Subject Areas : Financial Economics
سید سعید منجم زاده 1 , ابوالقاسم نادری 2 , غلامرضا گرایی نژاد 3 , ناهید پوررستمی 4
1 - دانشجوی دکترای رشته اقتصاد و مدیریت مالی آموزش عالی در دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2 - استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
3 - استادیار دانشکده اقتصاد و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
4 - استادیار دانشکده مطالعات جهان، دانشگاه تهران تهران، ایران.
Keywords:
Abstract :
1) ابوالمعالی، خدیجه (1391). پژوهش کیفی از نظریه تا عمل، تهران: نشر علم.
2) انتظاری، یعقوب و قارون، معصومه (1394). عقلانیت و عملکرد دولت در تأمین مالی آموزشعالی ایران، نامه آموزشعالی، شماره 29: 11-38
3) امیری، مجتبی، مقیمی، سیدمحمد؛ و قربانی، فاطمه (1389). چالشها، موانع و سازو کارهای نظامهای بودجهریزی در آموزشعالی: مطالعه موردی: دانشگاه تهران، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره 17، شماره59: 3-16.
4) بازرگان، عباس (1389). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته (رویکردهای متداول در علوم رفتاری)، تهران: نشر دیدار.
5) بهزادی نازنین؛ رضوی سید مصطفی؛ حسینی سید رسول (1393). طراحی الگوی مفهومی دانشگاه کارآفرین با رویکرد کارآفرینی سازمانی، دوره 7، شماره 4، شماره پیاپی 26: 697-713.
6) خانعزیزی، محمد و امینبیدختی، علیاکبر (1395). سازوکارهای تأمین منابع مالی بخش آموزش (آموزش و پرورش و آموزش عالی)، نامه آموزشعالی، دوره 9، شماره 34: 121-148.
7) داوری، علی، رضازاده، آرش (1396). مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار PLS، تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
8) دباغ، رحیم و جواهریان، لیلا (1395). بهرهوری واحدهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاههای جامع دولتی ایران، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، دوره22، شماره2: ۹۹- 123.
9) دباغ، رحیم و صالحی، محمدرضا (1393). بررسی عوامل مؤثر بر کارایی دانشگاههای همگن دولتی کشور، آموزشعالی ایران، ۶ (۴):۱۰۷- ۱۳۴.
10) رضائیان، مجید، توکل کوثری، محمدعلی و نوه ابراهیم، عبدالرحیم (1395). تحلیل چالشهای فراروی دانشگاهها و مؤسسات آموزشعالی غیردولتی- غیرانتفاعی ایران، آموزشعالی ایران، ۸ (۱):۷۲- 91.
11) سهیلی اصفهانی، مائده و علیمرادی، محمد (1394). بررسی عوامل مؤثر بر کاهش هزینههای دانشگاه آزاد اسلامی از دیدگاه کارکنان واحد اصفهان (خوارسگان)، فصلنامه حسابداری مالی، ۷ (۲۵):۱۰۹- 131.
12) عزتی، میترا و نادری، ابوالقاسم (1388). تأثیر سازکارهای تخصیص منابع مالی بر عملکرد آموزشی گروههای آموزشی دانشگاهی: مطالعه موردی دانشگاه تهران، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، شماره 52: ۲۳-54.
13) عمادزاده، مصطفی (1388). تأمین مالی آموزشعالی: جایگاه دولت و بخش خصوصی، رویکردها و چشم اندازهای نو در آموزشعالی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
14) فراستخواه، مقصود (1395). روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تاکید بر نظریه برپایه (گراندد تئوری GTM)، تهران: نشر آگاه.
15) کجوری، جواد، لطفی، فرهاد، امینی، میترا، پیله ور، علی و اسماعیل زاده، زهره (1389). محاسبه هزینه سرانه تربیت دانشجو در مقطع دکتری حرفهای پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی شیراز در سال 1386، گامهای توسعه در آموزش پزشکی، دوره 7، شماره1: 9 -16.
16) کسکه، شهاب (1387)، هیات امنا در آموزشعالی، دایره المعارف آموزشعالی، تهران: بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی.
17) کسکه، شهاب و محب زادگان، یوسف (1389). توسعه راهبری دانشگاهها از منظر تبیین مولفههای عملکردی هیاتهای امنا و روندپژوهی کارکرد و ترکیب اعضای آن، برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، دوره2، شماره5: 165 -202.
