هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر هویت اجتماعی و عملکرد شغلی کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران بود. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. براساس اطلاعات دریافتی از سازمان ورزش شهرداری تهران، 136 چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر هویت اجتماعی و عملکرد شغلی کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران بود. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی و با استفاده از پرسشنامه انجام شد. براساس اطلاعات دریافتی از سازمان ورزش شهرداری تهران، 1360 کارمند در سال 1400 شاغل بودند. براساس جدول مورگان T تعداد نمونه آماری 302 نفر بدست آمد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای جهانبانی (1397)، هویت اجتماعی ریچارد چنکینز (2008)، عملکرد شغلی کومپز و همکاران (2014) استفاده شد. از آمار توصیفی برای طبقهبندی نمرات خام، طراحی جدول توزیع فراوانی و محاسبه شاخصهای پراکندگی نظیر میانگین و انحراف معیار و فراوانی استفاده شد. نتایج نشان داد که استفاده از شبکههای اجتماعی بر هویت اجتماعی و عملکرد شغلی کارکنان سازمان ورزش شهرداری تهران تأثیر دارد. لذا، ایجاد یک پایگاه داده مخصوص و ثبت درخواستهای کارکنان با هدف فهم نیازها و انتظارات آنان در شبکههای اجتماعی پیشنهاد میشود. همچنین گفتگو با کارکنان از طریق برنامههای کاربردی شبکههای اجتماعی، جهت افزایش عملکرد کارکنان پیشنهاد میگردد.
پرونده مقاله
هدف پ‍ژوه‍ش حاضر پیشبینی اهمالکاری براساس توانمندسازی در بین کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه (400 نفر) بود که از بین آنان تعداد 123نفر براساس جدول مورگان به صورت تصادفی خوشهای چکیده کامل
هدف پ‍ژوه‍ش حاضر پیشبینی اهمالکاری براساس توانمندسازی در بین کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه (400 نفر) بود که از بین آنان تعداد 123نفر براساس جدول مورگان به صورت تصادفی خوشهای انتخاب شدند. از پرسشنامه اهمالکاری بدیع و همکاران (1390) و پرسشنامه توانمندسازی کارکنان مارکوارت (1397) برای جمعآوری دادههای مورد نیاز تحقیق استفاده شد. از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس یکراهه نیز برای مقایسه بین گروهها، از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین متغیرها و از آزمون رگرسیون استاندارد برای پیشبینی اهمالکاری براساس توانمندی در سطح معنیداری (05/0p≤) استفاده شد. براساس نتایج تحقیق، میانگین امتیازات مربوط به اهمالکاری به صورت معنیداری پایینتر از مقدار متوسط فرضی بود و میانگین امتیازات مربوط به توانمندسازی به صورت معنیداری بالاتر از مقدار متوسط فرضی بدست آمد. تفاوت در امتیازات توانمندسازی، اهمالکاری و خرده مقیاسهای آن با در نظر گرفتن جنسیت، وضعیت تأهل و سن کارکنان، معنیدار نبود (05/0≤p). بین توانمندسازی، اهمالکاری و خرده مقیاسهای آن رابطه معنیدار منفی وجود داشت (001/0=p). همچنین نتایج نشان داد که بخشی از اهمالکاری کارکنان براساس توانمندسازی آنان قابل پیشبینی است. نتایج نشان داد با افزایش توانمندی میزان اهمالکاری کاهش مییابد. یافتهها نشاندهنده آن است که کارکنان ادارات ورزش و جوانان در رفتارهای خود به صورت نسبتاً مناسبی از اهمالکاری اجتناب کرده و از لحاظ توانمندسازی در وضعیت خوب و مناسبی به سر میبرند.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر ارزیابی وضعیت شاخصهای مطلوبیت در سرای محلات از دیدگاه شهروندان تهران است. نمونه آماری پژوهش شامل شرکتکنندگان در مجموعههای ورزشی سرای محلات که 101 نفر مرد و 117 نفر زن بودند، است. روش پژوهش توصیفی و از لحاظ هدف، کاربردی میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسش چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر ارزیابی وضعیت شاخصهای مطلوبیت در سرای محلات از دیدگاه شهروندان تهران است. نمونه آماری پژوهش شامل شرکتکنندگان در مجموعههای ورزشی سرای محلات که 101 نفر مرد و 117 نفر زن بودند، است. روش پژوهش توصیفی و از لحاظ هدف، کاربردی میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه محقق ساختهای بود که پس از نظرخواهی تخصصی در مورد روایی، پرسشنامه در مطالعه راهنما در میان جامعه آماری توزیع و پس از جمعآوری، پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (9/89/0 r=) گزارش شد. یافتههای پژوهش نشان داد که شهروندان، ایمنی وسایل را ضعیف ارزیابی کردند. کاربران انتظارات بیشتری نسبت به ظاهر سالن، ایمنی وسایل و تجهیزات، تنوع ابزار و وسیله، مربی متخصص و ایجاد گروههای ورزشی دارند. همچنین جامعه مورد مطالعه، میزان رضایت کلی از سرای محلات را متوسط به پایین ارزیابی نمودند که با حضور بیشتر افراد، میزان رضایتمندی از مجموعههای ورزشی سرای محله کمتر میشود؛ در این زمینه بین زنان و مردان تفاوت معنیداری مشاهده نشد. مهمترین موانع و محدویتهای مشارکت در سرای محلات، نداشتن زمان کافی و فعال نبودن تمامی کلاسهای ورزشی در تمام معرفی شد.
