• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - رفتاری علوم فصلنامه/9 باور بین رابطه بررسیطرحواره و فراشناختی هایناسازگاراولیه های وسواسی علائم با–اهواز آزاد دانشگاه دانشجویان اجباری
        سان1 فر مسعودی معصومه2 سعید دکتررضایی3 طیب عبدالرض سان1 فر مسعودی معصومه2 سعید دکتررضایی3 طیب عبدالرض
        چکیدهباور بین رابطه بررسی پژوهش این از هدفطرحواره و فراشناختی هایعلائـم با اولیه ناسازگار هایوسواسی–بود اهواز آزاد دانشگاه دانشجویان اجباری.جامعـه و بـود همبسـتگی نـوع از حاضر پژوهشآماری384نفر)دختر192و192پسر(ب اهواز واحد اسلامی آزاد دانشگاه دانشجویان ازبین از که و چکیده کامل
        چکیدهباور بین رابطه بررسی پژوهش این از هدفطرحواره و فراشناختی هایعلائـم با اولیه ناسازگار هایوسواسی–بود اهواز آزاد دانشگاه دانشجویان اجباری.جامعـه و بـود همبسـتگی نـوع از حاضر پژوهشآماری384نفر)دختر192و192پسر(ب اهواز واحد اسلامی آزاد دانشگاه دانشجویان ازبین از که ودند١-تربیتی شناسی روان تخصصی دکتری دانشجویاهواز واحد اسلامی آزاد دانشگاه علمی هیات عضو اهواز چمران شهید دانشگاه)مسئول نویسنده(باشد می اهواز واحد اسلامی آزاد دانشگاه پژوهشی طرح از برگرفته مقاله این.sasanbavi@yahoo.com ٢-عم شناسی روان ارشد کارشناسیاهواز واحد اسلامی آزاد دانشگاه ومی٣-تهران دانشگاه کودک شناسی روان تخصصی دکتری٤-اهواز واحد اسلامی آزاد دانشگاه عمومی شناسی روان ارشد کارشناسی10/باور بین رابطه بررسیطرحواره و فراشناختی هایوسواسی علائم با ناسازگاراولیه های–اهواز آزاد دانشگاه دانشجویان اجباریآنها)192و مرد192زن(نمونه روش بهطبقه تصادفی گیریشدند انتخاب ای.اندازه ابزارهایگیـریاز بودند عبارت:فراشناخت پرسشنامه(MCQ-30)طرحـواره پرسشـنامه کوتـاه فـرم ،)SQ-SF(ووسواسی پرسشنامه–مادزلی اجباری(MOCI).داده تحلیـل نتایجدا نشـان هـاکـه دطرحـواره بـینفکری وسواس و اولیه ناسازگار–عملی)003/0p=و18/0=r(وسواس و فراشناختی باورهای بین و ،فکری-دارد وجود رابطه وپسر دختر دانشجویان در عملی)000/0p=و22/0=r.(حاصل نتایج طبقبرای متغّیری چند همبستگی ضریب مکرر ورود روش به رگرسیون تحلیل ازمتغّیرهـای خطی ترکیبطرحواره بین پیشفکـری وسـواس بـا فراشـناختی باورهـای و اولیه ناسازگار های-دانشـجویان عملـیبـا برابـر اهواز واحد اسلامی آزاد دانشگاه204/0=Rو114/0=2Rسـطح در کـه اسـت0000/0=pاست معنادار.مق به توجه باتعیین ضریب دار)2R(بـین پـیش متغّیرهـای که است شده مشخص11ملاک متغّیر واریانس از درصد)فکری وسواس-عملی(می بینی پیش راکنـد.تحقیـق نتـایج واقـع درمی نشانطرحواره افزایش با دهدفکری وسواس اولیه، ناسازگار های-یافته افزایش نیز دانشجویان عملیفکری وسواس دانشجویان، فراشناختی باورهای افزایش با همچنین است،-یافته افزایش نیز آنان عملیاست.واژهکلیدی های:طرحواره فراشناختی، باورهای دانشجویان، وسواس،اولیه ناسازگار پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - ی رابطه پیشرفت انگیزش و اسناد سبکتحصیلی پیشرفت
        ر تمنایی رضا محمد دکتر1 بشری مژگان2 زاده دشتبان سمیه٣ ر تمنایی رضا محمد دکتر1 بشری مژگان2 زاده دشتبان سمیه٣
