هدف از انجام این تحقیق مدلسازی نقش تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی در عشق به برند هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتسال ایران است که به صورت موردی در باشگاه فرهنگی ورزشی فرش آرای مشهد با استفاده از مدل معادلات ساختاری انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی چکیده کامل
هدف از انجام این تحقیق مدلسازی نقش تاکتیکهای بازاریابی ارتباطی در عشق به برند هواداران باشگاههای لیگ برتر فوتسال ایران است که به صورت موردی در باشگاه فرهنگی ورزشی فرش آرای مشهد با استفاده از مدل معادلات ساختاری انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه این تحقیق، هواداران باشگاه ورزشی فرش آرای مشهد بودند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و از آمار استنباطی در سطح معناداری 05/0 استفاده گردید. با توجه به مقدار ضریب مسیر بین بازاریابی ارتباطی و شخصیت برند برابر با 24/0 که مقداری مثبت میباشد و مقدار آماره تی (t) مربوط به آن برابر با 16/15، بنابراین با اطمینان 95 درصد میتوان نتیجه گرفت که این ضریب مسیر در سطح خطای 05/0 معنادار است و وجود رابطه معنادار و مستقیم (مثبت) بین بازاریابی ارتباطی و عشق برند تایید می شود. به طور کلی طراحی مدل معادلات ساختاری نقش بازاریابی ارتباطی بر عشق برند هواداران لیگ برتر فوتسال ایران، بیانگر آن است که نیاز به ورود مفهومی جدید به نام عشق در باشگاههای لیگ برتر ایران نیازی جدی است و لازمه رسیدن به این مهم و بهرهگیری از نتایج مثبت این ورود در فوتبال ایران، توجه بیشتر به نیازها و خواستههای هواداران می باشد.
پرونده مقاله
هدف از اجرای پژوهش حاضر طراحی مدل توسعه پایدار مشارکت ورزش دانش آموزی ایران بود. روش پژوهش کیفی و با استفاده از نظریه داده بنیاد بود که یک روش پژوهشی استقرایی و اکتشافی است. قلمروی پژوهش تحقیق شامل کارشناسان و ذینفعان محیط نزدیک و دور حوزه ورزش دانش آموزی بود. از روش نم چکیده کامل
هدف از اجرای پژوهش حاضر طراحی مدل توسعه پایدار مشارکت ورزش دانش آموزی ایران بود. روش پژوهش کیفی و با استفاده از نظریه داده بنیاد بود که یک روش پژوهشی استقرایی و اکتشافی است. قلمروی پژوهش تحقیق شامل کارشناسان و ذینفعان محیط نزدیک و دور حوزه ورزش دانش آموزی بود. از روش نمونهگیری، گلوله برفی مبتنی بر رویکرد نظری استفاده شد و تا رسیدن مقولهها به اشباع نظری ادامه یافت و تعداد 20 مصاحبۀ نیمه ساختار مند و اکتشافی انجام گرفت. اعتبار یافتهها با روشهای تطبیق توسط اعضا، بررسی شد. نتایج تحلیل دادهها در طی سه مرحله کدگذاری باز، کد گذاری محوری و کد گذاری انتخابی به مفاهیم مجزا تفکیک شدند. یافتههای پژوهش نشان داد که فرایند کد گذاری در چارچوب ابعاد 6 گانه مدل پارادایمی شامل: عوامل زمینهای مانند بسترسازی زیر ساختهای سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی متخصص، شرایط علّی مانند ایجاد نگرش ورزش خواهی و نوع دوستی در بین دانش آموزان، پدیده مرکزی به مؤلفههایی از جمله توسعه کل نظام ورزش با ورزش تربیتی، عوامل مداخلهگر مانند وجود موازیکاری در سازمانهای ورزشی و راهبردهایی همچون اصلاح و تسهیل قوانین و مقررات جذب حامیان مالی و خیرین و پیامدهایی مانند رسیدن به عزت و اقتدار ملی شناسایی و استخراج گردید. نتایج تحقیق حاکی از آن است که هم افزایی و مشارکت خانوادهها، سازمانها و نهادها، باعث پویایی دانش آموزان و نشاط اجتماعی میشود و بستر را برای تأمین منابع مالی و توسعه زیر ساختی حوزه ورزش دانشآموزی فراهم مینماید.
