در سالهای اخیر با گسترش و موفقیت شبکههای کانولوشنی، موضوع یادگیری عمیق بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که شبکههای کانولوشنی شامل لایه های زیادی هستند، یادگیری بهینه لایههای شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله، مدل جدیدی به نام چهار-جریان، با چکیده کامل
در سالهای اخیر با گسترش و موفقیت شبکههای کانولوشنی، موضوع یادگیری عمیق بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که شبکههای کانولوشنی شامل لایه های زیادی هستند، یادگیری بهینه لایههای شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله، مدل جدیدی به نام چهار-جریان، با هدف کمک به خطی کردن فضای داده از طریق تبدیل عدم تشابه بازنمایی ارائه و تأثیر این تبدیل روی طبقه بندهای استاندارد برای داده های مصنوعی و تصاویر سیفار-10 بررسی و دو مدل مبتنی بر پیش پردازش داده با تبدیل عدم تشابه بازنمایی و فیلترهای سوبل و آشکارساز لبه تحلیل شده است. مدل چهار-جریان به دلیل بالا رفتن تعداد پارامترهای مدل و به تبع آن ظرفیت شبکه میزان 2/3 درصد افزایش دقت داشته است و اضافه نمودن بازنمایی عدم تشابه در جایی که طبقه بند نتواند با ویژگی های اصلی، تفکیک پذیری بالایی انجام دهد، می تواند تا حدودی با افزودن ویژگی های خطی به تفکیک پذیری کلاس ها کمک کند.
پرونده مقاله
برای غلبه بر مشکل تخمین کانال در سامانههای چندورودی-چندخروجی انبوه (M-MIMO)، در این مقاله یک طرح تخمین کانال لینک فروسو در ارتباط دوطرفه فرکانسی (FDD) مبتنی بر حسگری فشرده ساختارمند (SCS)، برای کاهش داده آموزشی مورد نیاز پیشنهاد گردیده که توسط آن تنکی مکانی ذاتی کانال چکیده کامل
برای غلبه بر مشکل تخمین کانال در سامانههای چندورودی-چندخروجی انبوه (M-MIMO)، در این مقاله یک طرح تخمین کانال لینک فروسو در ارتباط دوطرفه فرکانسی (FDD) مبتنی بر حسگری فشرده ساختارمند (SCS)، برای کاهش داده آموزشی مورد نیاز پیشنهاد گردیده که توسط آن تنکی مکانی ذاتی کانال های حوزه تاخیر سامانههای چندورودی-چندخروجی انبوه، تقویت می شوند. به همین منظور در ابتدا پس از طرح موضوع روش های مختلف تخمین کانال و بررسی چالشهای موجود، با پیشنهاد یک الگوریتم بر پایه الگوریتم حریصانه جستجوی تطابق متعامد (OMP)، به تخمین کانال پرداخته شده است. در این الگوریتم از همبستگی مکانی بین پاسخ ضربه کانال آنتن های مختلف فرستنده برای دقت تخمین کانال استفاده می شود. این همبستگی در زمان تاخیر یکسان مسیرهای تاخیردار تعریف شده است. این الگوریتم تنکی کانال را به صورت تطبیقی به دست می آورد که نافی فرض ایده آل کارهای پیشین مبنی بر در دست داشتن تنکی کانال است. در این صورت این الگوریتم در مواقعی که میزان دقیق تنک بودن کانال مشخص نباشد، کانال را با دقت خوبی تخمین می زند. در نهایت به ارائه شبیه سازی ها که توانایی این روش را در کاهش داده آموزشی مورد نیاز نشان می دهد، پرداخته شده است. شبیه سازی ها نشان می دهند که تخمین کانال پیشنهادی به طور قابلاعتمادی سطح تنکی کانال و مجموعه پشتیبان را نسبت به روش های مشابه به دست می آورد.