        رفتاری علوم فصلنامه/25ی رابطهپیشرفت انگیزش و اسناد سبکتحصیلی پیشرفت بافر تمنایی رضا محمد دکتر1بشری مژگان2زاده دشتبان سمیه٣چکیده:بی عوامل گرو در تحصیلی پیشرفتمی که است شماریعوامل کلی، مقوله دو در را آنها توانبه مربوطفردی تفاوتهایبه مربوط عوامل وآموزشی نظام و دانشگاهنمود چکیده کامل
        رفتاری علوم فصلنامه/25ی رابطهپیشرفت انگیزش و اسناد سبکتحصیلی پیشرفت بافر تمنایی رضا محمد دکتر1بشری مژگان2زاده دشتبان سمیه٣چکیده:بی عوامل گرو در تحصیلی پیشرفتمی که است شماریعوامل کلی، مقوله دو در را آنها توانبه مربوطفردی تفاوتهایبه مربوط عوامل وآموزشی نظام و دانشگاهنمود بررسی.تفاوتهایفردیدارد اشاره اسناد سبک و انگیزش جمله از شخصیتی ویژگیهای به.برر هدف با مطالعه اینسیاست گرفته انجام دانشجویان تحصیلی پیشرفت با پیشرفت انگیزش ، اسناد سبک بین رابطه.نمونهشامل پژوهش400گیری نمونه روش طریق از که بود قم شهر اسلامی آزاد دانشگاه در دانشجوشدند انتخاب ساده تصادفی.اسناد سبک پرسشنامه از اطلاعات آوری جمع برای(ASQ)پرسشنام ،ه١-روان گروه استادیارکاشان دانشگاه شناسی.Email:Tamannai@ kashanu.ac.ir2-روان ارشد کارشناسشناسیتربیتی.Email: Mojganbashari@ yahoo.com3-تربیتی شناسی روان ارشد کارشناس.Email:Dashtban62@yahoo.com26/ی رابطهپیشرفت انگیزش و اسناد سبکتحصیلی پیشرفت بااستفاده تحصیلی پیشرفت معیار سنجش برای دانشجویان کل معدل از و هرمند پیشرفت انگیزشاست شده.داده تحلیل برایشاخص از پژوهش هایاستنباط و توصیفی آمار هاییشد استفاده.نتایجتحلیلدادهکه داد نشان هابیناسناد سبکمؤلفه وهایتحصیلی پیشرفت با آنوانگیزشپیشرفتهمبستگیدار معنیندارد وجود.اماتحصیلی پیشرفت و پیشرفت انگیزش بینهمبستگیدار معنییدارد وجود.یافته همچنینک داد نشان هاهاسناد سبک نظر از دختران و پسران بینداری معنی تفاوتدارد وجوداماپ انگیزش نظر از دختران و پسران بینیداری معنی تفاوت شرفتوجودندارد.واژهکلیدی های:دانشجویان تحصیلی؛ پیشرفت اسناد؛ سبک پیشرفت؛ انگیزش پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - نشاط بر تاثیرگذار عوامل سنجش و شناساییدر کارکنان سازمانی غرب تهران واحد اسلامی آزاد دانشگاه
        فرزانه دکتر1 باشی چاوش ناهید2 عفیفی دهقان
        رفتاری علوم فصلنامه/43نشاط بر تاثیرگذار عوامل سنجش و شناساییدر کارکنان سازمانیغرب تهران واحد اسلامی آزاد دانشگاهباشی چاوش فرزانه دکتر1،عفیفی دهقان ناهید2چکیدهدانشگاه در کارکنان سازمانی نشاط بر تأثیرگذار عوامل سنجش و شناسایی پژوهش این هدفاست غرب تهران واحد اسلامی آزاد.بر چکیده کامل
        رفتاری علوم فصلنامه/43نشاط بر تاثیرگذار عوامل سنجش و شناساییدر کارکنان سازمانیغرب تهران واحد اسلامی آزاد دانشگاهباشی چاوش فرزانه دکتر1،عفیفی دهقان ناهید2چکیدهدانشگاه در کارکنان سازمانی نشاط بر تأثیرگذار عوامل سنجش و شناسایی پژوهش این هدفاست غرب تهران واحد اسلامی آزاد.برمی در را غرب تهران واحد کارکنان کلیه آن آماری جامعهنمونه گیردکهحجم به ای85طبقه روش به مورگان ازجدول استفاده با نفرانتخاب وتصادفی ایشدند.کارکنان سازمانی نشاط بر نفس به اعتماد تأثیر میزان دادکه نشان ها داده تحلیل نتایجبرابر232/0برابر کارکنان سازمانی نشاط بر مدیریت و کارکنان بین تاثیرتعهد میزان ،276/0میزان ،برابر کارکنان سازمانی نشاط بر سازمان فرهنگ با کارکنان فرهنگ تناسب تأثیر744/0میزا ،نتأسازمانی نشاط بر کارکنان بین باور و ثیراعتقادبرابر کارکنان409/0بر کارکنان بین مشارکت وتأثیربرابر کارکنان سازمانی نشاط823/0دادکه نشان نیز رگرسیون وتحلیل است2/71تغییرات از درصدمی موصوف عوامل اثرات از ناشی کارکنان سازمانی درنشاط شده ایجاداز باشدکهآنها بین"مشارکتکارکنان بین"است تأثیرگذاری میزان بالاترین دارای.