پرونده مقاله
هدف مطالعه حاضر مقایسه سطوح استراحتی اینترلوکین-6، فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا و برخی مقادیر سیستم ایمنی افراد ضایعه نخاعی ورزشکار و غیرورزشکار بود. انتخاب نمونه ها نیز به صورت هدفمند و در دسترس انجام شد، بر این اساس، تعداد 10 نفر غیرورزشکار و 10 نفر ورزشکار از رشته ه چکیده کامل
هدف مطالعه حاضر مقایسه سطوح استراحتی اینترلوکین-6، فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا و برخی مقادیر سیستم ایمنی افراد ضایعه نخاعی ورزشکار و غیرورزشکار بود. انتخاب نمونه ها نیز به صورت هدفمند و در دسترس انجام شد، بر این اساس، تعداد 10 نفر غیرورزشکار و 10 نفر ورزشکار از رشته های مختلف انتخاب شدند. جهت اندازه گیری سیستم ایمنی، تعداد گلبول های سفید (لنفوسیت ها، مونوسیت ها، نوتروفیل ها) و جهت اندازه گیری شاخص های التهابی، سطوح اینترلوکین-6 و فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا در شرایط استراحت در سرم نمونه خونی سنجیده شد. برای اندازه گیری پارامترهای خونی از روش الایزا (ELISA) و کیت مخصوص استفاده شد. از آمار توصیفی برای تشریح و توصیف داده ها و از روش های آمار استنباطی برای بررسی یافته های پژوهش استفاده گردید. برای مقایسه متغیرهای پژوهش در دو گروه ورزشکار و غیرورزشکار از آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که در هیچ کدام از فاکتورهای اینترلوکین–6 (859/0p=)، فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا (539/0p=) و تعداد گلبولهای سفید (942/0p=)، بین گروه ورزشکار و غیرورزشکار تفاوت معناداری وجود نداشت. به نظر می رسد در افراد ضایعه نخاعی پرداختن به ورزش، تهدیدی برای سیستم ایمنی این گروه نیست؛ هرچند برای بررسی تاثیر ورزش بر سیستم ایمنی افراد ضایعه نخاعی نیاز به مطالعات بیشتری است.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین یادگیری سازمانی و کارآفرینی سازمانی از طریق اشتیاق کاری در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس بود. جامعه مورد مطالعه شامل 114 نفر از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس بود، که از این تعداد 90 نفر به عنوان نمونه با روش نمونهگیری کلشما چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین یادگیری سازمانی و کارآفرینی سازمانی از طریق اشتیاق کاری در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس بود. جامعه مورد مطالعه شامل 114 نفر از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس بود، که از این تعداد 90 نفر به عنوان نمونه با روش نمونهگیری کلشمار انتخاب شدند. این پژوهش به لحاظ ماهیت و هدف، یک پژوهش کاربردی است. جهت گردآوری داده ها از سه پرسشنامه کارآفرینی سازمانی مارگریت هیل (2013)، یادگیری سازمانی نیفه (2001) و اشتیاق شغلی سالواناوا و شوفلی (۲۰۰۱) استفاده شد. پایایی پرسشنامهها با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 926/0، 873/0 و 851/0 به دست آمد و مورد تأیید قرار گرفتند. روش پژوهش از نوع تحقیق کاربردی، توصیفی و همبستگی بوده و دادههای بهدست آمده با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و معادلات ساختاری و نرمافزارهای SPSS و PLS تحلیل شدند. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین یادگیری سازمانی، اشتیاق کاری، کارآفرینی سازمانی و مؤلفههای آنها رابطه مثبت و معناداری برقرار است. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از بین مؤلفه های یادگیری سازمانی، مؤلفههای فرهنگ یادگیری و از بین مؤلفه های اشتیاق کاری، مؤلفه های انرژی، از بیشترین قدرت پیشبینی کارآفرینی سازمانی برخوردار هستند. از بین مؤلفه های یادگیری سازمانی، مؤلفه های فرهنگ یادگیری بیشترین قدرت پیشبینی اشتیاق کاری برخوردار بوده است. همچنین نقش واسطهای اشتیاق کاری در رابطه یادگیری سازمانی و کارآفرینی سازمانی مورد تأیید قرار گرفت.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش نظارت والدین بر کیفیت زندگی با متغیر میانجی مشارکت ورزشی دانشآموزان پسر بود. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی بوده و از منظر روش در زمره تحقیقات علّی قرار میگیرد که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه شامل دانشآموزان پسر چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش نظارت والدین بر کیفیت زندگی با متغیر میانجی مشارکت ورزشی دانشآموزان پسر بود. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی بوده و از منظر روش در زمره تحقیقات علّی قرار میگیرد که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری مورد مطالعه شامل دانشآموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان مبارکه (5000 نفر) بوده و با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، حجم نمونه 357 نفر برآورد شد. ابزار گردآوری دادهها نیز پرسشنامههای استاندارد نظارت والدین (سیلوربرگ و اسمال، 1991) و کیفیت زندگی (سازمان بهداشت جهانی، 1996) و متغیر مشارکت ورزشی بود. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش در دو بخش توصیفی و استنباطی انجام شد. از نرمافزار SPSS نسخه 26 و 3 PLS Smart برای تحلیل دادهها استفاده گردید. یافتهها نشان داد که بین نظارت والدین و کیفیت زندگی (000/0p=) و مشارکت ورزشی و کیفیت زندگی (001/0p=)، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، اما بین نظارت والدین و مشارکت ورزشی (907/0p=) رابطهای مشاهده نشد. همچنین بررسی مدل مفهومی پژوهش حاکی از اثر مستقیم نظارت والدین بر کیفیت زندگی دانشآموزان بود و نقش میانجی مشارکت ورزشی در این مدل تأیید نشد.
پرونده مقاله