پرونده مقاله
از آنجایی که اکثر سیستم های رادارِ دهانه مصنوعی فضاپایه در تفکیک تصاویر، دقتی کمتر از یک متر دارند، پردازش بسیار دقیق داده های رادارِ دهانه مصنوعی جهت تولید تصاویری با دقت تفکیک بالا از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این مقاله، روش هایی برای مدل سازی و شبیه سازی واقعی چکیده کامل
از آنجایی که اکثر سیستم های رادارِ دهانه مصنوعی فضاپایه در تفکیک تصاویر، دقتی کمتر از یک متر دارند، پردازش بسیار دقیق داده های رادارِ دهانه مصنوعی جهت تولید تصاویری با دقت تفکیک بالا از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این مقاله، روش هایی برای مدل سازی و شبیه سازی واقعی سیستم رادار دهانه مصنوعی فضاپایه ارائه شده و همچنین دادههای خام به دست آمده است. برای شبیه سازی و مدل سازی، مشخصات اصلی سیستم رادارِ دهانه مصنوعی ماهواره واقعی منعکس شده که مربوط به حالت/دینامیک سنسور، مشاهده هدف، الگوهای پرتو آنتن، خطاهای نشانه روی پرتو آنتن و تولید داده های خام است. آنالیزها بر اساس شبیه سازی انجام شده اثر بخشی روش های ارائه شده را نشان داده است. در شبیه سازی، روش ارائه شده خطاهای فازی القا شده توسط خطاهای نشانه روی پرتو آنتن را جبران سازی می کند. نتایج متمرکزسازی داده های خام، مقدار محاسبه شده دقت تفکیک بُرد مایل برابر 89/1 متر و مقادیر میانگین دقت تفکیک بُرد مایل اندازه گیری شده، نسبت لوب بیشینه به لوب کناری (PSLR) و نسبت لوب اصلی به تجمیع لوب های کناری (ISLR) برای فرکانس نرخ بازجویی (IRF) نقطه ای وزن دار نشده در تصویر متمرکز شده به ترتیب، در حدود 94/1 متر، 57/13 دسیبل و 26/10- دسیبل بود. مقدار محاسبه شده دقت تفکیک آزیموت برابر 24/2 متر و مقادیر میانگین دقت تفکیک آزیموت اندازه گیری شده، PSLR و ISLR برای IRFهای هدف نقطه ای وزن دار نشده به ترتیب در حدود 29/2 متر، 57/12- دسیبل و 68/9- دسیبل بود. این نتایج اثر بخشی روش های ارائه شده را نشان می دهند. به عبارت دیگر عملکرد تشکیل تصویر رادارِ دهانه مصنوعی فضاپایه با استفاده از روش ارائه شده برای داده های خام بسیار خوب است، به طوری که تأثیرات مختلف القا شده از سنسور رادارِ دهانه مصنوعی واقعی منعکس می شود. بنابراین این نتایج، روش های پیشنهادی برای تشکیل تصویر رادارِ دهانه مصنوعی فضاپایه را تائید می کند.
پرونده مقاله
آتوماتای سلولی نقطه کوانتومی (QCA) یک فناوری جدید با سرعت بالا، مصرف توان کم، چگالی بالا و پیچیدگی پایین نسبت به فناوریهای قدیمی مانند نیمرسانای اکسید-فلز مکمل (CMOS) است. از طرفی، روش ورودی انتشارگیت (GDI)، یک روش موفق در سامانههای کممصرف است. این روش باعث کاهش پ چکیده کامل
آتوماتای سلولی نقطه کوانتومی (QCA) یک فناوری جدید با سرعت بالا، مصرف توان کم، چگالی بالا و پیچیدگی پایین نسبت به فناوریهای قدیمی مانند نیمرسانای اکسید-فلز مکمل (CMOS) است. از طرفی، روش ورودی انتشارگیت (GDI)، یک روش موفق در سامانههای کممصرف است. این روش باعث کاهش پیچیدگی، کاهش مساحت و کاهش میزان مصرف انرژی در مدارهای طراحیشده با این روش است. این روش، اجرای طیف گستردهای از توابع منطقی پیچیده را تنها با استفاده از دو ترانزیستور بهعنوان بلوک اصلی، امکانپذیر میکند. در این مقاله، بلوک GDI مبتنی بر QCA تنها با 11 سلول پیشنهاد شده که بهعنوان واحد طراحی استاندارد، قادر به اجرای توابع اساسی مانند AND، OR، NOT، BUFFER، MUX و XOR برای پیادهسازی مدارهای دیجیتال است. نتایج شبیهسازیِ توابع، توسط نرمافزار QCADesigner در فناوری 18 نانومتر، نشان دهنده عملکرد بهتر سلول همسطح پیشنهادی است؛ بهنحوی که سلول پیشنهادی، 1 سیکل ساعت تاخیر برای اجرای عملکردها دارد. همچنین تحلیل میزان مصرف انرژی و توان مصرفی مدارهای طراحیشده توسط نرمافزار QCADesigner انجام شده است. 31 درصد کاهش در تعداد سلولها، 50 درصد کاهش در سطح و 17 درصد کاهش در اتلاف انرژی کل از مزایای طرح پیشنهادی نسبت به طرحهای پیشین است.