١-ـرانایــ ـران،تهــ ـابداری،حســ ـروهغرب،گــ ـرانتهــ ـدواحــ ـلامیاســ آزاد ـگاهدانشــ ـتادیاراســ)ـئولمســ ـندهنویســ(Fchavoshbashi@yahoo.com:Email2-کوه،ایران معارف،فیروزه فیروزکوه،گروه واحد اسلامی آزاد دانشگاه مربی. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - مدارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسی البرز استان پرورش و آموزش
        فر تمنایی رضا محمد دکتر1 بشری مژگان2 زاده دشتبان سمیه فر تمنایی رضا محمد دکتر1 بشری مژگان2 زاده دشتبان سمیه
        رفتاری علوم فصلنامه/67مدارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسیالبرز استان پرورش و آموزشرحماندرکی١جهانیان رمضان دکتر٢ارسی ساعی ایرج دکتر٣چکیده:آموزش مدارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسی حاضر پژوهش هدفاست البرز استان پرورش و.پرورش چکیده کامل
        رفتاری علوم فصلنامه/67مدارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسیالبرز استان پرورش و آموزشرحماندرکی١جهانیان رمضان دکتر٢ارسی ساعی ایرج دکتر٣چکیده:آموزش مدارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسی حاضر پژوهش هدفاست البرز استان پرورش و.پرورش و آموزش مدارس مرد و زن مدیران تمام پژوهش این آماری جامعهالبرز استان)1094نفر(جامعه ،می تشکیل را کلیدهندساده تصادفی گیری نمونه روش از استفاده باتعداد بندی طبقه)270نفر(شدند انتخاب حاضر پژوهش برای آنان از.حاضر پژوهشتوصیفی-پیمایشیو میدانی صورت بههدف نظر ازاست کاربردی.ویژگی پرسشنامه گیری اندازه ابزارهایمحقق پرسشنامه و دموگرافیکمدارس مدیران سازمانی تعهد وتقویت ایجاد بر مؤثر عوامل ساختهمیباشد.داده تحلیل و تجزیه برایشاخص از هااستنباطی آمار و توصیفی آمار هایضریب روش باعدالت شغلی، رضایت عوامل که داد نشان آمده بدست نتایج شد استفاده متغیره چند رگرسیونشای انسانی، روابط سازمانی،عملکرد، ارزیابی نمره اساس بر تنبیه و پاداش نظام استقرار سالاری، سته1-ـهآموختــــ ـشدانـــــرزالبــــ ـاتتحقیقــــ و ـومعلــــ ـدواحــــ ـی،آموزشــــ ـدیریتمــــ ـدارشــــ ـیکارشناســــ ی.r_darki@yahoo.comEmail:٢–کرج واحد اسلامی آزاد دانشگاه آموزشی، مدیریت گروه استادیار.٣-ابهر واحد اسلامی ازاد دانشگاه اجتماعی، علوم گروه استادیار.Email: saiearasi@gmail.com68/ت تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسیالبرز استان پرورش و آموزش مدارس مدیران سازمانی عهدتعهد بر جنسیت متغیر و رهبری سبک شغلی، امنیت گذاری، هدف و گیری تصمیم در مشارکتموثرند البرز استان پرورش آموزش مدارس مدیران سازمانی.نتیجهیافته این از که ایمی هاگرفت توانآمو که است ایندر مذکور عوامل ارتقاء جهت در صحیح و اصولی ریزی برنامه با باید پرورش و زشبپردازد مدارس مدیران. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - دارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسی البرز استان پرورش و آموزش
