نقش تبلیغات اینترنتی بر اثربخشی خدمات بانکداری الکترونیکی
الموضوعات :بیت اله اکبری مقدم 1 , مهدی بهبودی 2 , فرزانه جعفری 3
1 - استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران
2 - دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران (عهده دار مکاتبات)
3 - استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، ایران
الکلمات المفتاحية: تبلیغات اینترنتی, بانکداری الکترونیکی, انگیختگی, خوشایندی,
ملخص المقالة :
با رسیدن تعداد کاربران ایرانی اینترنت به بیش از 33 میلیون نفر، مجرای کسب و کار در ایران از شیوه های سنتی به شیوه های الکترونیکی در حال تغییر است. با توسعه سریع تجارت الکترونیک و اینترنت و بخش های مالی و بانکداری، مشتریان به استفاده از بانکداری الکترونیکی ترغیب می شوند، از این رو لازم است، سیستم های بانکی جهت حفظ و توسعه بازار خود از یک سو و افزایش رضایت مندی مشتریان بانکی از سوی دیگر، به نحوه ترغیب کاربران اینترنتی برای انجام تراکنش الکترونیکی، از طریق تبلیغات اینترنتی توجه نمایند. این مطالعه، تأثیر تبلیغات اینترنتی بر سطوح انگیختگی و نگرش مثبت از برند را مورد بررسی قرارداده است. پس از بررسی روایی (تحلیل محتوا) و پایایی تحقیق (به میزان 81 درصد آلفای کرونباخ)، تعداد 161 پرسشنامه جمع آوری و تحلیل آماری دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS و با بهرهگیری از روشهای تی استیودنت صورت پذیرفت. نتایج حاکی از آن است که، تبلیغات اینترنتی تأثیر بسزایی در ترغیب مشتریان بانکداری برای انجام تراکنش الکترونیکی دارد.