بررسی ضرورت و اهمیت زنگ انشاء از نظر معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه
الموضوعات : فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی
1 - کارشناس ارشد آموزش بزرگسالان .دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
الکلمات المفتاحية: انشاء, معلمان و مدیران,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش بررسی ضرورت و اهمیت زنگ انشاء در دبستان از نظر معلمان و مدیران مدارس می باشد . در این پژوهش برای بررسی ضرورت و اهمیت زنگ انشاء از نظر معلمان و مدیران مدارس از پرسشنامه محقق ساخته و برای بررسی میزان پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است .جهت آزمون فرضیات پژوهش از آزمون t مستقل استفاده شده است . یافته های این پژوهش نشان می دهد ، تفاوت معناداری بین نظرات معلمان و مدیرانی که درس انشاء را ضروری میدانند و نظرات معلمان و مدیرانی که درس انشاء را ضروری نمی دانند ، وجود دارد . همچنین نشان می دهد بین نظرات معلمان و مدیرانی که دارای سابقه بیشتری بوده اند و نظرات معلمان و مدیرانی که دارای سابقه کمتری بوده اند تفاوت معناداری وجود دارد . در نهایت باتوجه به یافته های پژوهش مشخص شده است که بین نظرات معلمان و مدیران و مدرک و رشته تحصیلی آنان رابطه معناداری وجود نداشته است .