پرونده مقاله
هدف از تحقیق حاضر تعیین ارتباط بین مسئولیت پذیری اجتماعی باشگاه پرسپولیس با رضایتمندی، وفاداری و تمایل به حضور مجدد تماشاگران بود. روش تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی بوده و جامعه آماری تحقیق را کلیه هواداران تیم پرسپولیس در بازی با ماشینسازی تبریز در تاریخ 21 اردیبهشت چکیده کامل
هدف از تحقیق حاضر تعیین ارتباط بین مسئولیت پذیری اجتماعی باشگاه پرسپولیس با رضایتمندی، وفاداری و تمایل به حضور مجدد تماشاگران بود. روش تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی بوده و جامعه آماری تحقیق را کلیه هواداران تیم پرسپولیس در بازی با ماشینسازی تبریز در تاریخ 21 اردیبهشت 1398 بودند؛ حجم نمونه نیز به صورت تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 381 انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامههای مسئولیت اجتماعی جلالی فراهانی و سجادی (1391)، رضایتمندی تماشاگران الیور (1997)، وفاداری نگرشی موسوی، الهی و هادوی (1392)، وفاداری رفتاری موسوی، الهی و هادوی (1392) تمایل به حضور مجدد لیم (2006) بود. آمار استنباطی شامل آزمونهای تحلیل عاملی تاییدی ، مدل معادلات ساختاری برای سنجش تجانس درونی سوالات پرسشنامه، آزمونهای کالموگروف اسمیرنوف برای تعیین طبیعی بودن توزیع دادهها و برای تعیین روابط و پیشبینی متغیرهای تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون تک متغیره استفاده شد که این آزمونهای آماری با نرمافزار SPSS22 انجام شد. نتایج نشان داد بین مسئولیت اجتماعی باشگاه پرسپولیس با رضایتمندی تماشاگران رابطه مثبت معناداری وجود دارد. رابطه مثبت و معناداری بین رضایت تماشاگران با وفاداری نگرشی و رفتاری و همچنین وفاداری نگرشی و رفتاری با تمایل به حضور مجدد تماشاگران برقرار میباشد و رابطه مثبت و معناداری بین وفاداری نگرش با وفاداری رفتاری گزارش دادند. با توجه به این یافتهها به مدیران باشگاهها و سازمانهای ورزشی توصیه میشود به ابعاد و فعالیتهای مسئولیت اجتماعی توجه بیشتری کرده و اینگونه فعالیتها را در برنامه بلند مدت خود در نظر بگیرند.
پرونده مقاله
هدف از تحقیق تعیین روایی، پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه امنیت مجموعه های ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دو بخش کیفی و کمی بود. در بخش کیفی، خبرگان مدیریت ورزشی بودند که تعداد 11 نفر اعضای پنل دلفی جامعه را تشکیل می دادند. در بخش کمی، جامعه آماری این پژوهش را مدی چکیده کامل
هدف از تحقیق تعیین روایی، پایایی و ساختار عاملی پرسشنامه امنیت مجموعه های ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دو بخش کیفی و کمی بود. در بخش کیفی، خبرگان مدیریت ورزشی بودند که تعداد 11 نفر اعضای پنل دلفی جامعه را تشکیل می دادند. در بخش کمی، جامعه آماری این پژوهش را مدیران و کارکنان مجموعه های ورزشی شهر کرج بودند (785N=). در بخش کیفی، تمامی 11 نفر از خبرگان عضو پنل دلفی به عنوان نمونه تحقیق در نظر گرفته شد. در بخش کمی، باتوجه به ماهیت پژوهش، در مرحله ساخت ابزار تحقیق، 150 نفر از نمونه به صورت تصادفی انتخاب و تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه و تاییدی به وسیله آنها انجام شد. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد روایی پرسشنامه از نوع روایی صوری و سازه بود. به منظور تایید روایی صوری، پرسشنامه تحقیق به تایید 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی رسید. همچنین محقق از آزمون KMO برای کفایت حجم نمونه و درک اینکه تعداد گویه ها برای پیش بینی هر مولفه کافی است، استفاده کرد. همچنین از آزمون بارتلت نیز برای تعیین اینکه آیا گویه ها با یکدیگر همبستگی کافی را دارند استفاده شد. در سطح آمار استنباطی از آزمون های تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. عوامل زیر به نام های کنترل محیطی، کنترل ورودی ها، بررسی صلاحیت و اعتبارنامه افراد، سیستم های حفاظت فیزیکی، مدیریت ریسک، مدیریت امور اضطراری، ارتباطات، پرسنل امنیتی، آموزش (الگوسازی و شبیه سازی)، محافظت در برابر مواد سمی، ساختار مکان ورزشی و اقدامات فرهنگی شناسایی شدند.