بررسی رابطه توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی مطالعه موردی: بانک پارسیان (شعبه مرکزی تهران)
الموضوعات :طهمورث حسنقلی پور یاسوری 1 , کبری خرم 2 , علی درستی 3
1 - دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، تهران، ایران
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور، واحد تهران، تهران، ایران (عهده دارمکاتبات)
3 - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: یادگیری سازمانی, بانک پارسیان, توانمند سازی روانشناختی,
ملخص المقالة :
در سال های اخیر روند رو به رشدی در توجه سازمان ا به یادگیری سازمانی و توانمند سازی کارکنان به دلیل نقش اساسی که می توانند در بهبود عملکرد و کسب مزیت رقابتی برای سازمان ها ایفا کنند، صورت گرفته است. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه توانمند سازی روانشناختی با یادگیری سازمانی کارکنان بانک پارسیان-شعبه مرکزی تهران است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. برای بررسی وضعیت بانک پارسیان از لحاظ متغیرهای توانمند سازی و یادگیری سازمانی از آزمون دو جمله ای و همچنین برای بررسی رابطه میان ابعاد توانمندسازی با یادگیری سازمانی از آزمون همبستگی استفاده شد. نتایج پژوهش بیانگر آن است که بانک پارسیان تهران از لحاظ متغیرهای یادگیری سازمانی و توانمند سازی روانشناختی در وضعیت مناسبی (بالاتر از میانگین 3) قرار دارد. همچنین آزمون فرضیات پژوهش نشان داد که میان ابعاد توانمند سازی روانشناختی کارکنان با یادگیری سازمانی رابطه مستقیم و معنی دار وجود دارد و در میان ابعاد توانمند سازی روانشناختی، احساس شایستگی بیشترین رابطه و احساس مؤثر بودن کمترین میزان رابطه را با یادگیری سازمانی دارد