Subject Areas :
مهدی مرادی 1 , یگانه السادات افشار ایمانی 2
1 - دانشیار گروه حسابداری، دانشگاه فردوسی، مشهد، مشهد،ایران.
2 - کارشناس ارشد حسابداری، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
Keywords:
Abstract :
1) انصاری، محمداسماعیل، مهدی قاسمی شوریجه، محمدعلی نصیرزاده و حسن قاسمی شوریجه، (1389)، "بررسی تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد فروشندگان (مطالعه موردی: شرکت به پخش اصفهان)"، اولین همایش هوش سازمانی و هوش کسب و کار.
2) آقایار، سیروس و پرویز شریفی درآمدی، (1386)"،.هوش هیجانی سازمانی"، اصفهان: انتشارات سپاهان
3) صفری، یدالله و احمد عابدی، (1391)، "همبستگی بین هوش هیجانی ، هوش شناختی و سطوح پنجگانه آن با عملکرد شغلی مدیران سه دوره در منطقه لنجان اصفهان"، رویکردهای نوین آموزشی، شماره 2، صص 140-121.
4) عرب، محمد، حجت زراعتی، حسین شعبانی نژاد، مسعود غلامعلی لواسانی، علی اکبری ساری و مهدی ورمقانی، (1390)، "بررسی میزان هوش هیجانی مدیران و ارتباط آن با عملکرد آنان در بیمارستانهای منتخب خصوصی و دولتی شهر تهران"، فصلنامه بیمارستان، شماره 2، صص 1-7
5) فرامرزی، سالار، رضا همایی و محمد سلطان حسینی، (1388)، "بررسی رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی دانشجویان"، مطالعات اسلام و روان شناسی، شماره 5، صص ۷-۲۳.
6) فهیمی، میلاد، احسان حسانی و محمد دلاور (1392)، "بررسی رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد کارکنان شرکتهای توزیع برق فارس"، دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین، استان گلستان، گرگان.
7) قاسمی، حمیدرضا، مجید زنجیردار و حسن رحمتی، (1392)، "تعیین تأثیر ابعاد هوش هیجانی بر عملکرد کارکنان ناجا در شهرستان اهواز"، فصلنامه دانش انتظامی خوزستان، شماره 3 ، صص 50-37.
8) کاووسی، فیروزه، (1381)، " بررسی آموزش هوش هیجانی در محیط کار"، نشریه صنعت برق، شماره 77، صص69-66.
9) گل پرور، محسن، اصغر آقایی و فخری خاکسار، (1384)، "رابطه هوش هیجانی و مؤلفههای آن با پیشرفت گرایی شغلی در بین کارگران کارخانجات و صنایع"، فصلنامه دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، شماره 25، صص 75-106.
10) ملایی، عین الله، حمید آسایش، مصطفی قربانی و زهرا سبزی، (1391)، "همبستگی هوش هیجانی با مهارتهای مقابله ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان"، پژوهنده ، شماره3، صص 127-133.
11) نصیری پور، امیراشکان، پوران رئیسی و نسیم کاظمینی، (1390)، "رابطهٔ هوش هیجانی با استرس و عملکرد مدیران ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق تحلیل مسیر"، طب و تزکیه، شماره3-4 ، صص 21-7.
12) میرجلیلی، مهدی و میثم شفیعی، (1391)، "تحلیلی برهوش معنوی کارکنان سازمان بهزیستی شهرستان یزد"، فصلنامه اخلاق، شماره 27، صص 94-65
13) Bar-On, R, (2006), “The Bar-On Model of Emotional-Social Intelligence (ESI)”, Psicothema, No.18, PP.13-25.
14) Bhattacharjee, S., Moreno, K, (2002), “The Impact of Affective Information on the Professional Judgments of More Experienced and Less Experienced”, Journal of Behavioral Decision Making, 15(4), PP.361-377.
15) Bhattacharjee, S., & Moreno, K.K, (2013), “The Role of Auditors' Emotions and Moods on Audit Judgment: a Research Summary with Suggested Practice Implications”, Current Issues in Auditing: December, 7(2), PP.1-8.
16) Dulewicz, P., & Higgs, M, (2000), “Emotional Intelligence; A Review and Evaluation Study”, Henely Management College, Henely-on- Thames.