پرونده مقاله
با توجه به کاربرد روزافزون محاسبات مه لزوم ارائه راه حل هایی جهت افزایش کارآیی آنها به شدت احساس می شود. بر اساس این مسئله که تعداد دستگاههای لبهای زیاد است، باید ساز و کاری برای انتخاب این وظایف و تخلیه آنها به ابر وجود داشته باشد. مسئله مورد نظر برای تصمیم گیری این چکیده کامل
با توجه به کاربرد روزافزون محاسبات مه لزوم ارائه راه حل هایی جهت افزایش کارآیی آنها به شدت احساس می شود. بر اساس این مسئله که تعداد دستگاههای لبهای زیاد است، باید ساز و کاری برای انتخاب این وظایف و تخلیه آنها به ابر وجود داشته باشد. مسئله مورد نظر برای تصمیم گیری این است که از بین آن دستگاه لبههای موجود برای تخلیه کدام یک از آنها انتخاب و سپس تخلیه گردد، که این مسئله در زمره مسائل غیر چندجملهای سخت قرار گرفته و با استفاده از الگوریتمهای قطعی به سادگی و در زمان چندجملهای نمیتوان راهحلی مناسب و کارآمد برای آن یافت نمود. در این مقاله برای حل این مساله از الگوریتم بهینهسازی ازدحام ذرات (PSO) استفاده شده است. روش پیشنهادی با تعریف تابع هدف مناسب برحسب تخلیه مناسب بار و توزیع عادلانه وظایف بر روی منابع محاسباتی کارآیی را نسبت به روش های مشابه بهبود داده است. در مقایسه با روشهای دیگر، مانند روش بدون بارگیری، بارگیری کامل به روش ابر و بارگذاری کامل به روش ابر، آزمایشها و شبیهسازیهای گسترده نشان دادهاند که روش پیشنهادی مؤثر است و میتواند استراتژی بارگذاری بهینه را برای کاربران سیار فراهم کند. برای ارزیابی این روش از دادههای واقعی پلنت لب استفاده شده و نتایج بیانگر این است که روش پیشنهادی مصرف انرژی را بین 3 تا 10 درصد و زمان اجرای کل نیز بین 5 تا 8 درصد در مقایسه با روشهای دیگر کاهش یافته است.
