Subject Areas :
مهدی محمودییکتا 1 , اسماعیل ذبیحی 2 , مسعود جورابلو 3
1 - گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
2 - گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
3 - گروه تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
Keywords:
Abstract :
منابع
افصح حسینی، فاطمه السادات(1385). ورزش، شهر، توریسم، ارائه شده بصورت سخنرانی در اولین همایش ملی شهر و ورزش.
جردن، فیونا. شهریور و مهر(1384). توریسم ورزشی و رابطه آن با جنسیت افراد: چالشهای بین المللی و راهکارهای آن. پنجمین کنگره بین المللی علمی- ورزشی بسوی آینده. تهران.
شیخی، حمیدرضا(1381). ورزش و جامعه. مشهد. تهران: انتشارات وزارت امور خارجه.
عبدلی، بهرام(1384). مبانی روانی اجتماعی در تربیت بدنی. تهران. انتشارات بامداد کتاب
غفوری، فرزاد و دیگران(1386). عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران.فصلنامه المپیک. شماره 4.
مالمیر، مهدی(1385). اثرات ورزش بر توسعه شهری (رابطه بین توریسم ورزشی و توسعه شهری). ارائه شده بصورت سخنرانی در اولین همایش ملی شهر و ورزش.
مجتبوی، کوروش، شهریور و مهر(1384). توریسم ورزشی و نقش زنان در توسعه پایدار. پنجمین کنگره بین المللی علمی– ورزشی بسوی آینده. تهران.
محمودی یکتا، مهدی(1387). شناسایی عوامل جذب کننده و بازدارنده گردشگران ورزشی فعال مرد سفر کننده به ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان
نوربخش، مهوش و دیگران. پاییز(1389). بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی بانوان استان آذربایجان غربی با تاکید بر جاذبههای طبیعی. فصلنامه علمی- پژوهشی جهش. سال دوم. شماره7.
هنرور، افشار(1383). عوامل موثر بر توسعه گردشگری ناشی از برگزاری رویدادهای ورزشی بین المللی در کشور از دیدگاه مدیران و دست اندرکاران ورزشی و مدیران گردشگری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم.
Bramwell, B (1997). Strategic planning before and after a mega- event. Tourism Management, pp. 167-176.
Cho, Kwang-Min (2001). Developing Taekwondo as a tourist commodity. IJASS, 13 (2), 53-62.
Crompton, J. L; Mckay, S.L (1997). Motives of visitors attending festival events. Annals of Tourism Research, Vol; 24, No. 2, pp.425-439.
Gibson H. J; Willming C and Holdnak, A (2003) Small- scale event sport tourism: fans as tourists. Tourism Management. 24. 181-190.
Gibson H.J (1999). Sport tourism: the rules of the game. Parks & Recreation, Arlington: Jun. Vol. 34, Iss. 6; pg. 36, 8 pgs.
Gibson, H and Yiannakis, A (1992). Some correlates of the sport Lover (Tourist): A life course perspective (Presented at the North American Society for the Sociology of Sport Conference, Toledo, Ohio and November 4-7.
Gratton, Chris; Henry, Ian (2001). Sport in the City: the role of sport in economic and social regeneration. Routledge, Florence, KY, USA.
Green, B and Chalip, L (1998). "Sport tourism as the celebration of subculture". Annals of tourism Research 25: 275-92.
Higham, J; Hinch T. (2002). Tourism, sport and seasons: The challenges and potentials of overcoming seasonality in the sport and tourism sectors. Tourism Management 23, pp. 175-185.
Hinch, T; Higham, J. (2003). Sport tourism development. Channel View Publication. UK.
Kim, C. (1999) Cross- cultural perspectives on motivation. Annals of Tourism Research 261, pp. 201-204.
Kim Nam- Su; Laurence Chalip (2003). Why travel to the FIFA World Cup? Effects of motives background, interest, and constraints, Tourism Management, Article in Press.
Kozak, M. (2002) Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations. Tourism Management 23, pp. 221-232.
Williams D.R; Schreyer R (1990). The effect of the experience use history on the multidimensional structure of motivations to participate in leisure activities. Journal of Leisure Research 22, pp. 36-54.
-Yamaguchi, Y (2006). Sport tourism, sport volunteer and sport for all. Journal of Asian Sport for All, Vol. 1, pp. 29-36.