The Satisfaction of the Students of I.A.U of Shirvan and its Effective Social Factors
الموضوعات :Ali Akbar Mahmodzade 1 , Raziyeh Azarinia 2
1 - Assistant Professor of I.A.U of Shirvan
2 - MA of Sociology
الکلمات المفتاحية: satisfaction, Exchange, Expenses, Rewards,
ملخص المقالة :
The paper studies the effective social factors influencing on the satisfaction in Shirvan. The sample size was chosen 265 from 3754 students in Shirvan Islamic Azad University. The results show that the satisfaction rate of students is 2.8 out of 5 and it is on average point. It also shows that out of 16 hypothesis, 6 ones concerning social factors were rejected and the hypothesis were accepted. Regression analysis explains 35 percent of the total variation depends on the model. One of the factors involved external variables and the two others involved internal ones. The results also shows that the lower satisfaction rate is caused by internal social factors than external social ones.
اسکافی، مریم، 1385، «رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در سال تحصیلی 1384-85 و عوامل مؤثر بر آن»، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان.
2. افقی، نادر، 1376، پایاننامه کارشناسی ارشد «سنجش میزان رضایت مردم از سازمانهای اداری در استان گیلان (شهر رشت) و بررسی عوامل مؤثر بر آن»، استاد راهنما داریوش حیدری بیگوند، دانشگاه فردوسی، مشهد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی، نشانی اینترنتی http://dbase 4.irandoc.ac.ir/.
3. ایزدی، صمد و ابراهیم صالحی و محمدمهدی قره باغی، 1389، مرجع الکترونیکی علوم مدیریتی ایران «به نقل از نشریه علمی پژوهشی آموزش عالی ایران- شماره 3 زمستان 1387»، نشانی اینترنتی http://emodiran.com).
4. تجلی پور، حمزه، 1381، پایاننامه کارشناسی ارشد «بررسی جامعه شناختی عوامل اجتماعی ـ اقتصادی مؤثر بر رضایتمندی شغلی معلمان ( مطالعه موردی : معلمان اداره آموزش و پرورش منطقه جره ـ بالاده)»، استاد راهنما عبدالعلی لهساییزاده، دانشگاه شیراز، نشانی اینترنتی http://dbase 4.irandoc.ac.ir/.
5. حسینا، محسن ، 1383، پایاننامه کارشناسی ارشد « تعیین میزان رضایت بیمارن از فرآیند مراجعه به پزشک در شهر کرمان »، استاد راهنما بهشید گروسی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کرمان، همان نشانی اینترنتی.
6. رفیعپور، فرامرز، 1372، سنجش گرایش روستائیان نسبت به جهاد سازندگی، مرکز تحقیقات و بررسی مسائل روستائی وزارت جهاد سازندگی، نشر ارغوان، تهران، چاپ اول.
7. سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال (20/7/1389)، تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی، نشانی اینترنتی (http://www.iau-tnb.ac.ir/tabid/1619/Default.aspx)
8. سیدی مربوط به آمار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان (1/7/1389)، بخش آمار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان.
9. سرایی، حسن، 1372، مقدمهای بر نمونهگیری در تحقیق، انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها «سمت»، تهران، چاپ اول.
10. سیفاللهی، سیفاله، 1388، مبانی جامعهشناسی: اصول ، مبانی و مسایل اجتماعی، مؤسسه انتشارات جامعه پژوهان سینا، تهران، چاپ سوم.
11. زارعی، پوروش، 1385، پایاننامه کارشناسی ارشد « مطالعه ای پیرامون علل مؤثر بر رضایتمندی شغلی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق شیراز »، استاد راهنما محمد مزیدی، مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، همان نشانی اینترنتی.
12. صفدری، سلمان، 1374، پایاننامه کارشناسی ارشد«رضایت اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن »، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، همان نشانی اینترنتی.
13. قاسمی، زهرا، 1375، پایاننامه کارشناسی ارشد « بررسی عوامل مؤثر بر رضامندی بیماران از درمان در تهران »، استاد راهنما محمد عبداللهی، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی، همان نشانی اینترنتی.
14 . کشاورز، سمیه، 1386، پایاننامه کارشنارسی ارشد «رابطه بین ابعاد کیفیت خدمات(بر اساس مدل سروکوال ) بر رضایت مشتری در نمایندگیهای ایران خودرو کرج »، استاد راهنما سیده منوره یزدی، دانشگاه الزهراء ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، همان نشانی اینترنتی.
15. کلانتری، خلیل، 1382، پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی ـ اقتصادی با استفاده از نرمافزار spss، نشر شریف، چاپ اول.
16. محمودزاده، علیاکبر،1389، رساله دکتری «بررسی میزان مشارکت مالی بخش خصوصی در توسعه صنعتی ایران و عوامل اجتماعی مؤثر بر آن، مطالعه موردی: استانهای خراسان شمالی، جنوبی و رضوی»، استاد راهنما سیف اله سیف اللهی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، دانشکده علوم انسانی.
17. نیکوکار شهیر، فراز، 1382، پایاننامه کارشناسی ارشد « بررسی عوامل مرتبط با رضایتمندی ارباب رجوع بخش واردات گمرک شهریار»، استاد راهنما ابراهیم گلشن، مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی وابسته به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، ریاست جمهوری، همان نشانی اینترنتی.
18. هومنز، جورج کاسپار، 1388، رفتار اجتماعی و اشکال ابتدایی آن، ترجمه علیاکبر محمودزاده، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با همکاری انتشارات سخنگستر، چاپ اول.
19. Gawel, Joseph E (1997), Herzberg's theory of motivation and maslow's hierarchy of needs , Practical Assessment, Research & Evaluation, Retrieved (October 31, 2010) from.
20. http://PAREonline.net/getvn.asp?v=5&n=11 .