پرونده مقاله
در این مقاله، به تشریح میدان های دور و نزدیک یک شناور در محیط نرم افزار تمام موج فناوری شبیه سازی کامپیوتری (CST) پرداخته می شود. در همین راستا، میدان دور به کمک داده های حاصل از میدان نزدیک پراکنده شده استخراج می گردد. ابتدا به منظور تبیین روش مورد استفاده برای محاسبه چکیده کامل
در این مقاله، به تشریح میدان های دور و نزدیک یک شناور در محیط نرم افزار تمام موج فناوری شبیه سازی کامپیوتری (CST) پرداخته می شود. در همین راستا، میدان دور به کمک داده های حاصل از میدان نزدیک پراکنده شده استخراج می گردد. ابتدا به منظور تبیین روش مورد استفاده برای محاسبه میدان نزدیک پراکنده شده، یک ساختار ساده (مکعب فلزی) شبیه سازی می شود. پس از آن، با شبیه سازی تمام موج یک شناور به ابعاد 1/23×20×8/130 سانتی متر مکعب یا 3λ 103×54/1 در فرکانس 5/8 گیگاهرتز از باند ایکس (X)، میدان های دور و نزدیک آن با توجه به روش مذکور محاسبه و گزارش می شود. در ادامه، میدان دور این شناور به کمک داده های موجود از میدان نزدیک پراکنده شده، به دست می آید. مشخصه سطح مقطع راداری این شناور نیز با استفاده از حل کننده مجانبی نرم افزار CST محاسبه می گردد. بیشینه سطح مقطع راداری شناور در فرکانس 5/8 گیگاهرتز برابر با 51/2 متر مربع است. به منظور محاسبه تمامی میدان های الکتریکی دور و نزدیک، از حل کننده حوزه زمان استفاده شده است. سادگی محاسبه میدان دور از میدان نزدیک که در این مقاله ارائه شده، باعث می گردد که بتوان ساختارهای مشابه را نیز با استفاده از همین روش، مورد بررسی و تحلیل قرار داد.
پرونده مقاله
در بسیاری از کاربردها نیاز است تا انرژی الکتریکی بهصورت پالسی با سطح ولتاژ بالا به بار منتقل گردد. استفاده از کلیدهای مرسوم مانند نیمههادیها به دلیل محدودیت ولتاژ یا سرعت برای این کاربردها مقدور نیست و لذا باید از سلفهای اشباعپذیر استفاده شود. این سلفها در لحظه اش چکیده کامل
در بسیاری از کاربردها نیاز است تا انرژی الکتریکی بهصورت پالسی با سطح ولتاژ بالا به بار منتقل گردد. استفاده از کلیدهای مرسوم مانند نیمههادیها به دلیل محدودیت ولتاژ یا سرعت برای این کاربردها مقدور نیست و لذا باید از سلفهای اشباعپذیر استفاده شود. این سلفها در لحظه اشباع مانند اتصال کوتاه عمل کرده و نقش یک سوییچ وصل را بازی میکنند. با طراحی یک مدار تحت عنوان فشردهساز مغناطیسی پالس (MPC) میتوان از این خاصیت برای تولید پالسهای ولتاژ با عرض کم و دامنه زیاد استفاده نمود. بررسی ساختار فشردهساز مغناطیسی پالس در این مقاله اشاره شده و یک الگوریتم برای طراحی آن پیشنهاد شده است. با استفاده از این الگوریتم میتوان برای هر کاربرد و با داشتن مشخصات مواد مغناطیسی، یک مدار فشردهساز کارآمد طراحی کرد. برای نشان دادن عملکرد صحیح الگوریتم یک نمونه مدار فشردهساز طراحی و شبیه سازی شده است. پالس خروجی مدار مورد نظر برای یک بار مقاومتی 5 اهمی دارای دامنه 500 ولتی و عرض 500 نانو ثانیهای است. برای اعتبارسنجی روش پیشنهادی، یک نمونه آزمایشگاهی ساخته شده است. نتایج حاصل نشان میدهند که کلیدهای مغناطیسی عملکرد قابل قبولی داشته و الگوریتم پیشنهادی نیز بهخوبی در طراحی مدار فشردهساز موفق است.
