طراحی استراتژی های بازاریابی محصول کیوی جهت ورود به بازارهای بین المللی به روش گراندد تئوری و روش SWOT(مطالعه موردی: شرکت امین کاسپین شمال)
مهدیه مددخواه
1
(
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
)
ابراهیم چیرانی
2
(
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
)
مریم اوشک سرایی
3
(
استادیار گروه مدیریت صنعتی، واحدرشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
)
Keywords: بازاریابی صادرات, مسئولیت های اجتماعی, قابلیت های بازاریابی, توانمندی های مدیریتی, استراتژی ورود,
Abstract :
با توجه به حمایت دولت از صادرات غیرنفتی و اهمیت کشت و اشتغالزایی کیوی در استان های شمالی کشور از یک طرف و محدودیت در نحوه توزیع و همچنین رقابت کشورهای تولید کننده در بازارهای جهانی لازم است میزان آمادگی شرکت امین کاسپین شمال در صادرات کیوی برای ورود به بازار جهانی و عوامل موثر بر آن مورد بررسی قرار گیرد.روش این تحقیق توصیفی که بر مبنای فرآیند مطالعات استراتژیک انجام شد و به لحاظ هدف کاربردی و دارای رویکرد کیفی بوده و از روش گراندد تئوری و ماتریس swot جهت طراحی استراتژی استفاده شده است. براساس یافته های پژوهش و پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات نتیجه ماتریس ارزیابی عوامل داخلی عدد 2.08 و نتیجه ماتریس ارزیابی عوامل خارجی عدد2.24 محاسبه و تعیین شد و موقعیت استراتژیک شرکت امین کاسپین شمال در وضعیت تدافعی قرار گرفت.