Educational drawing, pleasant education for children
Subject Areas : Journal of Educational Psychology
1 -
Keywords: Drawing principles, educational drawing, blended learning,
Abstract :
Painting is an art in which a child shows his mental images of the surroundings with the help of shape and color. A child's painting is essentially a message and a tool that conveys to us what he cannot put into words. In fact, with a tool such as painting, a child experiences all the issues of his life and tests himself. The lines drawn are a reflection of his emotional and emotional world. In general, it can be said that painting means creating a phenomenon that does not exist externally, and man brings that phenomenon from nothingness to existence with the tools at his disposal. Painting and visual arts in general are used as a tool for projection, emotional discharge, and presenting thoughts and showing feelings, conflicts, and inner desires. So painting is generally a means, language, or way to convey the content as best as possible. Sometimes a book's painting goes beyond the content and, in addition to helping to understand the content, it also conveys information or another feeling to the viewer. The purpose of this article is to review the history, goals, elements, tools and equipment, benefits, characteristics, audiences of educational painting, the use of painting in educational activities, the principles of educational painting in a review manner, and to present suggestions and conclusions.
۱. الماسی، مهدی. (۱۳۹۰). آموزش هنر به روش تحليل و بررسي آثار هنري با نيم نگاهي به كتاب هنر مدرن. مجله رشد آموزش هنر دوره هشتم، شماره ۴، ص ۵۷ تا ۵۹.
۲. پژوهشی، اردشیر. (۱۳۷۳). تصویر¬سازی کتاب¬های درسی (نگاهی به تصاویر کتاب¬های فارسی دوره دبستان). شماره ۱۰۲.
۳. شانان، ماری استين. (۲۰۰۱). آموزش علوم با نقاشی. ترجمه حسن سالاری. رشد آموزش ابتدايی، سال هفتم شماره پنجم.
۴. دادستان، پریرخ. (۱۳۸۴). ارزشیابی شخصیت کودک براساس آزمون¬های ترسیمی. چاپ چهارم. تهران: انتشارات رشد.
۵. لس هیوود و همکاران. اوقات فراغت. ترجمه محمد احسانی. (۱۳۸۰). نشر امید دانش.
۶. اولیوریو فراری، آنا. نقاشی کودکان و مفاهیم آن. ترجمه عبدالرضا صرافان. (۱۳۸۵). چاپ نهم، تهران: انتشارات دستان.
۷. جودیت لسک و برایان لسک. درسنامه مددکاری اجتماعی و روانپزشکی کودک؛ ترجمه سید جلال صدرالسادات، ابوالفضل سعیدی، سعید حسن زاده. (۱۳۸۸). سازمان آموزش¬و پرورش استثنائی.
۸. سلطانی، فاطمه. (۱۳۸۷). اثر هنر در تربیت. نشریه نگاه. وزارت آموزش¬و پرورش. شماره۳۵۰، ص ۱۲.
۹. کریستین، داگلاس جی و سبولا، آماگروز. (۱۹۹۵). بهبود بخشی دستاورد¬های فراگیران در رياضيات (مجموعه رويه¬های آموزشی)، دفتر هم¬کاری¬های علمی بین¬المللی وزارت آموزش¬و پرورش (۱۳۸۰).
۱۰. موسوی ، فرانک .( ۱۳۹۴). اصول تهیه برنامه های آموزشی ، کرمانشاه : انتشارات دانشگاه آزد اسلامی واحد کرمانشاه
1. Catterall, J. S. (1998). "Involvement in the Arts and Success in School." *The Journal of Educational Research*.
2. Eisner, E. W. (2002). "The Arts and the Creation of Mind." *Yale University Press*.
3. Gardner, H. (1993). "Multiple Intelligences: The Theory in Practice." *Basic Books*.
4. Katz, L. G. (1996). "Art and the Development of Young Children." *Young Children*.
5. Lowenfeld, V., Brittain, W. L. (1987). "Creative and Mental Growth." *Macmillan*.
6. Miller, K. (2007). "Art and the Child: A Guide for Teachers." *Thomson Delmar Learning*.
7. Lowenfeld, V., Brittain, W. (1987). *Creative and Mental Growth*. New York: Prentice-Hall.
8. Eisner, E. W. (2002). *The Arts and the Creation of Mind*. New Haven: Yale University Press.
9. Catterall, J. S. (1998). *Involvement in the Arts and Success in Secondary School*. *Studies in Art Education*, 39(1), 12-22.
10. Gardner, H. (1993). *Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences*. New York: Basic Books.3