پرونده مقاله
ارتعاشات در تجهیزات دوار از پدیدههای اجتناب ناپذیر است و تحلیل آن برای بررسی وضعیت تجهیز ضروری و مفید است. در یک مجموعه کوپل ژنراتور و توربین آبی، ارتعاشات ناشی از نیروهای دینامیکی هر دو ماشین وجود دارد. به دلیل کوپل بودن توربین و ژنراتور، تحلیل ارتعاشات هر یک از ماشی چکیده کامل
ارتعاشات در تجهیزات دوار از پدیدههای اجتناب ناپذیر است و تحلیل آن برای بررسی وضعیت تجهیز ضروری و مفید است. در یک مجموعه کوپل ژنراتور و توربین آبی، ارتعاشات ناشی از نیروهای دینامیکی هر دو ماشین وجود دارد. به دلیل کوپل بودن توربین و ژنراتور، تحلیل ارتعاشات هر یک از ماشینها بهطور جداگانه نمیتواند همه پدیدهها و رفتارهای دینامیکی را نمایان کند. همچنین تغییر سرعت و گشتاور توربین و ژنراتور بر یکدیگر موثر است، بنابراین نتایج حاصل از تحلیل مجموعه بهصورت کوپل به واقعیت نزدیک تر است. در این مقاله مدلسازی دینامیکی مجموعه کوپل ژنراتور-توربین انجام شده و معادلات حاکم به کمک روشهای عددی در نرمافزار متلب حل شده است. برای مدل سازی و تحلیل دقیقتر سیستم، سرعت دورانی محور، متغیر در نظر گرفته شده و همچنین اثر ژیروسکوپی و چرخش قوسی نیز در مدلسازی مجموعه لحاظ شده است. با آنالیز فرکانسی پاسخ ارتعاشی مجموعه، فرکانسهای موجود در آن استخراج شده و پدیدههای دینامیکی مربوط به هر یک مشخص شده اند. نتایج نشان میدهد که پدیدههای دینامیکی و ارتعاشی جدیدی در این سیستم وجود دارد. همچنین با توجه به اینکه در مجموعههای واقعی هیچگاه نابالانسی جرمی صفر نیست، نیروی ناشی از آن در مدلسازی در نظر گرفته شده و تاثیر مقدار نابالانسی نیز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. با توجه به غیرخطی بودن معادلات حاکم بر سیستم، تحلیل ارتعاشات به کمک نمودار صفحه فاز نشان میدهد که در برخی شرایط کاری، رفتار ارتعاشات آشوبناک است. این نتیجه میتواند در پردازش سیگنالهای تجربی و طراحی سیستمهای جدید مورد استفاده قرار گیرد.
پرونده مقاله
از جمله مسائل مهم و در عین حال نگران کننده، آلودگی های زیست محیطی و هدررفت منابع انرژی فسیلی است. به منظور کاهش گازهای گل خانه ای و آلودگی هوای ناشی از مصرف سوخت های فسیلی، استفاده از خودروهای برقی امری ناگزیر به نظر می رسد. با افزایش روزافزون خودروهای برقی و درنتیجه تح چکیده کامل
از جمله مسائل مهم و در عین حال نگران کننده، آلودگی های زیست محیطی و هدررفت منابع انرژی فسیلی است. به منظور کاهش گازهای گل خانه ای و آلودگی هوای ناشی از مصرف سوخت های فسیلی، استفاده از خودروهای برقی امری ناگزیر به نظر می رسد. با افزایش روزافزون خودروهای برقی و درنتیجه تحمیل بار بیش تر به شبکه قدرت، ارائه روشی جدید به منظور کنترل ولتاژ و مدیریت شارژ و دشارژ خودروهای برقی و حداقل سازی تلفات شبکه ضروری است. با این وجود، اجتماع خودروهای برقی در یک سیستم تجمیع کننده و انرژی حاصل از باتری های آنها، یک منبع عظیم ذخیره انرژی را فراهم می نماید. هماهنگی و کنترل مناسب شارژ و دشارژ خودروهای برقی براساس تکنولوژی خودروبرقی به شبکه (V2G)، نه تنها می تواند اثرات نامطلوب ناشی از افزایش نفوذ خودروهای برقی را به حداقل برساند بلکه می تواند سبب بهبود پروفیل ولتاژ شبکه نیز شود. در این مقاله، به منظور کنترل کمیت های متغیر تولید و مصرف، یک الگوریتم جدید با تابع هدف متغیر پیشنهاد شده است. در روش پیشنهادی کنترل ولتاژ نقطه اتصالی (PCC) و مدت زمان شارژ/دشارژ در یک بازه معین، که بستگی به شرایط عملکردی مختلف دارد، به عنوان تابع هدف قابل تغییر در نظر گرفته شده است. همچنین، محدودیت هایی برای وضعیت شارژ (SOC) باتری خودروهای برقی در نظر گرفته شده است. کاهش تلفات شبکه در پیک بار و ایجاد هماهنگی مناسب بین شارژ و دشارژ که منجر به شارژ کامل خودروهای برقی در انتهای سیکل شارژ می شود، از دیگر مزایای استفاده از روش پیشنهادی هستند. شبیه سازی ها برای یک سیستم توزیع 14 باسه IEEE مجهز به تکنولوژی خودروبرقی به شبکه براساس الگوریتم تابع هدف متغیر (VOF) پیشنهادی برای هر دو حالت شارژ و دشارژ با استفاده از نرم افزار شبیه سازی متلب انجام یافته و برای سناریوهای مختلفی ارائه شده است. در نهایت، نتایج حاصل از روش پیشنهادی با نتایج روش مرسوم مقایسه شده و برتری عملکرد آن به اثبات رسیده است.
