.
Subject Areas : Urban Sociological Studiesحسین افراسیابی 1 , یاسین خرم پور 2 , ندا جواهرچیان 3 , علی اکبر دهقان 4
1 - استادیار علوم اجتماعی دانشگاه یزد
2 - کارشناس ارشد جامعه شناسی و مدرس دانشگاه پیام نور، نویسنده مسئول
3 - کارشناس ارشد جامعه شناسی دانشگاه یزد
4 - دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه یزد
Keywords:
Abstract :
- باکاک، رابرت. (1381). مجموعهی مفاهیم علوم اجتماعی (مصرف)، ترجمهی خسرو صبوری، تهران: نشر شیرازه.
- بودریار، ژان. (1389). جامعه مصرفی اسطورهها و ساختارها، مترجم: پیروز ایزدی، تهران: نشر ثالث.
- بوردیو، پیر. (1381). نظریه کنش اجتماعی، ترجمه مرتضی مردیها، تهران: نقش و نگار.
- جیدان، رابرت. (1385). نقد اجتماعی پستمدرنیته: بحرانهای هویت، ترجمهی صالح نجفی، تهران: نشر شیرازه.
- چینیچیان، نیلوفر. (1389). دیوید هاروی جهانیشدن و پستمدرنیته، مجلهی گزارش، سال نوزدهم، شمارهی217: 40-41.
- حشمتیغمایی، محمدتقی. (1380). دینداری نوجوانان و عوامل مؤثر بر آن، پایاننامهی کارشناسی ارشد، رشتهی جامعهشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
- دورکیم، امیل. (1384). تقسیم کار اجتماعی، ترجمه باقر پرهام، نشر مرکز.
- رضادوست، کریم؛ حسینزاده، علیحسین و رضایی، عباس. (1391). تأثیر شهرگرایی و دینداری بر مصرفگرایی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه شاهد چمران اهواز)، فصلنامهی توسعهی اجتماعی، دورهی 7، شمارهی2: 140-121.
- رنجبران، بهرام و ذبیح زاده، کاظم و برابری، مجتبی. (1390). بررسی الگوهای مصرفی دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان، مجلهی زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، دورهی 9، شمارهی 2: 180- 155.
- ریتزر، جورج. (1389). مبانی نظریههای جامعهشناختی معاصر و ریشههای کلاسیک آن، ترجمهی شهناز مسمی پرست، تهران: نشر ثالث.
- زیمل، گئورگ. (1372). کلان شهر و حیات ذهنی، ترجمهی یوسف اباذری، نامهی علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، جلد 2، شمارهی 3: 17-32.
- سیدینیا، اکبر. (1388). مصرف و مصرفگرایی از منظر اسلام و جامعهشناسی اقتصادی، فصلنامهی علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی، سال نهم، شمارهی 34: 178- 152.
- طالبی دلیر، معصومه؛ اکبری، حسین. (1393). رسانه و مصرفگرایی، رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال چهارم، شمارهی دوم: 123-150.
- عسکری ندوشن، عباس؛ سید علیرضا افشانی؛راضیه ذاکری هامانه و سمیه عسکری ندوشن. (1390). تمایلات مصرفی زنان در شهر یزد، مجلهی زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، شماره ی(1): 116-93.
- فاضلی، محمد. (1382). مصرف و سبک زندگی، تهران: انتشارات صبح صادق.
- کیویستو، پیتر. (1380). اندیشههایبنیادیدرجامعهشناسی، ترجمهی منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.
- گیدنز، آنتونی. (1382). جامعهشناسی، ترجمهی منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.
- گیدنز، آنتونی. (1387). تجدد، تشخص، جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمهی ناصر توفیقیان، تهران: نشر نی.
- مارکوزه، هربرت. (1362). انسان تکساحتی، ترجمه محسن مؤیدی، تهران: امیرکبیر.
- معدندار، لیلا و محمدی شکیبا، عباس. (1389). بررسی نظرات مردم دربارهی الگوهای مصرف در جامعه و نقش رسانه در اصلاح آنها، فصلنامهی پژوهشهای ارتباطی، سال هفدهم شمارهی 1: 32-17.
- مک اینتایر، السدر. (1360). مارکوزه، ترجمهی حمید عنایت، تهران: انتشارات خوارزمی.
- موحد، مجید؛ عباسی شوازی، محمد تقی؛ مرحمتی، ندا. (1389). رسانه، جنسیت و مصرفگرایی: مطالعه رابطهی استفاده از رسانههای جمعی با تمایلات مصرفگرایانه دختران و پسران جوان شهر شیراز، مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان): 12، 65-47.
- موسوی، یعقوب و پاکخصال، اعظم. (1391). تحلیل جامعهشناسی رفتار شهرگرایی زنان، مجلهی زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، شمارهی 4: 24-40.
- وبلن، تورستین. (1383). نظریهی طبقه مرفه، ترجمهی فرهنگ ارشاد، تهران: نی.
- Campbell, Colin (2005). The craft Consumer: culture, crafy and consumption in a postmodern society, in journal of consumer culture, Vol 5 (1): 34-51.
- Cohen, Robin and Kennedy ,Paul (2009). Global sociology Palgrave Macmillan, second edition.
- Kuruvilla , Shelja J.; Nishank Joshi & Nidhi Shah (2009). Do men and women really shop differently? An exploration of gender differences in mall shopping in India. International, Journal of Consumer Studies International, 33, 35-53.
- Miles, R (2002). The changing consumer: Markets and meanings, London , Rotledge.
- Paek, Hye-Jin & Pan, Zhongdang (2004). Spreading Global Consumerism: Effects of Mass Media and Advertising on Consumerist Values in China, Journal Mass Communication and Society, 7: 42.65
- Peterson, Mark (2006). Consumption and everyday life, London: Routledge.
- Scott, M (2002). Every day Resistance in Cultural Resistance, London:Verso
- Simmel ,Gorge (1971). On in dividuality and social formes ,edited by D.N.Levine ,chicago :university of chicago press.pp:29-305.
- Story, John (1999). Cultural Consumption and everyday Life. Londden, Arnold Publisher.
- Zimmerman, Amanda and Dahlberg, John (2008). The Sexual objectification of Women in Advertising: A Contemporary Cuiturai Perspective, March ,Jourrrl of Rouertisirg Reserbcr 7.34-51.
- Inglehart, Ronald (1999). Culture shift in advanced industrial societies, Princeton, NJ: Princeton University Press.
- O’Cass, A. (2001). Consumer self-monitoring, materialism and involvement in fashion clothing”, Australasian Marketing Journal, 9 (1), 46–60.
_||_