        رحماندرکی١ جهانیان رمضان دکتر٢ ارسی ساعی ایرج دکتر رحماندرکی١ جهانیان رمضان دکتر٢ ارسی ساعی ایرج دکتر رحماندرکی١ جهانیان رمضان دکتر٢ ارسی ساعی ایرج رحماندرکی١ جهانیان رمضان دکتر٢ ارسی ساعی ایرج
        رفتاری علوم فصلنامه/67مدارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسیالبرز استان پرورش و آموزشرحماندرکی١جهانیان رمضان دکتر٢ارسی ساعی ایرج دکتر٣چکیده:آموزش مدارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسی حاضر پژوهش هدفاست البرز استان پرورش و.پرورش چکیده کامل
        رفتاری علوم فصلنامه/67مدارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسیالبرز استان پرورش و آموزشرحماندرکی١جهانیان رمضان دکتر٢ارسی ساعی ایرج دکتر٣چکیده:آموزش مدارس مدیران سازمانی تعهد تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسی حاضر پژوهش هدفاست البرز استان پرورش و.پرورش و آموزش مدارس مرد و زن مدیران تمام پژوهش این آماری جامعهالبرز استان)1094نفر(جامعه ،می تشکیل را کلیدهندساده تصادفی گیری نمونه روش از استفاده باتعداد بندی طبقه)270نفر(شدند انتخاب حاضر پژوهش برای آنان از.حاضر پژوهشتوصیفی-پیمایشیو میدانی صورت بههدف نظر ازاست کاربردی.ویژگی پرسشنامه گیری اندازه ابزارهایمحقق پرسشنامه و دموگرافیکمدارس مدیران سازمانی تعهد وتقویت ایجاد بر مؤثر عوامل ساختهمیباشد.داده تحلیل و تجزیه برایشاخص از هااستنباطی آمار و توصیفی آمار هایضریب روش باعدالت شغلی، رضایت عوامل که داد نشان آمده بدست نتایج شد استفاده متغیره چند رگرسیونشای انسانی، روابط سازمانی،عملکرد، ارزیابی نمره اساس بر تنبیه و پاداش نظام استقرار سالاری، سته1-ـهآموختــــ ـشدانـــــرزالبــــ ـاتتحقیقــــ و ـومعلــــ ـدواحــــ ـی،آموزشــــ ـدیریتمــــ ـدارشــــ ـیکارشناســــ ی.r_darki@yahoo.comEmail:٢–کرج واحد اسلامی آزاد دانشگاه آموزشی، مدیریت گروه استادیار.٣-ابهر واحد اسلامی ازاد دانشگاه اجتماعی، علوم گروه استادیار.Email: saiearasi@gmail.com68/ت تقویت و ایجاد در مؤثر عوامل بررسیالبرز استان پرورش و آموزش مدارس مدیران سازمانی عهدتعهد بر جنسیت متغیر و رهبری سبک شغلی، امنیت گذاری، هدف و گیری تصمیم در مشارکتموثرند البرز استان پرورش آموزش مدارس مدیران سازمانی.نتیجهیافته این از که ایمی هاگرفت توانآمو که است ایندر مذکور عوامل ارتقاء جهت در صحیح و اصولی ریزی برنامه با باید پرورش و زشبپردازد مدارس مدیران.کلیدی واژگان:گیری تصمیم در مشارکت رهبری، سبک پرورش، و آموزش سازمانی، تعهد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - رابطهشیوهوالدین پروری فرزند هایباخود و گرایی کمالتنظیمیو آن مقایسهدرآموزان دانشخانوادهفرزند چند و فرزند تک های ف
        اکرم طهرانی فرنودیان پریسا1 زاده اسد حسن دکتر2 قوام ابراهیمی صغری فرنودیان پریسا1 زاده اسد حسن دکتر2 قوام ابراهیمی صغری
        چکیده:بین رابطه بررسی تحقیق این هدفشیوهوالدین پروری فرزند هایباخود و گرایی کمالتنظیمیوآن مقایسهدرآموزان دانشخانوادهفرزند چند و فرزند تک هایاسـت بـوده.عبـارت پـژوهش جامعـهتعداد که تهران دبیرستان آموزان دانش کلیه از بودند486اسـتفاده با متوسطه مقطع دختر آموز دانششدند انتخا چکیده کامل
