Delineation of the implementation model of deterrence in the Islamic Republic of Iran's IRIB
Subject Areas : Mediamaryam reiesi 1 , Akbar Nasrollahi kasmani 2 , Abdolkarim Khayami 3
1 - Department of Communication Sciences, Faculty of Social Sciences, Communication and Media, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 - Head of Faculty of Communication and Media Management, Islamic Azad University, Central Tehran Branch
3 - Islamic Studies, Culture and Communication of Imam Sadiq University (AS)
Keywords: Deterrence, media, broadcasting, strategy,
Abstract :
Delineation of the implementation model of deterrence in the Islamic Republic of Iran's IRIB
The deterrence strategy, though imported from the military sector to other areas, is not only limited to the military sector, but it can also embrace the media sector. In this research, an attempt was made to compile the “deterrence Strategy in the Islamic Republic of Iran Broadcasting " by taking advantage of the opinions of professionals and media experts, the way this strategy is implemented, methods, and tools instrumental to the deterrence strategy in providing national security is the object of this research. In order to deeply understand the research question, the present research used the data-based method, or in other words, the grounded Corbin and Strauss method, which is a subcategory of qualitative research. The experts who participated in the interview unanimously believed that the Islamic Republic of Iran Broadcasting does not have the necessary deterrence power to cope with media attacks from hostile countries.
• نصراللهی، اکبر (1394). مدیریت پوشش خبری بحران در رسانههای حرفهای. ناشر: همشهری.
• اشرفی، سید محمد، (1396)، رسانه ملی و جنگ نرم آمریکا( با تاکید بر اندیشه مقام معظم رهبری(. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم انسانی، دانشگاه مازندران، دانشکده حقوق و علوم سیاسی.
• نصراللهی، اکبر، (1397)، " راهنمای پوشش خبری در رسانه ها"، موسسه خبرگزاری فارس.
• خاشعی، وحید (1389). درآمدی بر سیاست¬های رسانه¬ای مقابله با جنگ نرم. رسانه، سال بیستم، شماره 2، 151-128.
• استراوس، آنسلم و جولیت کوربین (1385). اصول روش تحقیق کیفی، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
• دانایی فرد، حسن و امامی، سید مجتبی (1386)، استراتژیهای پژوهشهای کیفی:تأملی بر نظریه دادهبنیاد، نشریه اندیشه مدیریت، سال اول، شماره دوم، 69-97.
• اصغری، مهدی، زابلی زاده، اردشیر، و مومنی، اسکندر. (1397). الگوی تعامل راهبردی ناجا و رسانه ملی. مطالعات راهبردی ناجا، 4(12 )، 113-141. SID. https://sid.ir/paper/270271/fa.
• امجد گرجانی، اسدلله، (1398)، تحلیل نقش رسانه های غربی در افزایش ناهنجاری های فرهنگی-مذهبی ایران(مطالعه موردی:رسانه های بی بی سی فارسی و فارسی وان). پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته علوم انسانی، موسسه آموزش عالی فرهمند - لاریجان، گروه جغرافیای سیاسی
• قدسی، امیر (1390). نقش صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در ایجاد قدرت نرم و مقابله با جنگ نرم (با تأکید بر بازتولید سرمایه اجتماعی)، فصلنامه مطالعات قدرت نرم، دوره 1، شماره 2، تابستان.
• Lupovici, A. (2016). The Power of deterrence. Cambridge University Press.
• Burton, J. (2018). Cyber Deterrence: A Comprehensive Approach?. CCDCOE. Available at: https://ccdcoe.
• org/uploads/2018/10/BURTON_Cyber_Deterrence_paper_ April2018. pdf (Accessed: 14 May 2019).
• Ajir, M., & Vailliant, B. (2018). Russian Information Warfare: Implications for Deterrence Theory. Strategic Studies Quarterly, 12(3), 70-89.
• Martin, Patricia Y. & Turner, Barry A. (1986), Grounded Theory and
• Fernandez, Vicenc , (2008), Fundamentals of Research Methodology: A Reference Book for PhD Students in Management, OmniaScience; 1st edition
• https://www.mizanonline.com