17) Goleman, D, (1996), “Emotional Intelligence: Why it Can Matter More than IQ”, London, Blommsbury Publishing.
18) Goleman, D, (1998), “Working with Emotional Intelligence”, NewYork: Bantom BBooks.
19) Hanafi, R, (2010), “Spiritual Intelligence”, Emotional Intelligence and Auditor’s Performance. Jurnal Akuntansi dan Auditing Indonesia, 14(1), PP.29–40.
20) Kidwell, B., Hardesty, D.M., Murta., B.R., & Sheng, S, (2011), “Emotional Intelligence in Marketing Exchanges”, Journal Of Marketing, 75(1), PP.78-95.
21) King, D.B, (2007), “The Spiritual Intelligence Project: Extracting Cognitive Ability from the Psycho spiritual Realm”, Kluwer Academic Publishers. Printed in the Netherlands Journal of Happiness Studies, 2, PP.329–330.
22) Langhorn, S, (2004), “How Emotional Intelligence can Improve Management Performance”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16(4), PP.220–230.
23) Lee, Y-K., Y.S. Kim., M.H. Son., & D. Jin-Lee, (2011), “Do Emotions Play a Mediating Role in The Relationship between Owner Leadership Styles and Manager Customer Orientation, and Performance in Service Environment?”, International Journal Of Hospitality Management, No.30, PP.942– 952.
24) Levin, M, (2000), “Spiritual Intelligence, Awakening the Power of Your Spirituality and Intuition”, Londen: Hodder & Stoughton.
25) Low, K.S., Wong, C.S., Huang, G.H., & Li, X, (2007), “The Affects of Emotional Intelligence on Job Performance and Life Satisfaction for the Research and Development”, in Scientists China, Asia Pacific Journal of Management, 25(1), PP.51-69.
26) Mayer, J.D, (2000), “Spiritual Intelligence or Spiritual Consciousness”, International Journal for the Psychology and Religion, No.10, PP.47-56.
27) Mayer, J.D., P. Salovey, & D. Caruso, (2002), “Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test (Msceit) User’s Manual”, Toronto, Ontario, Canada: Multi-Health Systems.
28) McGhee, P., & Grant, P, (2008), “Spirituality and Ethical Behavior in the Workplace: Wishful Thinking or Authentic Reality”, Journal of Business Ethics and Organization Studies,13(2), PP.61-69.
29) Nwokah, N.G., Harcourt., P. & Ahiauzu, A.U, (2009), “Emotional Intelligence and Marketing Effectiveness”, Marketing Intelligence & Planning, 27(7), PP.864-881.
30) Parker, J.D.A., Stough, C. & Saklofske, D, (2009), “A Brief Analysis of 20 Years of Emotional Intelligence”, In C. Stough, D. Saklofske, & J. D. A. Parker (Eds.), Assessing emotional intelligence: Theory, research, and applications (pp. 3–8). NewYork: Springer.
31) Schutte, N., & Kernbach, S, (2005), “The Impact of Service Provider Emotional Intelligence on Customer Satisfaction”, Journal of Marketing,19(7), PP.438-444.
32) Siegling, A., Saklofske., D., Vesely., A., & Nordstokke, D, (2012), “Relations of Emotional Intelligence with Gender-Linked Personality: Implications for A Refinement of Ei Constructs”, Personality And Individual Differences, No.52, PP.776–781.
33) Tischler, L., Biberman, J., & McKeage, R, (2002), “Linking Emotional Intelligence, Spirituality and Workplace Performance: Definitions, Models and Ideas for Research”, Journal Of Managerial Psychology, 17(3), PP. 203-218.
34) Vaughan, F, (2002), “What is Spiritual Intelligence”, Journal of Humanistic Psychology, 42(2), PP.16-33.
35) Yang, L, (2012), “The Impact of Emotional Intelligence on Auditor Judgment”, Doctor Dissertation, Virginia Commonwealth University, URI: http://hdl.handle.net/10156/4375.
36) Yang, L, (2013), “The Impact of Emotional Intelligence on Auditor Judgment. Dissertation Doctor of Philosophy”, URI: http://hdl.handle.net/10156/4375.
37) Zohar, D., & Marshall, I, (2000), “SQ: Spiritual Intelligence”, The Ultimate Intelligence, Bloomsbury, London
یادداشتها