی، سعید. (1389). تاملاتی فلسفی در تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات چاپ و نشر بین الملل.
تاجیک، محمدرضا. (1393). گفتمان و تحلیل گفتمانی. تهران: انتشارات فرهنگ گفتمان.
جواهری، شهنوش. (1396). زبان، روش و غایت دین و فلسفه از نظر ابن رشد و هگل. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
خلجی، عباس. (1386). ناسازه های نظری و ناکامی سیاسی گفتمان اصلاح طلبی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
خلیلی، کرم، سلطانی، ایرج و نفر، مهدی. (1394). شناسایی مؤلفه ها و شاخصهاي عملكرد تیمی در سازمانهاي دولتی ایران. مدیریت دولتی، 7(1)، 70-55
رستمی کیا، مجتبی. (1394). روش شناسی تطبیقی فلسفه زبان متعارف (با تاکید بر آرا ویتگنشتاین متاخر، جان ال آستین) و علم اصول فقه (با تاکید بر آرا محقق اصفهانی). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه باقر العلوم علیه السلام.
زارع، سعید. (1392). فلسفه زبان، زبان، ماهیت و فلسفه. اولین کنفرانس ملی آموزش زبان انگلیسی، ادبیات و مترجمی، شیراز.
ستاری، علی. (1390). بررسی و نقد برنامه فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه. مجله تفکر و کودک، 3 (2)، 16-1.
سجادیان جاغرق، نرگس، قائدی، یحیی و امیری، معصومه (1394). طراحی برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان ایرانی در پایه اول ابتدایی. فصلنامه پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، 1(1)، 80-65
شادهی، احمد. (1389). فلسفه زبان متعارف از دید گیلبرت رایل. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیس قم.
صباع حسن زاده، طلعت. (1394). طراحی الگوی برنامه درسی آموزش فلسفه برای کودکان در دوره ابتدایی بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. پایان نامه دکتری تخصصی، دانشگاه علامه طباطبایی.
طباطبایی، زهرا و موسوی، مرضیه (1390). بررسی تأثیر برنامۀ فلسفه براي کودکان در پرسشگري و تفکر انتقادي دانشآموزان پایه هاي سوم تا پنجم ابتدایی دبستان علوي شهر ورامین. تفکر و کودك،پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 2(1)، 90-73
عرب، حسن و واله، حسین. (1394). نسبت فلسفه زبان و فلسفه ذهن ویتگنشتاین در استدلال علیه زبان خصوصی. دو فصلنامه فلسفی شناخت، 1 (74)، 213-183.
قربان، فاطمه. (1398). ارائه مدلی برای نهادینه کردن عملکرد تیمی در بین کارکنان آموزش و پرورش. پایان نامه دکتری، دانشگاه آزاد واحد رودهن.
قنبری، سیروس؛ اسکندری، اصغر و ساعدعطائی، فاطمه. (1395). تاثیر رهبری تیمی عمل محور بر عملکرد تیمی کارکنان با میانجی گری یادگیری تیمی و رضایتمندی. مجله مطالعات رفتار سازمانی، 5 (4)، 20-9.
Aguinis, H. (2009). Performance management. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Bachrach, D. G., & Mullins, R. (2019). A dual-process contingency model of leadership, transactive memory systems and team performance. Journal of Business Research, 96, 297-308.
Bruner, J. (2003). The narrative construction of reality.Narrative Intelligence. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company
Glynos, J., Howarth, D., Norval, A. Speed, E. (2009) Discourse Analysis: Varieties and Methods, National Centre for Research Methods(NCRM)University of Essex.
Han, S. J., Lee, Y., Beyerlein, M., & Kolb, J. (2018). Shared leadership in teams: The role of coordination, goal commitment, and knowledge sharing on perceived team performance. Team Performance Management: An International Journal, 24(3/4), 150-168.
Johnson, F. (2016). Critical Thinking Skills: Building Blocks for Success.
Katarina B, Nada Trunk, Š. & Valerij, D. (2014). Individuals learning in work teams: Support to knowledge management initiatives and an important source of organizational learning, Procedia-Social and Behavioral Sciences 178 – 185.
Laclau, E and Mouffe, C,(2002). "Recasting Marxism" in James martin: Antonio Gramsci, critical Assesment of leading Political philosophers Voutledge.
Li, G., Rubenstein, A. L., Lin, W., Wang, M., & Chen, X. (2018). The curvilinear effect of benevolent leadership on team performance: The mediating role of team action processes and the moderating role of team commitment. Personnel Psychology, 71(3), 369-397.
Lyle, S., & Thomas-Williams, J. (2012). Dialogic practice in primary schools: how primary head teachers plan to embed philosophy for children into the whole school. Educational Studies, 38(1), 1-12.
Mathieu, J., & Rapp, T. (2018). Laying the foundation for successful team performance trajectories: The roles of team charters and deliberate plans.
Musolff, A. (2017). The metaphorisation of European politics: Movement on the road to Europe. In Attitudes Towards Europe (pp. 179-200). Routledge.
Potter, J. (2010). Contemporary discursive psychology: Issues, prospects, and Corcoran's awkward ontology, British Journal of Social Psychology, 49, pp.657-678.
Rocci, A. (2012). Modality and argumentative discourse relations: a study of the Italian necessity modal dovere. Journal of Pragmatics, 44(15), 2129-2149.
Rumenapp, J. C. (2016). Analyzing discourse analysis: Teachers’ views of classroom discourse and student identity. Linguistics and Education, 35, 26-36.
Salas, E., Prince, C., Baker, D. P., & Shrestha, L. (2017). Situation awareness in team performance: Implications for measurement and training. In Situational Awareness (pp. 63-76). Routledge.
Ye, Q., Wang, D., & Guo, W. (2019). Inclusive Leadership and Team Innovation: The Role of Team Voice and Performance Pressure. European Management Journal.