بررسی تاثیر جهت گیری بازار بر ارزش ویژه برند در بخش خدمات بازاریابی سبز (مورد مطالعه: شرکت سبز گلشن)
الموضوعات :مجید خلوتی 1 , غلامرضا طالقانی 2
1 - کارشناس رفتار مصرف کننده
2 - استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
الکلمات المفتاحية: ارزش ویژه برند, جهت گیری بازار, خدمات بازاریابی سبز,
ملخص المقالة :
امروزه، دستیابی و تصاحب بازار با وجود رقبای قدرتمند نیاز به نوآوری، یادگیری از رقبا و محیط و بسیاری از عوامل دیگر خواهد داشت که اگر شرکت ها به آن توجه لازم را نداشته باشند از صحنه رقابت حذف می شوند؛ زیرا بازار گرایی و نیل به کسب بازار را از دست خواهند داد؛ هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر جهت گیری بازار بر رضایت مشتریان شرکت ها (شرکت سبز گلشن) بوده است. روش تحقیق حاضر توصیفی است که به روش پیمایش انجام شده است و از حیث هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می رود؛ ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه می باشد که روایی آن به تائید اساتید راهنما و مشاور و خبرگان بازاریابی شرکت سبز گلشن رسیده است و پایایی آن نیز برای هر متغیر بیشتر از 0.7 بوده است. جامعه آماری این پژوهش، مدیران و کارشناسان ارشد شرکت سبز گلشن می باشد که 95 نفر می باشد؛ این شرکت دارای زمینه بازاریابی صنایع سبز بوده است؛ نمونه آماری تحقیق با توجه به جدول مورگان 76 نفر انتخاب شده است و به دلیل ناهمگونی؛ نمونه گیری از نوع تصادفی طبقه ای متناسب بوده است؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات با توجه به تحلیل مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار PLS نسخه دوم انجام شده است و نتایج نشان از تاثیر مثبت و معنادار جهت گیری بازار و ابعاد آن در قالب فرضیات تحقیق داشته است.