        چکیده:بین رابطه بررسی تحقیق این هدفشیوهوالدین پروری فرزند هایباخود و گرایی کمالتنظیمیوآن مقایسهدرآموزان دانشخانوادهفرزند چند و فرزند تک هایاسـت بـوده.عبـارت پـژوهش جامعـهتعداد که تهران دبیرستان آموزان دانش کلیه از بودند486اسـتفاده با متوسطه مقطع دختر آموز دانششدند انتخاب آماری نمونه عنوان به ای مرحله چند تصادفی گیری نمونه روش از.عبـارت پژوهش ابزاربودندبعدی چند گرایی کمال پرسشنامه از(MPS)،خـودتنظیمی یـادگیری مقیـاس)دی و پنتـریچگروت،1990(پروری فرزند پرسشنامه ،)بامرینـد،1973.(یافتـهشـیوه بـین داد نشـان پـژوهش هـایبیـان بـه دارد وجود معنادار همبستگی آموزان دانش گرایی کمال و خودتنظیمی با والدین فرزندپروریخودتنظی و اقتدارگرا فرزندپروری شیوه بین دیگرشـیوه بـین و دارد وجـود معناداری و مثبت رابطه می100/زنان زناشویی سازگاری ابعاد افزایش در لازاروس وجهی چند بارویکرد گروهی آموزش اثربخشیدارد وجود منفی رابطه خودتنظیمی و گرا سهل و استبدادی فرزندپروری.و خودمحور گرایی کمال بیندارد وجود معنادار و مثبت رابطه استبدادی و اقتدارگرا پروری فرزند شیوه و محور جامعه.شـیوه بـینو گرایی کمال با فرزندپروریخانواده در خودتنظیمیدارد وجود تفاوت فرزند چند و فرزند تک های.بهمهارت رشد بر توجهی قابل تأثیر فرزندان با والدین عاطفی تعامل کلی، طورکمال و تنظیمی خود هایدر فرزنـدان پـذیری تـأثیر و هسـتند فرزنـدان معلمان اولین والدین که جا آن از و دارد فرزندان گراییاوایلآن الگوهای اولین که والدین از کودکیمـی والـدین اسـت؛ زیاد بسیار هستند هااتخـاذ بـا تواننـدشیوهببرند را تربیتی استفاده حداکثر خود پذیری تأثیر از فرزندان با برخورد در تربیتی صحیح های.واژهکلیدی های:شیوهپروری فرزند های،گرایی کمال،خودتنظیمی،خانوادههـایو فرزنـد تـکفرزند پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - بین رابطه شیوه والدین پروری فرزند های باخود و گرایی کمال تنظیمی و آن مقایسه درآموزان دانشخانوادهفرزند چند و فرزند تک
        فرنودیان پریسا1 زاده اسد حسن دکتر2 قوام ابراهیمی صغری فرنودیان پریسا1 زاده اسد حسن دکتر2 قوام ابراهیمی صغری
        چکیده:بین رابطه بررسی تحقیق این هدفشیوهوالدین پروری فرزند هایباخود و گرایی کمالتنظیمیوآن مقایسهدرآموزان دانشخانوادهفرزند چند و فرزند تک هایاسـت بـوده.عبـارت پـژوهش جامعـهتعداد که تهران دبیرستان آموزان دانش کلیه از بودند486اسـتفاده با متوسطه مقطع دختر آموز دانششدند انتخا چکیده کامل
        چکیده:بین رابطه بررسی تحقیق این هدفشیوهوالدین پروری فرزند هایباخود و گرایی کمالتنظیمیوآن مقایسهدرآموزان دانشخانوادهفرزند چند و فرزند تک هایاسـت بـوده.عبـارت پـژوهش جامعـهتعداد که تهران دبیرستان آموزان دانش کلیه از بودند486اسـتفاده با متوسطه مقطع دختر آموز دانششدند انتخاب آماری نمونه عنوان به ای مرحله چند تصادفی گیری نمونه روش از.عبـارت پژوهش ابزاربودندبعدی چند گرایی کمال پرسشنامه از(MPS)،خـودتنظیمی یـادگیری مقیـاس)دی و پنتـریچگروت،1990(پروری فرزند پرسشنامه ،)بامرینـد،1973.(یافتـهشـیوه بـین داد نشـان پـژوهش هـایبیـان بـه دارد وجود معنادار همبستگی آموزان دانش گرایی کمال و خودتنظیمی با والدین فرزندپروریخودتنظی و اقتدارگرا فرزندپروری شیوه بین دیگرشـیوه بـین و دارد وجـود معناداری و مثبت رابطه می100/زنان زناشویی سازگاری ابعاد افزایش در لازاروس وجهی چند بارویکرد گروهی آموزش اثربخشیدارد وجود منفی رابطه خودتنظیمی و گرا سهل و استبدادی فرزندپروری.