.
Subject Areas : شاهنامهyossofali biranvand 1 , قاسم صحرائی 2
1 - دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان
2 - دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان(نویسنده مسؤول)
Keywords:
Abstract :
1. اسماعیلپور، ابوالقاسم (1393)، اسطوره بیان نمادین، چ۴، تهران: انتشارات سروش.
2. اکبری، بهمن، توزندهجانی، حسن و ابوالقاسمی، شهنام (1384)، درآمدی بر روانشناسی عمومی، چ۴، تهران: انتشارات شهر فیروزه.
3. بازان، تونی (1389)، نیروی ذهن خلاق، ترجمۀ زهرا فرزان، تهران: انتشارات بوکتاب.
4. پورنامداریان، تقی (1367)، رمز و داستانهای رمزی در ادب فارسی، چ۳، تهران: شرکت انتشارات علمیفرهنگی.
5. پولیا، جورج (1366)، چگونه مسئله را حل کنیم، ترجمۀ احمد آرام، چ۱، تهران: دفتر پژوهشهای مؤسسۀ کیهان.
6. تقوی، محمد (1376)، حکایتهای حیوانات در ادب فارسی، تهران: انتشارات روزنه.
7. جمعی از مؤلفان (1390)، روانشناسی عمومی، تهران: انتشارات پیام نور.
8. جهانگرد، فرانک، صدیقی، مصطفی و گلستانی حتکنی، طیبه (1390)، «نمادشناسی حکایت بوف و زاغ کلیله و دمنه بر پایۀ اساطیر ایران و هند»، مجلۀ بوستان ادب دانشگاه شیراز، سال سوم، شمارۀ 1، 75ـ۹۷.
9. ویشنو شرما (1363)، پنچاکیانه یا پنج داستان (کلیله و دمنه)، ترجمۀ مصطفی خالقداد عباسی، تصحیح و توضیح و مقدمۀ محمدرضا جلالی نائینی، محمود عابدی و تاراچند، چ۱، تهران: انتشارات اقبال.
10. دوبلوا، فرانسوا (1382)، برزوی طبیب و منشأ کلیله و دمنه، ترجمۀ صادق سجادی، چ۴، تهران: انتشارات طهوری.
11. رضائیان، علی (1395)، مبانی سازمان و مدیریت، چ۱۹، تهران: انتشارات سمت.
12. زمانی، کریم (1389)، شرح جامع مثنوی معنوی،چ۳۳، تهران: انتشارات اطلاعات.
13. زند، فاطمه (1393)، اصول و فنون مذاکره، چ۲، تهران: انتشارات آها.
14. سیف، علیاکبر (1395)، روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش، چ۹، تهران: انتشارات دوران.
15. شریعتمداری، علی (1393)، اصول و فلسفۀ تعلیم و تربیت، چ۶۰، تهران: انتشارات امیرکبیر.
16. شعبانی، حسن (1396)، مهارتهای آموزشی و پرورشی (جلد اول: روشها و فنون تدریس)، چ۲۴، تهران: انتشارات سمت.
17. شیخلووند، فاطمه و مستعلیزاده، تهمینه (1395)، «بررسی اخلاق مدیریتی در کلیله و دمنه». نشریۀ پژوهشنامه ادبیات تعلیمی، سال هشتم، شمارۀ 32، 137ـ۱۶۰.
18. صفوی، امانالله (1369)، کلیات روشها و فنون تدریس، تهران: شرکت چاپ و نشر ایران.
19. عباسی، حبیبالله و بالو، فرزاد (1388)، «بررسی روایتشناختی حکایت نخجیران و شیر از مثنوی مولوی»، مجلۀ هنر، شمارۀ 88، 8ـ۲۹.
20. فتوحی رودمعجنی، محمود (1389)، بلاغت تصویر، چ۲، تهران: نشر سخن.
21. فیشر، راجر و یوری ویلیام (1393)، اصول و فنون مذاکره، ترجمۀ مسعود حیدری، چ۱۸، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
22. گابر، دان (1370)، روانشناسی دوستی، ترجمۀ محمدعلی فرجاد، چ۱، تهران: انتشارات الهام.
23. گوتک، جرالد ال. (1396)، مکاتب فلسفی و آراء تربیتی، ترجمۀ محمدجعفر پاکسرشت، چ۱۷، تهران: انتشارات سمت.
24. محجوب، محمدجعفر (1336)، «کلیله و دمنه»، نشریۀ فرهنگ ایران زمین، شمارۀ 5، 97ـ۲۶۱.
25. محمدی افشار، هوشنگ (1394). «مقایسۀ دو واقعه از تاریخ هردوت با دو داستان از کلیله و دمنه و مرزباننامه»، نشریۀ ادبیات تطبیقی دانشگاه شهید باهنر کرمان، سال هفتم، شمارۀ 13، 201ـ۲۲۱.
26. نبیلو، علیرضا (1389)، «روایتشناسی داستان بوم و زاغ در کلیله و دمنه»، نشریۀ ادبپژوهی، شمارۀ 14، 7ـ۲۸.
27. مولوی، جلالالدین (1390)، مثنوی معنوی، تصحیح رینولد ا. نیکلسن، چ۵، تهران: انتشارات هرمس.
28. نصرالله منشی، ابوالمعالی (1385)، کلیله و دمنه، تهران: انتشارات امیرکبیر.
29. یوسفی، محمدرضا و عامل محرابی، ابراهیم (1395)، زاغ و مار: برگرفته از کلیله و دمنه: مهارت حل مسئله، چ۴، تهران: فرای علم.
30. Bolton, Robert (1986), People Skils, New York: Simon & Schuster, Inc.
31. Goetz, E.T, Alexander, P.A. and Ash, M.J. (1992), Educational Psychology: A Classroom Perspective. Maxwell Macmillan International.
32. Santroch, John, W. (2010), Educational Psychology (2nd & 3rd ed), New York: McGraw-Hill.
_||_