Subject Areas :
علی ستاری 1 , مریم بناهان 2 , معصومه بهاری جویباری 3
1 - استادیار، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهراء (س)، تهران، ایران،
2 - استادیار، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهراء (س)، تهران، ایران،
3 - دانش آموخته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه الزهراء (س)، تهران، ایران
Keywords:
Abstract :
بحرانى، مرتضی(1393) وجوه فردی وجمعی روایت حی بن یقظان. پژوهش های فلسفی – کلامی . 16(3) (پیاپی 63)؛ 93-114.
حافظ نیا، محمدرضا(۱۳۹۴) مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: سمت.
زهرهوند سعید، رحیمی منصور(1396) تحلیل گفتمان انتقادی «هویّت» براساس روش فرکلاف در رسالۀ حیّ بن یقظان و رمانهای رابینسون کروزوئه و جزیرۀ سرگردانی. فصلنامۀ مطالعات نظریه و انواع ادبی. ۲ (۱) :۹۷-۱۳۰.
ستاری، علی(1394) بررسی اندیشه فلسفی ابن طفیل در داستان حی بن یقظان و استنتاج های تربیتی حاصل از آن. مجله اندیشه های نوین تربیتی، 11(4) ، شماره پیاپی 4 . 27-54.
شعاری نژاد، علی اکبر(1390) فلسفه آموزش و پرورش . تهران، انتشارات امیرکبیر.
عرب، عباس؛خسروی، راضیه(1391) تطبیق عناصر داستانی بر رساله حی بن یقظان ابن طفیل. نشریه زبان و ادبیات عربی، 4 (7). 56-72.
طاهر، علی(1400) اهمیت ادبیات داستانی در تعلیم و تربیت کودک،پنجمین همایش بین المللی زبان و ادبیات فارسی، همدان،https://civilica.com/doc/1434979
کاردان، علی محمد(1372) سیرآراء تربیتی در غرب. تهران. انتشارات سمت.
کم، فیلیپ(1389) با هم فکر کردن، کندوکاوهای فلسفی برای کلاس. ترجمه مژگان رشتچی و فرزانه شهرتاش، تهران: انتشارات شهر تاش.
مصباح یزدی ، محمد تقی (1390) فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، تهران: مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه).
میرصادقی، جمال(1392) شناخت داستان. تهران: انتشارات نگاه.
ناصری، ذوالفقار؛ نصیری، منصور(1392) بررسی حی بن یقظان ابن طفیل از منظر ذات گرایی و ساخت گرایی، فصلنامه نقد و نظر، 18(72): 175-150.
ولدبیگی، شاهد(1399) تئوریهای فلسفی جان لاک در پاملا ١، پاملا ٢ آثار ساموئل ریچاردسون و رابینسون کروزوئه اثر دانیل دفو . (پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشگاه تهران (پردیس البرز). تهران.
Aljenfawi, K. (2020). Daniel Defoe, Moral Relativism and The Science of Human nature in Robinson Crusoe, An-Najah University Journal for Research- B (Humanities) .34 (8): 43-56 https://digitalcommons.aaru.edu.jo/anujr_b/vol34/iss8/8
Bassmah, B. K. A. (2014). Daniel Defoe and Luis Buñuel's Robinson Crusoe: Individuality in Film and Fiction. International Journal of Literature and Arts. 2(3): 65-68. https://doi:10.11648/j.ijla.20140203.12
Bengtsson M, 2016, February. How to Plan and Perform a Qualitative Study Using Content Analysis. Nursing Plus Open, 2, 8-14. doi:10.1016/j.npls.2016.01.001
Bozovic, M. (2017). The Process of Civilization in Ibn Tufayl’s Hayy Ibn Yaqzan. Centar za religijske nauke "Kom".6 (2): 77–90. https://doi: 10.5937/kom1702077B
Gomez, A. S. (2010). robinson crusoe: literature and religion. Revista Praxis. 6(1):7-14. https://doi.org/10.21676/23897856.76
Cam, Philip (1995). Thinking Together: Philosophical Enquiry for the Classroom, Primary English Teaching Association.
Idris, M. (2016). Producing Islamic philosophy: The life and afterlives of Ibn T: ufayl’s Hayy ibn Yaqzan in global history, 1882–1947. European Journal of Political Theory. 15(4): 382–403. https://DOI: 10.1177/1474885116666032
MacDonald, K. (2019). Robinson Crusoe and the Island of Despair: Heroic Metaphors and Contradiction in Leading for Social Justice. Journal of Educational Administration and History. 51(2). 133-148. https://doi.org/10.1080/00220620.2019.1583174
Nasaina M, 2018. Plato's Educational System in Athens - 4th Century. Open Journal Studies in History, 1(2), 39-48. doi:10.32591/coas.ojsh.0102.01039n
Vandermeersche, G; Soetaert, R. (2012). Landscape, Culture, and Education in Defoe's Robinson Crusoe. CLCWeb: Comparative Literature and Culture. 14 (3): 128-139. https://doi.org/10.7771/1481-4374.2043