و خودمحور گرایی کمال بیندارد وجود معنادار و مثبت رابطه استبدادی و اقتدارگرا پروری فرزند شیوه و محور جامعه.شـیوه بـینو گرایی کمال با فرزندپروریخانواده در خودتنظیمیدارد وجود تفاوت فرزند چند و فرزند تک های.بهمهارت رشد بر توجهی قابل تأثیر فرزندان با والدین عاطفی تعامل کلی، طورکمال و تنظیمی خود هایدر فرزنـدان پـذیری تـأثیر و هسـتند فرزنـدان معلمان اولین والدین که جا آن از و دارد فرزندان گراییاوایلآن الگوهای اولین که والدین از کودکیمـی والـدین اسـت؛ زیاد بسیار هستند هااتخـاذ بـا تواننـدشیوهببرند را تربیتی استفاده حداکثر خود پذیری تأثیر از فرزندان با برخورد در تربیتی صحیح های.واژهکلیدی های:شیوهپروری فرزند های،گرایی کمال،خودتنظیمی،خانوادههـایو فرزنـد تـکفرزند چند پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - کار تعارض با تضاد مدیریت و معنوی هوش رابطه-در خانودهشاغل دو هر متأهل کارکنان
        قمری محمد دکتر1 مجد امیری مجتبی دکتر2 قمری آرز قمری محمد دکتر1 مجد امیری مجتبی دکتر2 قمری آرز
        کار تعارض با تضاد مدیریت و معنوی هوش رابطه-در خانودهشاغل دو هر متأهل کارکنانقمری محمد دکتر1مجد امیری مجتبی دکتر2قمری آرزو3چکیدهکار تعارض با تضاد مدیریت و معنوی هوش رابطه تعیین حاضر تحقیق هدف-بین در خانوادهبود اسلامی آزاد دانشگاه شاغل دو هر متأهل کارکنان.همبستگی نوع از ح چکیده کامل
        کار تعارض با تضاد مدیریت و معنوی هوش رابطه-در خانودهشاغل دو هر متأهل کارکنانقمری محمد دکتر1مجد امیری مجتبی دکتر2قمری آرزو3چکیدهکار تعارض با تضاد مدیریت و معنوی هوش رابطه تعیین حاضر تحقیق هدف-بین در خانوادهبود اسلامی آزاد دانشگاه شاغل دو هر متأهل کارکنان.همبستگی نوع از حاضر تحقیق روشبود.نم و ای خوشه تصادفی گیری نمونه روشمطالعه مورد ونه109متأهل کارکنان از نفربودند شاغل نیز همسرشان که بودند اسلامی آزاد دانشگاه.هوش پرسشنامه پژوهش ابزارهایکار تضاد مقیاس و رابینز، تضاد مدیریت پرسشنامه همکاران، و زاده عبداﷲ معنوی-خانوادهبود مایر نت.هم ضریب آزمون از ها داده تحلیل برایگام به گام رگرسیون پیرسون، بستگیشد استفاده.کار تعارض و معنوی هوش بین که داد نشان نتایج-معنادار و منفی رابطه خانوادهدارد وجود)P<o/o5.(کار تعارض و تضاد مدیریت مقابله عدم راهبرد بین-همبستگی خانوادهو تضاد مدیریت گرایی حل راه راهبرد بین و دار معنی و مثبتکار تعارض-همبستگی خانواده1-ایران ابهر، ابهر، واحد اسلامی، آزاد دانشگاه مشاوره گروه استادیار.2-روان گروه استادیارشناسیایران ابهر، ابهر، واحد اسلامی، آزاد دانشگاه.3-روان ارشد کارشناسشناسی.136/کار تعارض با تضاد مدیریت و معنوی هوش رابطه-شاغل دو هر متأهل کارکنان در خانودهدارد وجود دار معنی و منفی.و تضاد مدیریت کنترل راهبرد بین داری معنی همبستگی اماکار تعارض-نشد مشاهده خانواده.حدود که داد نشان رگرسیون تحلیل نتیجه همچنین31درکار تعارض تغییرات از صد-گرا حل راه راهبرد معنوی، هوش را خانوادهو تضاد مدیریت ییمی تبیین مقابله عدم راهبردکنند.واژهکلیدی های:کار تعارض تضاد، مدیریت معنوی، هوش پرونده مقاله