پرونده مقاله
: این تحقیق یک مدل پیشنهادی برای بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر در پارکینگ خودروهای الکتریکی ارائه می دهد. در مدل پیشنهادی، تامین انرژی شارژ خودروها، تامین انرژی مزرعه استخراج رمزارز و همچنین تغذیه بارهای حساس شبکه بالادست به صورت 100 درصد توسط انرژی های بادی و خورش چکیده کامل
: این تحقیق یک مدل پیشنهادی برای بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر در پارکینگ خودروهای الکتریکی ارائه می دهد. در مدل پیشنهادی، تامین انرژی شارژ خودروها، تامین انرژی مزرعه استخراج رمزارز و همچنین تغذیه بارهای حساس شبکه بالادست به صورت 100 درصد توسط انرژی های بادی و خورشیدی انجام می شود و هیچگونه انرژی از شبکه برق دریافت نمی شود. به جای استفاده از یک باطری ذخیر ساز انرژی برای کنترل تغییرات و حتی صفر شدن انرژی باد و خورشید، این فرآیند توسط شارژ و دشارژ بهینه خودروهای موجود در پارکینگ انجام می شود. در حالتی که شبکه وصل باشد، خودروها به صورت کامل شارژ می شوند، مزرع رمزارز با تمام توان به کار خود ادامه می دهد و مازاد توان ایستگاه نیز برای تغذیه بارهای حساس ارسال می گردد. در این حالت، بارهای بحرانی شبکه از دو سمت شبکه و پارکینگ تامین می شوند. در هنگام قطعی شبکه سراسری، بارهای بحرانی شبکه به صورت کامل توسط پارکینگ خودروهای الکتریکی تامین می شوند. در این حالت، دستگاه های استخراج رمزارز یا ماینرها به عنوان یک بار پاسخگو مدل می شوند و برنامه از طریق تغییر انرژی ماینرها و تغییر الگوی شارژ-دشارژ خودروها می تواند تمام خودروها را شارژ کامل نماید، بارهای بحرانی شبکه را بطور کامل تغذیه کند و تا حد ممکن هم به استخراج رمزارز ادامه دهد. با توجه به عدم دریافت انرژی از شبکه، مشکلات مربوط به استخراج رمزارز از طریق انرژی شبکه سراسری مطرح نیست. تابع هدف مدل پیشنهادی مینیمم نمودن تعداد دشارژ باطری خودروها است تا طول عمر باطریها تا حد ممکن کاهش نیابد. در این مقاله از برنامه ریزی خطی ترکیبی عدد صحیح استفاده و مسئله با نرم افزار گمز حل شده است. نامعینی انرژی های بادی و خورشیدی در مسئله لحاظ شده و یک برنامه ریزی بهینه برای شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی تعریف می گردد که بتواند در برابر تمام تغییرات توان انرژی های تجدیدپذیر پاسخگوی سیستم باشد.
پرونده مقاله