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر، ارائۀ الگوی توسعۀ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی است که با استفاده از طرح نظاممند نظریۀ دادهبنیاد انجام گرفت. شرکتکنندگان در پژوهش حاضر، متخصصان و صاحبنظران ورزش همگانی بودند که تعداد 20 نفر از میان آنها به صورت نمونهگیری نظری جهت مصاحبه عمیق انتخا چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر، ارائۀ الگوی توسعۀ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی است که با استفاده از طرح نظاممند نظریۀ دادهبنیاد انجام گرفت. شرکتکنندگان در پژوهش حاضر، متخصصان و صاحبنظران ورزش همگانی بودند که تعداد 20 نفر از میان آنها به صورت نمونهگیری نظری جهت مصاحبه عمیق انتخاب شدند و مصاحبهها تا مرحلۀ اشباع نظری ادامه یافت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها، از کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده گردید. 450 گزاره مفهومی اولیه با 14 مقوله و 38 مفهوم در قالب ابعاد 6 گانۀ مدل پارادایمی، شامل شرایط علی (1 مقوله)، پدیدۀ اصلی (افزایش مشارکت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی)، راهبرد (2 مقوله)، شرایط زمینهای (5 مقوله)، شرایط محیطی (4 مقوله) و پیامد (1 مقوله) شناسایی شدند. پیامدهای حاصل از مدل تحقیق نشان داد که بهبود نگرش و آگاهی، افزایش انگیزه و علاقه و افزایش نشاط و شادابی، میتواند باعث جلب مشارکت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی در فعالیتهای ورزش همگانی دانشگاه شود. بنابراین، ضرورت دارد جهت توسعۀ ورزش همگانی و افزایش مشارکت افراد، خط مشیهای توسعۀ ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر مدل طراحی شدۀ تحقیق حاضر باشد.
پرونده مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه مسئولیت اجتماعی با وجهه و هویت تیم ملی ایران بودروششناسی: روش تحقیق توصیفی به روش همبستگی میباشد که با توجه به نرمال بودن داده-ها از روش رگرسیون گام به گام استفاده گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر مسئولین فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، معاون چکیده کامل
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه مسئولیت اجتماعی با وجهه و هویت تیم ملی ایران بودروششناسی: روش تحقیق توصیفی به روش همبستگی میباشد که با توجه به نرمال بودن داده-ها از روش رگرسیون گام به گام استفاده گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر مسئولین فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، معاونت حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش و رسانههای مکتوب و مجازی حوزهی ورزش انتخاب شد. نمونه آماری تحقیق حاضر 77 نفر بودند که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شد.یافتهها: یافتههای پژوهش نشان می دهد مولفههای اخلاقی، قانونی و اقتصادی بیشترین رابطه را با وجهه تیم ملی دارند و رابطه کمتری را با هویت تیم دارد از بین مولفههای مسئولیت اجتماعی به ترتیب مسئولیت اخلاقی، اقتصادی و قانونی بیشترین رابطه را با وجههی تیم ملی دارند. در گام اول مسئولیت اخلاقی 72 درصد از واریانس وجهه تیم ملی را تبیین میکند. در گام دوم مسئولیت اخلاقی و اقتصادی درمجموع 83 درصد از واریانس وجهه تیم ملی را تبیین کردند. در گام سوم مسئولیت اخلاقی، اقتصادی و قانونی درمجموع 84 درصد از واریانس وجهه تیم ملی را تبیین کردند. همچنین مولفههای مسئولیت اجتماعی با هویت رابطه پیش بینی کننده ای یافت نشد.نتیجهگیری: مسئولین فدراسیون فوتبال به منظور تقویت وجهه و هویت تیم ملی با بهره گیری از مسئولیت اجتماعی میتوانند اولویت اقدامات خود را به ترتیب به مولفههای اخلاقی، اقتصادی و قانونی اختصاص دهند.
پرونده مقاله