18) کشتهگر، عبدالعی؛ تشکریان جهرمی، علیرضا و حجت دوست، سجاد (1394). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر تجاریسازی نتایج تحقیقات دانشگاهی، مورد مطالعه: مؤسسات آموزشعالی زاهدان، نامه آموزشعالی، دوره 8، شماره 31 : 11-29.
19) محجوب عشرتآبادی، حسن (1394). تدوین الگوی تصمیمگیریهای استراتژیک مالی در دانشگاه تهران، رساله دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
20) محمدپور، احمد (1390) روش تحقیق کیفی ضدروش1 (منطق و طرح در روششناسی کیفی)، تهران: جامعه شناسان.
21) مومنی، منصور و فعال قیومی، علی (1391). تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، تهران: ناشر مولف.
22) نادری ابوالقاسم (1388). مالیه آموزش، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
23) نادری، ابوالقاسم (1389). سازوکار و الگوی مطلوب تخصیص منابع مالی برای آموزش و پرورش: مبانی، الزامات، عناصر و الگوریتم، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 104:59- 90.
24) نادری، ابوالقاسم (1390). تحلیل رابطه بین منابع مالی و عملکرد آموزشی مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، فصلنامه برنامهریزی و بودجه، سال 16، شماره 112: 129-160.
25) نورشاهی، نسرین (1387). شایستگیهای لازم برای ریاست دانشگاه و میزان اهمیت آنها از نظر صاحبنظران آموزشعالی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی، شماره48: 27- 48.
26) Anyamele, S. C. (2004). Institutional management in higher education: A study of leadership approaches to quality improvement in university management-Nigerian and Finnish Cases, Helsinki: Helsinki University Press.
27) Charmaz, K. (2006). Constructing grounded theory: A practical guide through qualitative research. London: Sage Publications Ltd,.
28) Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach to structural equation modeling. Modern methods for business research, 295(2): 295-336.
29) Creswell, J. W. (1999). Mixed-method research: Introduction and application. Handbook of educational policy, San Diego, CA: Academic Press, 455-472.
30) Deiaco, E., Hughes, A., & McKelvey, M. (2012). Universities as strategic actors in the knowledge economy. Cambridge Journal of Economics, 36(3), 525-541.
31) Estermann, T., & Pruvot, E. B. (2011). Financially Sustainable Universities II-European universities diversifying income streams. European University Association
32) Gavin, H. (2008). Understanding research methods and statistics in psychology, London: Sage.
33) Ingram, R. T., & Weary, W. A. (2000). Presidential & Board Assessment in Higher Education: Purposes, Policies & Strategies. Association of Governing Boards of Universities and Colleges.
34) Kretovics, M., & Michael, S. O. (2005). Financing higher education in a global market, Paris: Algora Publishing.
35) Land, P. C. (2003). From the other side of the academy to academic leadership roles: Crossing the great divide, New Directions for Higher Education, (124): 13-20.
36) Lasher, W. F., & Cook, W. B. (1996). Toward a theory of fund raising in higher education. The Review of Higher Education, 20(1), 33-51.
37) Lindahl, W. E. (2010). Principles of fundraising: Theory and practice. London: Jones & Bartlett Publisher.
38) Neilson, L., Brouard, F., & Armenakyan, A. (2012). Fundraising Methods: Past, Present, Future. Sprott Centre for Social Enterprises.
39) Proper, E. (2009). Bringing educational fundraising back to Great Britain: A comparison with the United States. Journal of Higher Education Policy and Management, 31(2), 149-159.
40) Pérez-Esparrells, C., & Torre, E. M. (2012). The challenge of fundraising in universities in Europe. International Journal of Higher Education, 1(2), p55.
41) Tenenhaus, M., Amato, S., & Esposito Vinzi, V. (2004). A global goodness-of-fit index for PLS structural equation modelling. In Proceedings of the XLII SIS scientific meeting ,Vol. 1: 739-742.
42) Tsuma, A. N., & Mugambi, F. (2014). Factors Influencing Performance of Income Generating Units in Public Universities. European Journal of Business and Management, 6(10), 87-92.
43) Wetzels, M., Odekerken-Schröder, G., & VanOppen, C. (2009). Using PLS path modeling for assessing hierarchical construct models:Guidelines and empirical illustration. MIS quarterly: 177-195.
44) Yamamoto, K. (2010). Performance-oriented budgeting in public universities: The case of a national university in Japan. The Journal of Finance and Management in Colleges and Universities, (7), 43-60.7
45) Zietlow, J., Hankin, J. A., & Seidner, A. G. (2011). Financial management for nonprofit organizations: policies and practices. New Jersey: John Wiley & Sons.
یادداشتها