Educational painting, pleasant education for children
Subject Areas : Journal of Educational Psychology
1 -
Keywords: painting principles, educational painting, blended learning,
Abstract :
Painting is an art in which the child shows his mental imagery around, with the help of shape and color. The painting of the child is essentially a message and transmits it to us as a tool that he can not translate into words. In fact, with a tool like painting, the child examines all his life's experiences. Draw lines are a reflection of his emotional and emotional world. In general, it can be said that painting involves the creation of a phenomenon that does not exist and that man possesses the means from which it possesses the phenomenon from being to nothing. Painting and, in general, visual art, are used as a means of exhilaration, emotional evacuation, and the presentation of thoughts, and of showing emotions, conflicts and inner desires. Sometimes the painting transcends the foot book from the material, and in addition to contributing to the comprehension of the story, it also transmits information or a sense to the viewer. The purpose of this paper is to review the history, goals, elements, tools, benefits, characteristics, the use of painting in educational activities, the principles of painting painting and the presentation of suggestions and conclusions.
الماسی، مهدی. (۱۳۹۰). آموزش هنر به روش تحليل و بررسي آثار هنري با نيم نگاهي به كتاب هنر مدرن. مجله رشد آموزش هنر، 8(4): 59-57
پژوهشی، اردشیر. (۱۳۷۳). تصویر¬سازی کتاب¬های درسی (نگاهی به تصاویر کتاب¬های فارسی دوره دبستان)، رشد معلم، شماره ۱۰۲: 48-46
شانان، ماری استين. (۲۰۰۱). آموزش علوم با نقاشی. ترجمه حسن سالاری. رشد آموزش ابتدايی، سال هفتم شماره پنجم.
دادستان، پریرخ. (۱۳۸۴). ارزشیابی شخصیت کودک براساس آزمون¬های ترسیمی.. تهران: انتشارات رشد.
لس هیوود و همکاران. (1380). اوقات فراغت. ترجمه محمد احسانی. تهران: نشر امید دانش.
اولیوریو فراری، آنا. (1385). نقاشی کودکان و مفاهیم آن. ترجمه عبدالرضا صرافان. تهران: انتشارات دستان.
جودیت لسک و برایان لسک. (1388). درسنامه مددکاری اجتماعی و روانپزشکی کودک؛ ترجمه سید جلال صدرالسادات، ابوالفضل سعیدی، سعید حسن زاده. تهران: سازمان آموزش¬و پرورش استثنائی.
سلطانی، فاطمه. (۱۳۸۷). اثر هنر در تربیت. نشریه نگاه. وزارت آموزش¬و پرورش. شماره۳۵۰، ص ۱۲.
کریستین، داگلاس جی و سبولا، آماگروز. (۱۹۹۵). بهبود بخشی دستاورد¬های فراگیران در رياضيات (مجموعه رويه¬های آموزشی)، دفتر هم¬کاری¬های علمی بین¬المللی وزارت آموزش¬و پرورش (۱۳۸۰).
موسوی ، فرانک .( ۱۳۹۴). اصول تهیه برنامه های آموزشی ، کرمانشاه : انتشارات دانشگاه آزد اسلامی واحد کرمانشاه
Catterall, J. S. (1998). "Involvement in the Arts and Success in School." The Journal of Educational Research.
Eisner, E. W. (2002). "The Arts and the Creation of Mind." Yale University Press.
Gardner, H. (1993). "Multiple Intelligences: The Theory in Practice." Basic Books.
Katz, L. G. (1996). "Art and the Development of Young Children." Young Children.
Lowenfeld, V., Brittain, W. L. (1987). "Creative and Mental Growth." Macmillan.
Miller, K. (2007). "Art and the Child: A Guide for Teachers." Thomson Delmar Learning.
Lowenfeld, V., Brittain, W. (1987). Creative and Mental Growth. New York: Prentice-Hall.
Eisner, E. W. (2002). The Arts and the Creation of Mind. New Haven: Yale University Press.
Catterall, J. S. (1998). Involvement in the Arts and Success in Secondary School. Studies in Art Education, 39(1), 12-22.
Gardner, H. (1993). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.