آنالیز حساسیت سیستم انتقال قدرت پیوسته تمام چنبره ای
Subject Areas : Journal of Simulation and Analysis of Novel Technologies in Mechanical Engineering
مجتبی
دلخوش
1
(دانشجوی دکتری، دانشکده مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران)
محمود
سعادت فومنی
2
(دانشیار، دانشکده مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران)
Keywords: آنالیز حساسیت, بهینه سازی, سیستم انتقال قدرت, نسبت تبدیل پیوسته, تمام چنبره,
Abstract :
در این تحقیق، هدف بهینه­سازی و آنالیز حساسیت سیستم انتقال قدرت پیوسته (CVT) تمام چنبره است. برای این منظور ابتدا این سیستم تحلیل دینامیکی می­شود. سپس تماس بین دیسک و غلتک براساس اصول روانکاری الاستوهیدرودینامیک مدل شده و یک مدل­سازی کامپیوتری برای تعیین ضرایب انتقال گشتاور، افت اسپین و بازده سیستم انتقال قدرت تهیه می­شود. برای اطمینان از درستی مدل، خروجی­های آن با خروجی مدل­های استفاده شده در دیگر مقالات مقایسه شده و درستی مدل تایید می­شود. سپس به ازای یک سری شرایط برای CVT تمام چنبره، بهینه­سازی هندسی و سینماتیکی به کمک الگوریتم ژنتیک انجام شده و حداکثر بازده انتقال توان 15/88% به دست آمد. در نهایت حساسیت تابع بازده انتقال توان نسبت به پارامترهای بهینه­سازی حول نقطه بهینه­شان، محاسبه شده و مشخص شد که این تابع، بیشترین حساسیت را نسبت به ضریب بی­بعدk و شعاع انحنای غلتک دارد