ارایه مدلی جهت استقرار مدیریت کلاس درس سالم
الموضوعات : فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتیعلی خلخالی 1 , جواد سلیمانپور 2 , معصومه فردی 3
1 - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
2 - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
3 - کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
الکلمات المفتاحية: مدیریت کلاس درس سالم, سبک رهبری معلم, رشد دانشآموز,
ملخص المقالة :
سبک رهبری معلم (سالم و آسانگیر)، بعد انضباط (معقول، انعطافپذیر، اعمال واضح قانون و قابل اجرا) و بعد رشد دانشآموز (اجتماعی، معنوی، عقلانی و هیجانی). همچنین مطابق آماره رگرسیون، مدیریت کلاس درس سالم با سبک رهبری معلم 258/0، با رشد دانشآموز 170/0، با انگیزش 440/0، با انضباط 783/0 و با ارتباط 596/1 دارای همبستگی میباشد. آماره تحلیل مسیر نیز در قالب یک مدل نشان داد که هر یک از پنج عامل تا چه حد توان پیشبینی مدیریت کلاس درس سالم را دارا میباشند. همچنین به عنوان نتایج فرعی پژوهش همبستگی بین هر پنج عامل شناسایی شده با یکدیگر نیز محاسبه گردید.